Пазарът за класически автомобили в България се развива с шокиращо темпо напоследък. Това пролича още в справката ни за най-интересните регистрирани олдтаймери за първото полугодие, но става особено видимо с извадката за втората половина на годината (без дори да включваме декември). Докато в миналото класическата сцена у нас се крепеше на отделни ентусиасти и на отделни бройки, попаднали по чудо в България, сега става дума за сериозна инвеститорска вълна.

Този впечатляващ Mercedes 300 SL спечели тазгодишния Конкурс за елегантност у нас. В България вече има немалко колекционерски автомобили от световна класа. Снимка КОЛЕЛА
В резултат у нас вече са регистрирани немалко машини, които биха намерили място и в най-престижните конкурси за елегантност, и чиято цена достига 7-цифрени суми в евро. В което впрочем няма нищо чак толкова изненадващо, като отчетем, че в десетилетието на рекордно ниски банкови лихви класическите автомобили са повишили стойността си средно със 185% (данни на консултантската компания Knight Frank).
Всъщност интересните класики, появили се в България от юли насам, са толкова много, че дори не успяхме да ги сведем до обичайния Топ 25. Подборката ни за първата половина на годината можете да видите тук.
30 от най-интересните класики, дошли в Бългрия през 2023 (ГАЛЕРИЯ):
Silver Spirit е на практика последният модел, разработен от "британския" Rolls-Royce, преди BMW да придобие правата върху марката и да създаде изцяло нова компания с нов завод в Гудууд. Silver Spirit е представен през 1980 и се произвежда чак до 1997. На същата платформа са по-дългият Silver Spur, Silver Dawn, Park Ward, а също и Bentley Mulsanne/Eight. Произведените бройки от Silver Spirit са 9657. Към края на дългия си живот моделът вече е доста изостанал технологично и интересът спада катастрофално, подтиквайки собственика Vickers да продаде завода и марката Bentley на Volkswagen, а марката Rolls-Royce - на BMW.


0