Недостигът на акумулатори за първото поколение Nissan Leaf придобива тревожни размери
Канадски собственик на електромобил чака повече от 12 месеца производителят да подмени повредената му батерия - без изгледи проблемът да бъде решен скоро, съобщи телевизионната мрежа CBC News. В северноамериканската страна има и други хора в същата ситуация, твърди CBC.
6-годишният Leaf на Харуни е прекарал последната година на паркинга на дилъра в очакване на батерия
Атиф Харуни от Торонто си купил електрически Nissan Leaf през 2017, но батерията сдала багажа през декември 2022 година. Оттогава автомобилът, чиято батерия все още е в гаранция, стои на паркинга на дилърството на Nissan. Компанията просто не разполага с резервна батерия, за да подмени дефектиралата. Междувременно Харуни кара кола под наем. От Nissan са му обещали поне да му възстановят разходите за гориво.
В същата ситуация е Крис Хорнибрук от провинция Квебек. Неговата батерия се е повредила през октомври, но дилърът не се наема с никакви срокове за ремонт.
Разочарованият Харуни държи Nissan да изкупи обратно автомобила му, ако не може да намери батерия
Nissan Leaf бе първият масово произвеждан електромобил в света, и от 2010 година насам от него са продадени над 377,000 бройки. Проблемът с колите от първо поколение (до 2017), като тези на Харуни и Хорнибрук, е, че батерията за тях отдавна вече не се произвежда. Тя бе дело на компанията AESC (Automotive Energy Supply Corporation), но за второто поколение на Leaf японците смениха батериите. Сегашните не могат да се използват в стария Leaf. Складовите наличности в Канада са изчерпани, а и на другите основни пазари такива батерии са рядкост. Официалната цена на старата 24-киловатчасова батерия на AESC е 4,500 канадски долара по ценоразписа на Nissan, но на черно употребявани батерии вървят над 10,000 долара - толкова сериозен е недостигът.
Сега изнервеният от дългото чакане Харуни е дал ултиматум на компанията - или да му подмени батерията, или да изкупи обратно автомобила му.
През 2019 японците обявиха, че средният живот на батерията от AESC ще е 22 години
Nissan първоначално даваше 8 години или 160,000 км гаранция на двата типа батерии (с капацитет 24 или 30 кВтч). През 2019, на база проучване на продадените бройки от Leaf в Европа, компанията обяви, че очаква средният живот на батерията да е 22 години.
Nissan Leaf е един от най-популярните електромобили на пазара втора ръка и в България. Само през тази година у нас са регистрирани 119 употребявани бройки от японския модел, като над 90% от тях се падат на първото поколение, показва справка на Automedia.bg в данните на МВР.
Още по темата:
-
Американският производител понесе нов удар по пътя си към електрификация
-
От модули до фиксирани към външния корпус клетки – производителите все още търсят най-ефективното решение
-
За какво трябва да се внимава при покупка на популярния електромобил