Китайският гигант на електрониката Huawei отдавна се интересува от света на мобилността на бъдещето, като досега се фокусираше върху партньорства и сътрудничество с компании от Китай. Сега обаче компанията повдига летвата и започва преговори с два от водещите световни автомобилни производители - Audi и Mercedes.
Идеята на китайците е да продадат марки дялове своята софтуерна компания, като това ще бъде придружено и от продажбата на високотехнологични компоненти на двата автомобилни гиганта. Проблемът в случая е, че Huawei е обект на санкции от САЩ от 2019 г. и затварянето от страна на най-голямата икономика в света силно ограничава експанзия на китайската компания на чужди пазари. Това обаче може да бъде преодоляно чрез засилване на отношенията със западни субекти и намиране на чуждестранни инвеститори.
По тази причина Huawei смята да отдели своето софтуерно подразделение Intelligent Automotive Solution (IAS), което да започне партньорства с представители на чужди държави. В момента IAS се оценява на между 25 и 32 млрд евро, а отделянето му в отделно компания трябва да го превърне в основен доставчик на софтуер за интелигентни електрически превозни средства.
В същото време Audi и Mercedes работят усилено, за да се трансформират от традиционни производители на автомобили в играчи на мобилността на бъдещето. И двете компании обаче са изправени пред големи предизвикателства по отношение на свързаността и автономното шофиране. Това се отнася преди всичко за Audi, която се бори с проблеми и забавяния, докато се опитва да ускори разработката на нови модели. И за да избегне появилите се трудности, използва помощта на външни компании.
Според информациите, Mercedes вече разговаря с Huawei за евентуално закупуване на дялово участие в IAS между 3% и 5%. Това ще даде достъп на автомобилния производител достъп до усъвършенстван софтуер, но от друга страна компанията от Щутгарт няма да има пълен контрол върху технологиите.
В същото време Audi, от своя страна, обмисля възможността за сътрудничество с Huawei за достъп до нейните технологии за автономно шофиране. Тези технологии трябва да дебютират първо на моделите, предназначени за Китай, създадени заедно с местния производител FAW (от 2025 г.) и след това могат да бъдат разширени за други автомобили на марката.