Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.

Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
В историята на Ford има два автомобила с име Model A. По-старият е на практика първата серийна кола, правена от Хенри Форд - в около 1750 екземпляра между 1903 и 1904. После Хенри се връща към това наименование през 1927 година за наследника на легендарния Model T. Колата е с 3.3-литров 4-цилиндров мотор с мощност 41 коня. "Новият" Model А e огромен успех, за пет години производство се продава в над 4.85 милиона бройки, и се произвежда в над 15 различни фабрики в Северна и Южна Америка, Европа и Азия. По негов лиценз започва производството и на първия съветски автомобил - ГАЗ А. Model A има близо 30 различни модификации, включително и регистрираната у нас тази година Roadster DeLuxe.


0