fallback

Собственик на електромобил чака над година за нова батерия

Недостигът на акумулатори за първото поколение Nissan Leaf придобива тревожни размери

Канадски собственик на електромобил чака повече от 12 месеца производителят да подмени повредената му батерия - без изгледи проблемът да бъде решен скоро, съобщи телевизионната мрежа CBC News. В северноамериканската страна има и други хора в същата ситуация, твърди CBC.        6-годишният Leaf на Харуни е прекарал последната година на паркинга на дилъра в очакване на батерия        Атиф Харуни от Торонто си купил електрически Nissan Leaf през 2017, но батерията сдала багажа през декември 2022 година. Оттогава автомобилът, чиято батерия все още е в гаранция, стои на паркинга на дилърството на Nissan. Компанията просто не разполага с резервна батерия, за да подмени дефектиралата. Междувременно Харуни кара кола под наем. От Nissan са му обещали поне да му възстановят разходите за гориво.

В същата ситуация е Крис Хорнибрук от провинция Квебек. Неговата батерия се е повредила през октомври, но дилърът не се наема с никакви срокове за ремонт.       Разочарованият Харуни държи Nissan да изкупи обратно автомобила му, ако не може да намери батерия        Nissan Leaf бе първият масово произвеждан електромобил в света, и от 2010 година насам от него са продадени над 377,000 бройки. Проблемът с колите от първо поколение (до 2017), като тези на Харуни и Хорнибрук, е, че батерията за тях отдавна вече не се произвежда. Тя бе дело на компанията AESC (Automotive Energy Supply Corporation), но за второто поколение на Leaf японците смениха батериите. Сегашните не могат да се използват в стария Leaf. Складовите наличности в Канада са изчерпани, а и на другите основни пазари такива батерии са рядкост. Официалната цена на старата 24-киловатчасова батерия на AESC е 4,500 канадски долара по ценоразписа на Nissan, но на черно употребявани батерии вървят над 10,000 долара - толкова сериозен е недостигът.

Сега изнервеният от дългото чакане Харуни е дал ултиматум на компанията - или да му подмени батерията, или да изкупи обратно автомобила му.        През 2019 японците обявиха, че средният живот на батерията от AESC ще е 22 години        Nissan първоначално даваше 8 години или 160,000 км гаранция на двата типа батерии (с капацитет 24 или 30 кВтч). През 2019, на база проучване на продадените бройки от Leaf в Европа, компанията обяви, че очаква средният живот на батерията да е 22 години.

Nissan Leaf е един от най-популярните електромобили на пазара втора ръка и в България. Само през тази година у нас са регистрирани 119 употребявани бройки от японския модел, като над 90% от тях се падат на първото поколение, показва справка на Automedia.bg в данните на МВР.      

 

fallback
  • #39
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Ало, Последния софиянец, не разбрах за кои диваци пишеш, че те в Азия много - китайци, монголци, араби, индийци, пакистанци... да не изброявам. Дай ги държавно, че да знаем? Ако караш на ток - ясно, говориш за араби и руснаци, ако караш ДВГ - ясно, говориш за китайци. Дето има една дума - ти все даваш мой човек, защото си се родил тука. Но... ако караш български велосипед по софийските улици, няма да си дал стотинка на азиатските диваци и даже ще си помогнал малко на нашата икономиката.
  • #38
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 38. Моя грешка. "Средностатистическия шофьор изминава 1000 км МЕСЕЧНО, а дори зимно време средностатистически електромобил вече изминава 300 км. Тоест може да зарежда веднъж седмично, когато и да е и С произволна мощност." Тоест на седмица трябва да зареди 50kWh, независимо дали за 12 мин. с 250kW. Или 25часа с 2kW. На практика когато има излишна възобновяема енергия защото тогава цената е най-ниска, а догодина излизаме на либерализирания пазар.
  • #37
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    До 37.МитЕ,а колко даде за въображаемия си електромобил?
  • #36
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    МитЕ, средностатистическия шофьор не изминава хиляда километра,по скоро са над 10 хиляди километра годишно.
  • #35
    Последния Софиянец ( преди 11 месеца )
    Да ви кажа ли колко пари съм дал за над 40 000 км ? Повечето са градско каране ? Ще ви оставя да гадаете и да се притеснявате за МОЯТА батерия :) И най-големия кеф е , че не спонсорирам азиатски диваци :)
  • #34
    Бумеранг ( преди 11 месеца )
    Да чакам, да ми сменят батерията?! Защо? Животът ми тече, а утре ще бъда ли жив? По-добре да взема сега и веднага, отколкото да чакам и то да чакам батерии, коли и незнам още какво материално нещо!!!! Аз не искам да чакам!!! След като го има го взимам! Ако ще ми прави парчета, шута и друго.....аз не съм им роб, аз няма да им служа, те ще ми служат! Да я чакам да се зарежда, да и треперя......няма да стане!!! Излизам, паля и тръгвам....
  • #33
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пръц, слънчевата енергия има един-единствен проблем. Огромен проблем. Произвежда евтина, много евтина до безплатна енергия, напълно сигурно, предвидимо, но не постоянно. Този проблем се решава много лесно с батерии. Тоест електромобилите са решенията на проблема, а не са проблем по себе си. Средностатистическия шофьор изминава 1000 км годишно, а дори зимно време средностатистически електромобил вече изминава 300 км. Тоест може да зарежда веднъж седмично, когато и да е и С произволна мощност.
  • #32
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Бустерчо, каво си се запенил? Тия 27% момента я стигнат 5% средна за 24 часа, я не.. Електромобилите само когато грее слънце ли се зареждат, или вечер, на нощна когато е евтинко и мръсно?
  • #31
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 24.12.2023 11:33:17 това очевидно не се е рефрешнало автоматично Ето данните за тази секунда ФЕЦ 22,66%1343.68 MWТовар на РБ4915.86 MW. Ето че слънцето произвежда повече отколкото един блок на АЕЦ Козлодуй, дори в най-краткия ден през годината. В момента 27,4% от консумираната от България енергия се произвежда от слънцето. Ако цитираме гост според него само през няколко часа лятно време се случва слънцето да произвежда 30%, а през зимата 3%.
  • #30
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Грам алгебра струва тон устни аргументи. Джон Холдейн"........"Ако не могат да атакуват мисълта, атакуват мислителя. Пол Валери"........"Има две неща: наука и предубеденост; науката създава познание, а предубедеността невежество. Хипократ"
fallback
Последни