Двайсет години производство не е никак малко за автомобилен модел - но на Запад. В особените условия на съветското и руското автомобилно производство, две десетилетия са съвсем скромен период - нека само напомним, че Лада Нива се прави вече 45 години без особено драматични промени, а УАЗ 452 - прословутата "буханка" - се произвежда без прекъсване от 1966 насам, тоест 57 години.

На този фон животът на ГАЗ-69, започнал през 1953 и приключил през 1973, изглежда наистина кратък. Но истината е, че тази машина е оставила трайна следа в съзнанието на много хора не само в бившите съветски републики, но и в България, Германия, Индия, Сирия, дори Исландия. Първата бройка от този автомобил излиза от завода на 25 август 1953, но истинското серийно производство започва чак през декември - преди точно 70 години. В чест на юбилея нека си припомним историята на един от най-проходимите леки автомобили на някогашния соцлагер.
17 ключови факта за ГАЗ-69 (ГАЛЕРИЯ):
ГАЗ-69 през годините е служил за основа на някои по-екзотични варианти, като например самосвала УАЗ-455 с хидравлична кофа, или влекача УАЗ-456 (на снимката). За тях е планирана и специална, допълнително форсирана версия на мотора, с мощност 65 конски сили. Но и двете си остават прототипи - заводът няма излишни средства, а и търсенето за стандартния ГАЗ-69, така или иначе, надхвърля капацитета му.


4