fallback

Съперник на Tesla Model S и BMW i7 добавя 260 км пробег само за 5 минути

Nio ET9 е 900V е луксозен седан със 700 коня, който струва 112 800 долара (ВИДЕО)

Китайският производител на електрически автомобили Nio представи новия си флагмански седан ET9. Той е позициониран да се конкурира с модели като Tesla Model S, Mercedes-Benz EQS, BMW i7, като предлага архитектура с 900V и мощност 700 к.с. Продажбите му ще стартират в началото на 2025 г.

Подобно на по-малкия EC7 на Nio, новият ET9 все по-сериозна размива разликите между крос-купета и седаните. Това се вижда не само от външния му вид, но и от изненадващо високия пътен просвет. ET9 има линия на покрив в стил фастбек, но като цяло запазва дизайнерския стил на Nio. Той включва остра предна част с тънки фарове и задна част, която изглежда взаимствана от модели като Jaguar F-Type и Porsche Taycan.

По отношение на размерите, дължината е ET9 е 5324 мм, широчината - 2016 мм, а височината - 1620 мм. Разстоянието между двете оси е 3250 мм. За сравнение, един от т конкурентите на пазара - Mercedes-Benz EQS, е дълъг 5265 мм, широк - 1926 мм и висок - 1520 мм. Междуосието на германския модел е 3210 мм.

Други забележителни характеристики на новия китайски електромобил включват скрити дръжки на вратите, прибиращ се активен заден спойлер и 23-цолови джанти с много спици с плаващ лого дизайн, напомнящ на Rolls-Royce, който остава изправен, докато колата е в движение. Освен това Nio ET9 се отличава с това, че има единствения електрически отварящ се и затварящ преден багажник без докосване в своя клас.

Производителят все още не е разкрил напълно дизайна на предната част на салона, но пък има много детайли за задната. Очевидно е, че приоритетите на компанията са насочени към глезене на тези, които ще седят отзад. Седалките там предлагат ъгъл на регулиране на облегалката до 45 градуса, ширина на възглавницата на седалката от 582 мм и 11 настройки. Плюс това, за тази нотка на разкош, колата разполага със 7 електрически сенника, които могат да се активират с едно натискане на бутон.

Сред другите удобства са 8-инчов екран в стил таблет, разположен между седалките, електрически отварящ се и затварящ хладилник и два 14,5-инчови AMOLED екрана, монтирани на гърба на предните седалки. Вместо традиционно арматурно табло, ET9 разчита на система с проекционен дисплей и 15,6-инчов AMOLED екран в стил таблет на централната конзола. От Nio също така споменават прибиращ се волан, който може да бъде скрит в арматурното табло, когато е включена функцията за интелигентен пилот.

Седанът ET9 е изграден върху платформата от трето поколение на Nio, включваща 900V архитектура - първата в Китай, която работи при най-високото напрежение от 925V. Това позволява бързо зареждане с пикова мощност от 600kW и пиков ток от 765A. Според Nio, това улеснява ултра-бързото презареждане на батерията с капацитет 120kWh батерия и 46105 клетки, увеличавайки пробега с 260 км само за 5 минути зареждане. Както и другите продукти на Nio, този модел също поддържа пълна смяна на батерията, като това отнема 3 минути.

Освен това, новият модел е оборудван със Sky Ride - интелигентната система за шаси на Nio, която включва шаси със задвижване по проводник за управление на задните колела с максимален ъгъл от 8,3 градуса. Освен това има напълно активна система за окачване, при която всеки амортисьор се управлява независимо от специална хидравлична помпа. Според Nio тя е по-усъвършенствана от тази, използвана от новото трето поколение на Porsche Panamera. Задвижването на ET9 е от два електрически мотора: асинхронен преден двигател, произвеждащ 241 к.с. и заден синхронен двигател с постоянен магнит, генериращ 456 к.с. Заедно те осигуряват комбинирана мощност от 697 к.с.

Засега не е известно, дали новият флагман на китайците ще се предлага на други пазари, но той вече е достъпен за предварителни поръчки у дома. Първите доставки до крайни клиенти ще започнат през 2025 г., а цените стартират от 112 800 щатски долара. За първите, поръчали седана, са предвидени редица бонуси и отстъпки, стигащи до 1450 долара.

Още снимки на луксозния електрически седан на Nio - вижте в галерията:

fallback
  • #18
    Johnny Bravo ( преди 11 месеца )
    Все повече от новите автомобили приличат на сапунерки.
  • #17
    ХМВЛ ( преди 11 месеца )
    Мите, БМВ е в графата "луксозни стоки", хеле пък 7ма серия. В тази графа, ценообразуването е по-различно. По същата причина Луи Витон искат хиляди долари за една чанта, а някои Ролекси струват, колкото целия този невероятен , страхотен китайски автомобил, в който съм сигурен, че има една камара часовници. Нерде Ямбол, нерде Станбул.
  • #16
    Leberknoedl ( преди 11 месеца )
    В Европа, най-много китайски автомобили внася Тесла.
  • #15
    Последния Софиянец ( преди 11 месеца )
    Някой виждал ли е в Европа ЕВТИНИТЕ китайци дето ще залеят пазара ? За един преАтел питам :)
  • #14
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 15. Без грам сарказъм директно от официалния сайт на BMW - i7 M70 xDrive Електрически От 314 150 лв. Ключовата дума тук е "от"
  • #13
    Евтинийка ( преди 11 месеца )
    (начало сарказъм)Ей, добре, че идват евтините китайски ел. авотомобили, че да стреснат старите производители.(край сарказъм)
  • #12
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пръцльо, на това му се казва здравословна конкypенция. Когато няма такава, всичко е в застой. Стогодишните дори при това положение са в застой и в догонваща позиция. Твоите любимци от toyota го карат на "никой не може да произведе това което ние може да ви обещаем" в момента надпреварата е между Tesla и китайците. Не е въпроса Дали някой ще продава 20 милиона електромобила през 2030, въпросът е кой. Аз още преди години заложих на китайците, докато вие им се смеехте, че произвеждат ел. рикши.
  • #11
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Азиатците не се помайват. Бързо ще спукат борсовия балон на Лъжлив Илон.
  • #10
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    При Тесла няма разлика в цената между супер charger v2 като в Пловдив който е 150kW, V3 като в София който е 250 kW и новите които започнаха да инсталират v4, които са 1 000 v 615 ампера, които на теория осигуряват 615kW, но на практика все още няма автомобил който да зарежда с такава мощност. На всички зарядни цената е една и съща. Конкретно в България е 0 лв за зареждане независимо от количествата заредена енергия. Виктор ергена скоро спомена за 60 000 км/год изминати със 100 лв за зареждане
  • #9
    До 8 ( преди 11 месеца )
    Зареждането ти ще бъде обаче около 2лв на квтч минимум
fallback
Последни