Китайската автомобилна компания Nio ще пусне на пазара в Европа първите електрически предложения от своята по-достъпна марка Firefly една година по-рано от първоначално обявеното - през 2025 г. Друга неназована марка на Nio, която ще предлага още по-евтини електромобили, ще дебютира на европейския пазар след 2025 г., споделя президентът на компанията Лихун Цин.
Той не предоставя подробности относно цените на планираните за продажба в региона превозни средства.
По думите му първият автомобил Firefly ще дебютира в Европа през третото тримесечие на 2025 г.
През 2021 г. Nio за първи път съобщи, че ще се разшири на масовия пазар с по-достъпни превозни средства, залагайки на подмарката Alps. В началото на тази година компанията заяви, че ще добави още един бранд – Firefly, който се намира в етап на разработка и който е фокусиран основно върху европейските потребители.
Напливът от китайски електрически модели в Европа се засилва, тъй като търсенето в Китай се охлажда, докато местните марки трябва да се борят с притискащия ги свръхкапацитет при производството. Те разполагат с ценово предимство пред европейските си конкуренти, които по-бавно електрифицират своята продуктова гама и не разполагат с подобен контрол върху веригата на доставки.
Nio, чиито модели в момента се конкурират в Китай с електромобили, предлагани от производители от премиум сегмента като BMW и Mercedes-Benz, страда от липса на рентабилност на фона на продължаващата ценова война, започната от Tesla в края на миналата година.
Компанията съкрати 10% от работниците си, като обмисля отделяне на звена като бизнеса ѝ за производство на батерии. Тя се стреми да създаде партньорства за подпомагане на финансирането на начинания като смяната на батерии - технология, която все още не се е разширила в мащаб.
Партньорствата –с Geely и държавната Changan Automobile – включват инициативи като изграждането на нов вид батерия и архитектура, информира Цин.