В края на 60-те и началото на 70-те години на миналия век автомобилният свят е привлечен от роторните двигатели. Редица големи компании си осигуряват лиценз за производство на агрегата на Феликс Ванкел, като през 1967 Citroën също се включва в играта.
Comotor получава лиценз за изграждане на роторни двигатели за леки коли и създава фабрика в Саарланд. Производственият план предвижда изграждането на 500 двигателя всеки ден в съоръжението, което обаче изисква разширяване на капацитета.
През есента на същата година обаче Citroën представя GS Birotor на автосалона във Франкфурт. Внедреният ротационен двигател предлага напълно ново изживяване за шофьора в сравнение с конвенционалния двигател на Citroën GS благодарение на изключителната си плавност и представяне на високи обороти.
Четиритактовата система работи без клапани, пружини, кобилици, пръти или разпределителни валове. В първия цикъл гориво-въздушната смес влезе през всмукателния канал. Буталото затваря входния отвор във втория цикъл и по този начин компресира сместа. Искрите, произведени от запалителните свещи, възпламеняват гориво-въздушната смес в момента, в който налягането достига максимални стойности. Разширяването кара буталото да се върти в третия цикъл и благодарение на натиска, упражнен върху повърхността на буталото, се осигурява необходимата задвижваща енергия. При четвъртия и последен ход буталото освобождава изпускателния отвор, така че изгорелите газове да могат да излязат.
Още през 1972 г. Comotor се проваля като съвместен проект, тъй като Volkswagen се оттегля от договора, сключен от NSU със Citroën. Така Comotor става единственото дъщерно дружество на Citroën и произведеният ванкелов двигател е монтиран в GS.
Друг фактор зад спирането на продажбите на GS Birotor е високата му цена: 14 500 германски марки. Марката Citroën, която по това време вече е в затруднено положение, спира проекта преди старта на самите продажби, тъй като пред GS Birotor няма добри пазарни условия.
Между март 1974 и март 1975 са произведени общо 847 броя Citroën GS Birotor. По-късно Citroën се опитва да изкупи обратно всички екземпляри, за да не се налага да поддържа доставка на резервни части. Въпреки това решение днес все още има около 250 превозни средства Birotor, регистрирани в Европа.