IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ще спаси ли растителният дизел двигателя с вътрешно горене?

Биодизелът произвежда по-малко емисии при производството си и по-малко замърсители като цяло

Дори ако днес електрическите превозни средства изглеждат окончателното решение, към което се насочва почти целият автомобилен транспорт, те все още имат алтернатива - така наречените устойчиви горива като синтетичен бензин и биодизел, категорични са експерти от индустрията.


биодизел


Нисковъглеродните горива, получени не от нефт, а от естествени суровини като водород и зеленчуци, наистина биха могли да представляват решение за намаляване на емисиите, като същевременно се запазят двигателите с вътрешно горене. Така, поне временно, ще реши проблемът с автономността на дълги разстояния, който остава един от слабите места на електрическата кола.

Биодизел срещу батерия

Развитието на електрическите превозни средства напредва с големи крачки всеки ден, но за момента единственият начин за разрешаване на проблема с пробег на големи разстояния, особено при тежкотоварните камиони, е поставяне на големи, скъпи и тежки батерии. Тяхното производство обаче не е 100% чисто, дори напротив, тъй като е добре известно, че дейностите по добив на метали все още са сред най-замърсяващите и най-малко устойчивите, включително от етична гледна точка.


биодизе


Следователно биогоривата като цяло не са толкова неблагоприятни, колкото изглеждат в сравнение с чистото електричество: макар да е вярно, че тяхното изгаряне все още произвежда отработени газове. В същото време обаче техният добив е по-чист и по-балансиран от този на петрола, както и от производството на батерии.

Нарастващо разпространение

Напоследък много петролни производители, които се трансформираха в енергийни компании, започнаха да инвестират не само във водород, но и в биогорива. Някои от тях, включително гигантът ENI съвместно с HVOlution, разширяват разпространението на биодизел по пътищата на Европа.


биодизел


Компанията DKW Mobility - доставчик на карти за гориво и пътни такси, например, наскоро обяви, че биодизелът HVO, смесен с традиционния дизел в различни проценти до 100% чистота, се предлага на около 650 станции в Европа. То може да се използва от всички превозни средства - от леки автомобили до микробуси и камиони , за които производителят има удостоверена съвместимост.

Предимства

Акронимът HVO, който означава „хидрогенирано растително масло“, обозначава продукт, произведен от палмово или рапично масло, но също и от използвани и възстановени готварски масла, което веднага го класифицира като възобновяем продукт. Неговият баланс на въглероден диоксид се изчислява по същия критерий като за биометан, тоест като се вземе предвид фактът, че основната суровина, растенията, е абсорбирала определено количество CO2 по време на живота си и че в сравнение с изкопаемите горива, следователно си тръгва с отрицателен товар от парникови газове.


биодизел


Съгласно този принцип автомобилен парк, работещ с биодизел, може да намали емисиите си на CO2 с 90% в случай на използване на гориво HVO100 в сравнение с автомобилен парк, работещ с конвенционален дизел. В допълнение, според производителите, другите замърсители от горенето, особено азотните оксиди, също са много по-ниски от тези, отделяни от изгарянето на петролни деривати.


0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Аз само да спомена, че тези "изоставени земи", както писа MythBuster и е прав в случая, са такива за икономиката. Но за природата са земи, на които може да се възстановят диви екосистеми, които ние унищожаваме. Няма нищо лошо в това да можем да се издържаме с по-малко обработваеми земи, за да може на останалите да си вирее природата дали чрез плевели, дървета, храсти е без значение.
  • #25
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Само за гориво за тракторите които ще ги обработват и комбайните, ще трябва да отделим още десетина процента от територията на България.
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Е така де понеже трудно схващате въпроса ми е къде са тези свободни 30 милиона декара да ги насадим с плевели? Понеже сте антиматематици, дори не можете да сметнете каква част от площта на България е това и затова ВЯРВАТЕ ЛИ ВЯРВАТЕ и ви манипулират. Ако бях сигурен че ще ме разберете щях да ви кажа че е 27% от площта на България, но на вас и процентите нищо не ви говорят. Тази площ ще трябва да я засадим с плевели само за леките автомобили. Ами товарният транспорт? Отоплението? Самолетите?
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    МитЕ,тези плевели растат навсякъде без особени грижи на терени които не са подходящи за други култури.
  • #22
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Гостенино, от един декар рапица се добиват 100 л био дизел. Средностатистическия шофьор в Европа харчи около 1000 литра на година. Тоест за всеки автомобил трябва да бъде заседен 10 декара плевели, които да се обработват с трактори, които харчат голяма част от това гориво и също отделят вредни емисии. За същите километри, трябва да бъдат инсталирани 10 квадратни метра фотоволтаици, които не искат работа и не отделят вредни емисии. Какви са предимствата на 30 милиона декара плевели?
  • #21
    1 rate up comment 6 rate down comment
    PLAID ( преди 5 месеца )
    Никой не ви пита. Негово величество превозвача си преценява дали ще купи вашия ретро параход на биодизел или автономен Semi, който няма поддръжка, консумативи и ремонти и може да работи 24/7 без шофьори, заплати, осигуровки и почивки. "Semi driving 500 miles, fully loaded, on a single charge". - 800 магистрални км с 36.7 тона. 900 кВтч. Заряд на Megacharger: 30 мин.
  • #20
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Гостенино, една лъжа намекната от някой като те е излъгал с процентите защото знае, че не можеш да ги смяташ, нито прави лъжата факт, нито е разбиване на моите твърдения. Фактите са че камиона на Тесла може да измине повече километри отколкото е разрешено на водача да шофира, А за задължителните 45 минути почивка на всеки 4,5 часа, може да зареди за 8 часа шофиране. тоест на практика няма ограничение в изминатите разстояния от страна на камиона. Него не можеш да го караш докато свърши резервоара
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    "..ще реши проблема с автономността на дълги разстояния,който остава едно от слабите места на електрическата кола."Мити4ен бустер,още един МИТ ти се срина.
  • #18
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Мити4ен,рапицата е плевел, няма нужда да се полива и расте на бедни почви.Булмаркет изкупува рапица,произвежда и разнася биодизел с влакови цистерни. Биодизел може да се произведе от всякаква отпадъчна мазнина,като олио от фритюрници.
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    За пореден ден в големите градове има рекордно замърсяване на въздуха,въпреки забраната за движение на автомобили с ЕКО 1.