fallback

Американски производител плаща рекордна глоба за манипулирани дизели

Санкцията за Cummins по новия Дизелгейт е 1.675 милиарда долара

Скандалът с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen промени автомобилната индустрия, като германският производител плати огромна глоба, за да уреди рисковете заради нарушение на Закона за чистия въздух с използване на устройства за намаляване на вредните емисии. Използването на подобни трикове помага на производителите само с промени в софтуера за управление на двигателя да сведе вредните емисии до обявените от него нива. Точно това е направила и компанията Cummins, която е манипулирала хиляди 6,7-литрови турбодизелови мотор, поставяни на пикапите Ram.

Сега Cummins ще трябва да плати най-голяма глоба, налагана за подобно провинение, а именно - 1,675 милиарда долара. Това е втората най-голяма екологична санкция в историята, след като през 2016 г. петролният гигант BP беше осъден да плати 20 млрд долара за бедствието, нанесена от сондата Deepwater Horizon в Мексиканския залив. Тогава на съоръжението избухна експлозия, като в океана се изляза 4,9 милиона барела петрол.

За сравнение, Fiat Chrysler се призна за виновен през 2022 г. по разследване за измама с емисии на дизелови двигател 3.0 EcoDiesel, поставян на Ram 1500 и Jeep Grand Cherokee за пазара на САЩ. И глобата за концерна беше 96,1 млн долара, като той плати още 203,6 млн долара по граждански искове и за екологични проекти.

Cummins е постигнала споразумение с Министерството на правосъдието на САЩ, но компанията не признава официално вината си и твърди, че „не е видяла доказателства, че някой е действал неправомерно“. В същото време обаче оценките на прокуратурата сочат, че „устройствата за повреда на някои двигатели Cummins са ги накарали да произвеждат хиляди тонове излишни емисии на азотни оксиди."

От Cummins посочват, че разполагат с ликвидност и капитал, за да изпълни всички необходими финансови задължения. Софтуерът за измама на емисиите е инсталиран в почти милион тежкотоварни пикапа, произведени от Stellantis (бивш Fiat Chrysler) под марката Ram. Засегнати са 630 00 бройки от моделите Ram 2500 и 3500 (2013-2019 г.) с 6,7-литровия турбо дизелов редови 6-цилиндров двигател, плюс 330 000 единици Ram 2500 и 3500 (2019-2023).

fallback
  • #12
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Освен това, защо реши че електромобилите трябва да се зареждат задължително нощно време? Ако зареждаш на паркинга на работното място, А така или иначе зареждаш веднъж седмично за 150 километра, Какво значение има в кой ден от седмицата ще пече слънце за да заредиш? Тази година 41-ва седмица ФЕЦ имаха най-голям дял - 13,7% 79,7GWh, достатъчни за 1,6 милиона електромобила. Ти обаче реши да питаш през най-лошата 49-та, когато имат 2,4% дял. Можеш ли да сметнеш колко електромобила стига? Пак не мож
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Днес във всички големи градове има рекордно замърсяване на въздуха, въпреки забраната за движение на стари автомобили Еко 1 в центъра на града.Извода е един, ЗАМЪРСЯВАНЕТО Е ОТ БИТОВОТО ОТОПЛЕНИЕ."Тоест по твоята логика излиза че през празниците хората няма да се отопляват! Освен това направи гениалният инженерен извод че през нощта не пече слънце. Чак се чудя как още не са ти дали поне три нобелови награди за тези гениални изводи.
  • #10
    Гост ( преди 10 месеца )
    Виж за предните дни колко замърсяване дават.За почивен ден преди Коледа е нормално замърсяването да е по малко.
  • #9
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,в момента ФЕЦ е 1,82% в 16:45.След малко ще е 0% за 15 часа от 24.
  • #8
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Нищо не казваш и за фотоволтаиците и се криеш като мишка! Още преди две седмици ти казах че с интерес ще проследя добива на фотоволтаиците в най-кратките в годината дни. Нали средно за годината даваха 3%? Ще ми обясниш ли как в най-кратките дни в годината добива е два пъти по-голям от средния добив? Всичките ти изчисления са такива и върху тях градиш изводите си! Въздухът бил мръсен, А като погледнеш данните чист, ФЕЦ не произвеждал през зимата, а то "повече от лятото"
  • #7
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    А бе господин инженер, Колко пъти да ти казвам да не се опитваш да ме лъжеш с числа защото ще изкараш поредното перпетум мобиле? Бърза проверка в интернет показва, че отново лъжеш нагло и безочливо:Мръсен ли е въздухът в София?Данни от 23.12.2023 г., 14:11Отчетеното средно количество фини прахови частици (ФПЧ) от измервателните станции в района е:13.3 g/m
  • #6
    Гост ( преди 10 месеца )
    Забраната за движение на автомобили с ЕКО 1 е в сила,а въздухът е с рекордно замърсяване.Защо така Теслю Многоников Тунберг?
  • #5
    Гост ( преди 10 месеца )
    А за манипулирания пробег на Тесла кога?За автопилота,пожарите и прехвърляне на отговорността на клиента за счупените носачи,окачване и полуоски?
  • #4
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Вярно е. Чух че във вашата реалност все още най-продавания автомобил е дизелова toyota corolla. А Тесла била фалирала, защото никой не иска да купува модел У и дизелът е реабилитиран. Обаче имам една важна новина за тебе. Тук живеем в различна реалност и това, за което говориш няма шанс да се случи!
  • #3
    Е и? ( преди 10 месеца )
    Голям бой по тия дизели. След няколко години като се оплеска съвсем зелената схема пак ще клекнат пак и ще си признаят че по добро от дизела няма! Помнете ми думата. Ще кажат измислихме нови катализатори, нови филтри, синтетичен дизел.....от 9 кладенеца вода само и само да върви бизнеса. Щото с тия електрически вече се докараха до фалит. Ей сега като им резнат държавните субсидии и увисват. Никой не ги купува.
fallback
Последни