IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes получи разрешение да използва тюркоазени светлини

Новата сигнализация ще показва кога автомобилът се управлява автономно, а не от шофьора

Mercedes-Benz ще използва тюркоазени дневни светлини, за да сигнализира, че автомобил се движи автономно в САЩ, след като технологията беше одобрена за използване в Калифорния и Невада. Двата американски щата бяха първите, които одобриха технологията за автоматизирано шофиране от трето ниво на Mercedes за използване по обществени пътища.


Mercedes


Наречена Drive Pilot, опционалната базирана на лидар система позволява на Mercedes S-Class и Mercedes EQS да се движат сами със скорост до 64 км/ч. Тя насочва автомобила в неговата лента, реагирайки активно на разстоянието спрямо  автомобила отпред. Системата може също така да разпознава трафика и пътните знаци и да извършва независимо маневри за избягване на опасности.

Според насоките на организацията за инженерни стандарти SAE International, Drive Pilot отговаря на първото ниво на автономност, при което не е необходимо човешко участие за управление на автомобила. Като такива, шофьорите ще могат да свалят ръцете си от волана и да извършват „вторични дейности“ на дисплея на информационно-развлекателната система на автомобила, като сортиране на имейли и онлайн пазаруване.


Mercedes


Шофьорите обаче трябва да са готови да поемат юздите при нужда, като например при лошо време. Автомобилът ще изпълни аварийна процедура, ако водачът не поеме обратно управлението след спешно подканяне или след прозвучаване на таймер за изтичане, спиране, включване на предупредителните светлини за опасност и отключване на вратите.

Новите тюркоазени светлини – първи в индустрията – ще се използват за сигнализиране на другите участници в движението, че Drive Pilot е активен. Mercedes каза, че е избрал тюркоаз заради неговата видимост и отличителност от цветовете, използвани за светофарите и традиционното осветление на превозните средства. Според компанията, системата може да е от полза за полицейските служители, като им позволява по-лесно да идентифицират, че шофьорът не контролира колата им и дали трябва да извършват „вторични дейности“.

0 от 500