IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на нови коли ще растат и през 2024

Прогнозата на S&P Global Mobility е и за увеличение на интереса към електромобилите

Агенцията за анализи S&P Global Mobility прогнозира значително увеличение на продажбите на нови автомобили на световния пазар. Според анализаторите през 2024 година автомобилните производители ще могат да продадат 88,3 милиона нови коли, което е с 2,8% повече от тази година.


продажби


Прогнозите за 2023 г. са не по-малко оптимистични. Продажбите на леки автомобили се очаква да нараснат с 8.9% спрямо 2022 г. В числено изражение това възлиза на около 86 милиона нови коли.

Тази оптимистична прогноза се основава на данни за възстановяването на веригите за производство и доставки, нарушени от ограниченията на COVID-19. Освен това търсенето също набира скорост. Но има и „отрицателни“ фактори - растящи цени, трудни условия за кредитиране и нарастващи темпове на електрификация.

В същото време S&P Global Mobility отрича слуховете за спад в търсенето на електрически превозни средства. Агенцията смята, че продажбите им ще достигнат 13,3 милиона единици през 2024 г., което ще представлява приблизително 16,2% от световния пазар на леки автомобили.

Според прогнозите тази година ще бъдат продадени 9,6 милиона електрически превозни средства или 12% от общите продажби. Тази прогноза се основава на факта, че много автомобилни производители са готови да преминат към "батерийни" автомобили през следващите години, въпреки че признават проблемите с разширяването на производството на достъпни модели.

И докато в Азия и Европа търсенето на нови автомобили расте прогресивно, то, що се отнася до Северна Америка, картината не е толкова розова. Според изчисленията на анализаторите на S&P Global Mobility през 2024 г. местните компании ще произведат 15,7 милиона автомобила с ръст на производството от едва 0,5%.


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    И едно бонус въпросче. Ако всяка година делът се увеличава с 5% колко ще стане след 20 години?
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Кажи сега намери ли грешка в процентите? Виждаш ли как лесно те манипулирам без да се усетиш? Ето сега ще те манипулирам още веднъж и пак няма да ме хванеш въпреки че съм те предупредил. Ако миналата година производството на ФЕЦ е било 3% и произведената енергия стига за 600 хиляди електромобила, а тази година е 8% от произведената енергия, то само тази година е произведена допълнителна енергия за 1 милион електромобила. 166% повече енергия за годината! Хайде намери грешката в изчисленията?
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Кое пак не разбра и ще трябва да ти се обяснява три години? Стомана не се произвежда от руда. Колко пъти трябва да ти се обяснява! Никой и В статията на porsche не ти говори за руда, А за топене на стомана. Даже и за топене на чyгyн никъде не е споменато! Ти какво си разбрал си е съвсем отделен въпрос и си личи в коментарите. Нямало как да се произведе стомана без въглерод..., не можело да се произвежда с ВЕИ, не можело да се топи стомана без въглища, стомана се произвеждала само от чyгyн...
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,за теб компютри и компоти е все едно.Щом сплав и желязна руда е едно и също.Нещо като еластичен колянов вал.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    До 16.Смятах ти средно дневен %,като 14 часа е 0%.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    О ( преди 10 месеца )
    Това че си ги научил процентчетата, не променя факта, че такива прогнози са абсолютно смешни и безсмислени. Както си тръгнал в 1-я коментар, там по сметките, ще излязат други прогнози нали? А ако ги обединим двете, става нещо турбо абсурдно. Затова крий си там образованието, но не ми говори на мен за анти-математици. И просто философствай по-малко, много свободно времв имаш.
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Хайде да не беше разбрал, че желязото с високо съдържание на въглерод за което ти говоря всъщност е чyгyн, да речем че не съм се изразил правилно първия път. след това ти го написах подробно вторият път пак не разбра. Хайде пак аз да съм кривия. Ама как пък всичко от статията разбра наобратно, тоест нищо не разбра и продължаваш да го твърдиш? И затова ли аз съм ти кривия? Аз ли смятах проценти в най-облачния снежен ден през декември, за да изчисля средногодишното производство на фотоволтаиците?
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Мити4ен, стомана се получава от ч у г у н." Ако имаше поне малко техническа грамотност щеше да знаеш че не е задължително. Ако имаше функционална грамотност щеше да разбереш статията, че porsche ще произвежда стомана с нисък въглероден отпечатък, което не значи че в нея няма да има въглерод както твърдиш. Ще я произвежда от разтапяне на стомана, а не на чyгyн, както твърдиш, това не е невъзможно да се прави без въглища, както твърдиш, тоест е напълно възможно с ток ВЕИ, което уж било невъзможно
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Завършил съм седми клас с бал 3,27. Друго образование нямам. затова ще ти е много лесно да ми откриеш грешката, давай? За разлика от вас аз винаги си стоя за думите и си признавам грешките. Не се притеснявам че гост след това ще ми натапалява трета година, че преди 3 години съм сбъркал еластичност с пружинен ефект, а след това съм си признал грешката. Ако тренда В статията се запази, процентите и бройките които съм написал ще са точно толкова през 2030 година и грешка няма!
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен, стомана се получава от ч у г у н.Всичко останало е напън на функционално неграмотен човек,който желае да изглежда по умен.На всяка манджа мерудия.