fallback

Volkswagen обяви най-големия план за спестявания в историята си

Въпреки това, компанията ще поеме субсидиите за електромобили на клиентите си, които германските власти спряха

Германският производител Volkswagen обяви, че е постигнал споразумение за „най-всеобхватния" план за спестявания в историята си. Той ще засегне основните марки в концерна, като предвижда разходите са персонал да бъдат намалени с 20%, без обаче да има принудителни съкращения на служители, предава DPA. Очаква се предприетите мерки да увеличат печалбата на концерна с 4 млрд евро още през следващата година, като ръководството се надява постъпленията са нараснат до 10 млрд евро през 2026 г.

Главният изпълнителен директор на основната марка Volkswagen - Томас Шефер, обяви плановете да спестявания през лятото след дълги преговори с работническия съвет на компанията. Според неговия председател - Даниела Кавало, постигнатото споразумение ще укрепи конкурентоспособността в дългосрочен план, без да нанася едностранна вреда на служителите.

Кавало допълни, че съкращение на заплати не се предвиждан, а по-голямата част от спестяванията ще са в области, които не са пряко свързани с персонала. В допълнение към материалните и фиксирани разходи, планът ще обхване продажбите и продуктовото развитие, като времето за разработване на нови модели ще бъде намалено до 36 месеца.

В същото време Volkswagen обяви, че ще плати субсидията на всички клиенти, отговарящи на условията за покупка на електромобил, като те трябва да са направили поръчката си до 15 декември. Това заявление на компания дойде само часове, след като германското правителство прекрати бонусите за електрифицирани превозни средства.

Решението на концерна ще важи за частни клиенти в Германия, които са поръчали отговарящо на условията превозно средство от серията ID преди 15 декември. Електромобилите, доставени и регистрирани тази година, ще получат пълната субсидия до 6750 евро. Регистрираните между 1 януари и 31 март превозни средства ще получат 4500 евро, в съответствие с намалената субсидия, предлагана по държавната схема, преди тя да бъде премахната като част от ревизирания бюджет за 2024 г., добавят от Volkswagen.

В понеделник концернът Stellantis също обяви, че ще финансира пълната субсидия за електромобили до 31 декември, след което ще предложи намалена субсидия за клиенти, които регистрират превозните си средства до 29 февруари.

fallback
  • #17
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    До 15: Хаха, Тесльо, ти да не си в детската градина? Това, че ще паднат продажбите е съвсем друга тема. Темата е печалбата и връзката със субсидиите. Я сега пак помисли, дали пък случайно печалбата не зависи от продажбите??
  • #16
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Фолксваген ще спестява,за да може да поеме субсидиите за електромобили.За Фолксваген с двг обаче се чака година.
  • #15
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен бустер смята по тесларска математика, затова не го разбирате.Теслите ги правят от стомана,произведена от Желязна руда с високо съдържание на въглерод, който трябва да бъде премахнат.
  • #14
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Тоест и през ноември и през АПРИЛ (моя грешка) ще получават една и съща сума за автомобил, но до декември ще се печели ли по 6000 повече, така ли? Защото по твоите думи "субсидиите отиват в джоба на производителя, стимулирайки неефективни производства" Не я научихте тази математика, еиии. Това, че ще паднат продажбите е съвсем друга тема. Продажбите ще паднат, защото спират да субсидират КЛИЕНТИТЕ. Ще видим кои производители ще могат да свалят цените дългосрочно, за да не падат продажбите
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    "Правителството на кой дава субсидията? На клиента или на производителя?" На кого я дава няма никакво значение, повтарям: "Крайната цена я определя пазара, а субсидиите отиват в джоба на производителя, стимулирайки неефективни производства - това са фундаментални икономически положения." Други отговорени вече въпроси имаш ли? Не че ще си губя днес повече време да ти отговарям..
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    "Не ми отговори на въпроса. Колко ще вземат януари месец ако не променят цената и каква е разликата с Ноември месец?" Ха-ха-ха, как да не съм бре: "Ако пък вдигнат цената за клиента на 50к, ще им паднат продажбите."
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Не ми отговори на въпроса. Колко ще вземат януари месец ако не променят цената и каква е разликата с Ноември месец? Правителството на кой дава субсидията? На клиента или на производителя?
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Тесльо, ти си уникален бре! Ако ФВ са взимали 50к, а държавата е давала 6.5к субсидия, значи крайната цена за клиента е била 43.5к. Сега, след спирането на субсидията, за да остане цената за клиента 43.5к, ФВ ще вземат 43.5к, т.е. 6.5к по-малко от преди. Ако пък вдигнат цената за клиента на 50к, ще им паднат продажбите. Крайната цена я определя пазара, а субсидиите отиват в джоба на производителя, стимулирайки неефективни производства - това са фундаментални икономически положения.
  • #9
    Смех ( преди 10 месеца )
    Ще получават дедовият, понеже никой не им иска каляските с неграмотно направен софтуер и калпава платформа.Извинявам се на пруцльовците, че им взех от времето за отговор.
  • #8
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Я пак? Ако volkswagen през ноември месец са взимали примерно 50 000 евро, когато държавата е давала 6500 евро субсидия, колко пари ще получава от първи януари за същия автомобил, когато субсидията е спряна? Давай със следващите бисери?
fallback
Последни