80-те години на миналия век са десетилетие на големи иновации в автомобилната индустрия, с много нови модели, които в крайна сметка ще определят наследството на съответните марки до наши дни.
Ferrari представя F40 през 1987 г., който се превръща в един от най-емблематичните суперавтомобили в света, докато в другия край на автомобилния спектър Plymouth по същество изобретява популярния сегмент на миниваните с Voyager от 1984 г.
Идеята за задвижване на четирите колела също започва да става все по-масова през този период, като Audi Quattro от 1980 г. доказва колко ефективно може да бъде това, когато се използва в мощна кола.
Въпреки това, както всяко друго десетилетие, не всяка хубава кола от епохата се помни толкова добре. Има много проекти, еднократни и ограничени серии, които остават в неизвестност – дори ако в някои случаи са също толкова новаторски, колкото най-големите икони на десетилетието. Тук връщаме поглед назад към 15 от тези страхотни, но забравени коли.
15 страхотни коли от 80-те години, за които никой не се сеща (ГАЛЕРИЯ):
Идеята за "разумно" Lamborghini не е толкова чужда днес, тъй като Urus е най-продаваният модел в текущата гама на марката и е може би най-подходящата за семейството кола, която компанията някога е създавала. Въпреки това през 80-те години Lamborghini е известна с Countach, който е толкова далеч от разумното, колкото изобщо е възможно. В опит да разшири гамата си през 1980 г., марката представя Jalpa, по-лек автомобил, който е еволюция на Silhouette и включва осемцилиндров двигател, а не V12 като при Countach.
Каросерията, проектирана от Bertone, е по-елегантна от предшественика на Jalpa и е по-удобна отвътре, но колата се радва само ограничен успех. Общо 420 автомобила са произведени между 1981 г. и 1988 г., когато Lamborghini решава да се откаже напълно от базовия си модел поради слабото търсене. Jalpa остава един от най-неизвестните модели на Lambo днес, въпреки че това е последният модел с V8 двигател до представянето на Urus.