Казват, че имитацията е най-висшата форма на отдаване на почит, разпространена във всички човешки начинания. Така че не е изненада да открием много такива примери в автомобилната индустрия.
Въпреки че е създател на редица тенденции, в средата на миналия век японският автомобилен сектор трябва да догонва своите западни конкуренти. В същото време той се опитва да привлече клиентите отвъд граница, като много често за тази цел трябва да се приспособява към техните вкусове.
Макар всички изредени по-долу автомобили да предлагат или символизират нещо японско, малцина ентусиасти биха отрекли, че техният дизайн и/или инженеринг черпи вдъхновение от европейските модели. За щастие, резултатът в повечето случаи надминава оригинала. Тук ще покажем 22 подобни примера, без подредбата да следва някакъв възходящ или низходящ ред.
22 японски коли, вдъхновени от европейски модели (ГАЛЕРИЯ):
Не трябва да се забравя, че рали-кариерата на Subaru със сигурност не започва с Impreza. Токийската марка участва в ралита от 1980 г. насам, но когато започва да си партнира с британската специализирана компания за подготовка за моторни спортове Prodrive през 1989 г., нещата наистина процъфтяват.
Първият сериозен претендент на Subaru в Световния рали шампионат е Legacy RS, от който логично се развива Impreza.
Legacy и следователно Impreza саа забележително подобни по концепция и изпълнение на Ford Sierra Sapphire Cosworth, модел, който жъне голям успех в края на 80-те години в група A на Световния рали шампионат.
Случайност ли е, че Subaru се спира на същата формула с четири врати с турбокомпресор и задвижване на всички колела? Вероятно, особено като се има предвид, че марката се занимава с подобно задвижване от 1972 г. насам. Но сравнението все пак е валидно.