fallback

Съперник на Tesla Model S и BMW i7 добавя 260 км пробег само за 5 минути

Nio ET9 е 900V е луксозен седан със 700 коня, който струва 112 800 долара (ВИДЕО)

Китайският производител на електрически автомобили Nio представи новия си флагмански седан ET9. Той е позициониран да се конкурира с модели като Tesla Model S, Mercedes-Benz EQS, BMW i7, като предлага архитектура с 900V и мощност 700 к.с. Продажбите му ще стартират в началото на 2025 г.

Подобно на по-малкия EC7 на Nio, новият ET9 все по-сериозна размива разликите между крос-купета и седаните. Това се вижда не само от външния му вид, но и от изненадващо високия пътен просвет. ET9 има линия на покрив в стил фастбек, но като цяло запазва дизайнерския стил на Nio. Той включва остра предна част с тънки фарове и задна част, която изглежда взаимствана от модели като Jaguar F-Type и Porsche Taycan.

По отношение на размерите, дължината е ET9 е 5324 мм, широчината - 2016 мм, а височината - 1620 мм. Разстоянието между двете оси е 3250 мм. За сравнение, един от т конкурентите на пазара - Mercedes-Benz EQS, е дълъг 5265 мм, широк - 1926 мм и висок - 1520 мм. Междуосието на германския модел е 3210 мм.

Други забележителни характеристики на новия китайски електромобил включват скрити дръжки на вратите, прибиращ се активен заден спойлер и 23-цолови джанти с много спици с плаващ лого дизайн, напомнящ на Rolls-Royce, който остава изправен, докато колата е в движение. Освен това Nio ET9 се отличава с това, че има единствения електрически отварящ се и затварящ преден багажник без докосване в своя клас.

Производителят все още не е разкрил напълно дизайна на предната част на салона, но пък има много детайли за задната. Очевидно е, че приоритетите на компанията са насочени към глезене на тези, които ще седят отзад. Седалките там предлагат ъгъл на регулиране на облегалката до 45 градуса, ширина на възглавницата на седалката от 582 мм и 11 настройки. Плюс това, за тази нотка на разкош, колата разполага със 7 електрически сенника, които могат да се активират с едно натискане на бутон.

Сред другите удобства са 8-инчов екран в стил таблет, разположен между седалките, електрически отварящ се и затварящ хладилник и два 14,5-инчови AMOLED екрана, монтирани на гърба на предните седалки. Вместо традиционно арматурно табло, ET9 разчита на система с проекционен дисплей и 15,6-инчов AMOLED екран в стил таблет на централната конзола. От Nio също така споменават прибиращ се волан, който може да бъде скрит в арматурното табло, когато е включена функцията за интелигентен пилот.

Седанът ET9 е изграден върху платформата от трето поколение на Nio, включваща 900V архитектура - първата в Китай, която работи при най-високото напрежение от 925V. Това позволява бързо зареждане с пикова мощност от 600kW и пиков ток от 765A. Според Nio, това улеснява ултра-бързото презареждане на батерията с капацитет 120kWh батерия и 46105 клетки, увеличавайки пробега с 260 км само за 5 минути зареждане. Както и другите продукти на Nio, този модел също поддържа пълна смяна на батерията, като това отнема 3 минути.

Освен това, новият модел е оборудван със Sky Ride - интелигентната система за шаси на Nio, която включва шаси със задвижване по проводник за управление на задните колела с максимален ъгъл от 8,3 градуса. Освен това има напълно активна система за окачване, при която всеки амортисьор се управлява независимо от специална хидравлична помпа. Според Nio тя е по-усъвършенствана от тази, използвана от новото трето поколение на Porsche Panamera. Задвижването на ET9 е от два електрически мотора: асинхронен преден двигател, произвеждащ 241 к.с. и заден синхронен двигател с постоянен магнит, генериращ 456 к.с. Заедно те осигуряват комбинирана мощност от 697 к.с.

Засега не е известно, дали новият флагман на китайците ще се предлага на други пазари, но той вече е достъпен за предварителни поръчки у дома. Първите доставки до крайни клиенти ще започнат през 2025 г., а цените стартират от 112 800 щатски долара. За първите, поръчали седана, са предвидени редица бонуси и отстъпки, стигащи до 1450 долара.

Още снимки на луксозния електрически седан на Nio - вижте в галерията:

fallback
  • #8
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "анонимен ( преди 27 минути )Демек за 10 - 15 минути би трябвало да зареди до 80% стига да зареждаш на 600 КВ станция докато 95% от станциите са до 250 КВ :D".... киловат и процент не е едно и също както мисли гостът. Километри не се минават проценти а с енергия, а с енергия. Скоростта на зареждане се измерва в километра в час. В случая над 3 000 км в час. Предимството на този автомобил е, че дори на 250 kW ще зарежда от 0 до над 90% с тази мощност и скорост 1300 км/ч
  • #7
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Хаха и къдр ще я търсиш тая зарядна станция с такава мочност каква ще е инвестицията и диаметъра на кабела що мед ще отиде" ето че има и още добри новини за завършек на годината https://youtu.be/vcgdBmaC3ao както виждаш от клипа, дори младо момиче няма проблеми и се справя с дебелината ... на кабела. Не е нищо по различно от маркуч на бензиноколонка. Този конкретно е 615 kW и това са новите колонки с които Тесла вече изгражда станциите си навсякъде по света. Слага по 20-тина на локация.
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Демек за 10 - 15 минути би трябвало да зареди до 80% стига да зареждаш на 600 КВ станция докато 95% от станциите са до 250 КВ :D
  • #5
    РЕПЛИКА ( преди 10 месеца )
    Кой казва че Тесла са добри ?.Когато става въпрос за сравнение трябва да се сравняват само и единствено с производител с традиции . Но това си е мое мнение
  • #4
    Глупости ( преди 10 месеца )
    Хаха и къдр ще я търсиш тая зарядна станция с такава мочност каква ще е инвестицията и диаметъра на кабела що мед ще отиде
  • #3
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ето че започна да се учиш да казваш истината, че гроздето е високо (скъпо ти е) , а не е КИСЕЛО/НЕ УЗРЯЛ( няма да си купя електромобил защото пробега е малък и се зарежда за много дълго време)
  • #2
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ето че започна да се учиш да казваш истината, че гроздето е високо (скъпо ти е) , а не е високо ( няма да си купя електромобил защото пробега е малък и се зарежда за много дълго време)
  • #1
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Още един добър завършек на годината. Този автомобил обаче не е подходящ за Гост. Ще му развали удоволствието което изпитва сега с настоящия си автомобил. Сега е свикнал да ходи всяка седмица да зарежда бензин за 150 км за 5 минути. Ако си купи такъв електромобил ще му се развали това удоволствие. Или ще трябва да ходи веднъж на две седмици, или всяка седмица да зарежда само по 3 минути. И в двата случая удоволствието от зареждането ще е два пъти по-малко! Пък и няма онзи впечатляващ звук!
fallback
Последни