fallback

Полутвърда батерия постигна пробег 1000 км в реални условия

Шефът на NIO лично тества устройството с 14 часа на пътя без презареждане

За полутвърдотелната батерия на NIO се говори от дълго време. Тя е производство на друга китайска компания - WeLion, като беше обявено, че ще гарантира пробег от над 1000 км без презареждане. Сега тези стойности са потвърдени официално.

Уилям Ли - съосновател и главен изпълнителен директор на NIO, лично тества батерията зад волана на флагмана на марката ET7, като заедно с него пътува Шен Фей - вицепрезидент, отговарящ за финансите. Двамата изминаха 1044 км, като достигнаха до финала на маршрута с 3% оставащ заряд, което означава, че можеха да изминат още около 30 км.

Пътуването на Ли на борда на ET7 беше предавано онлайн от началото до края. То продължи 14 часа, като електромобилът тръгна в неделя рано сутринта от станция за смяна на батерии в Шанхай по пътища, които минават покрай източното крайбрежие на Китай.

По време на пътуването Ли каза, че ET7, оборудван с полутвърдотелна батерия с капацитет 150 кВт/ч, вече е бил тестван по-рано между градовете Кунмин и Бейхай, като е изминал 1145 км. Този път през 92% от маршрута (957 км) седанът се е движил с активни асистиращи системи, включително пакета Navigate-on-Pilot+, който определя крайсерската скорост на 90 км/ч. Средният разход е 13,2 кВтч/100 км .

В крайна сметка общата средна скорост е 83,9 км/ч, тъй като от 14-те часа на пътуване реално 12,4 са прекарани в път, а останалото време е било за спирани за почивка.

Новата полутвърда батерия на NIO вече се произвежда, като ще бъде налична в големи количества от април. Целият пакет тежи 575 кг, само с 20 кг повече от пакета от 100 кВт/ч, който има течен електролит. Батерията е с дължина 2,06 м, ширина - 1,54 м и височина 18,6 см. Това са стандартни размери, така че новият пакет ще може да се поставя на електромобили от различни класове, като техните собственици просто трябва да отидат до станция за смяна на батерии.

fallback
  • #22
    Лудория до PLAID ( преди 11 месеца )
    То полувремето за ДВГ срещи електрически е свирен преди 100-ина години, ама де да знаеш. Едно е да пишеш, друго е да четеш. Щом всеки ден пишат колко невероятна батерия е открита тук или там, за мен това са маркетингови трикове (знаеш го Мъск - тра-ла-ла по медиите, а в реалността още не може да изпълни плямпането от преди 4-5 години и повече, виж ги и Тойота с електрочудесата си). Значи няма на какво да стъпят и привличат интерес, за да не ги забравят.
  • #21
    popa ot razgrad ( преди 11 месеца )
    няма и дума за цената...щом не искат да плашат хората, значи е нещо страшно...
  • #20
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "митичния да обясни как няма абсолютно никакъв смисъл от батерия способна да даде пробег от 1000км и е по важно да се зарежда бързо на през 150км. И как НИО са напълно луди и след няколко години ще го осъзнаят, ама той вече им го казал!" То функционалната неграмотност не прощава! Хората са го написали като факт, но той щял да осъзнае пак след 3 г. обяснения! " от 14-те часа на пътуване реално 12,4 са прекарани в път, а останалото време е било за спирани за почивка." - 1,6 ч. за зареждане
  • #19
    PLAID ( преди 11 месеца )
    Волтаици - молтаици... - Европа добива ли нефт? - Не. - България добива ли нефт? - Не. Пуши ли крайното гърне? - Яко отрова, направо се мре! - Значи мача е свирен, момче!
  • #18
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Никой никога не е твърдял, автомобилите на Тесла са качествени. Техните качества не са в детайлите, а са в техническите характеристики на задвижващата част.Така ще е в следващите 5 години, докато търсенето е повече от предлагането. Ще се набляга на количество, а не на качество.Който е очаквал нещо различно, е просто един мечтател утопист.
  • #17
    РУК ( преди 11 месеца )
    Седя и чакам цял ден, митичния да обясни как няма абсолютно никакъв смисъл от батерия способна да даде пробег от 1000км и е по важно да се зарежда бързо на през 150км. И как НИО са напълно луди и след няколко години ще го осъзнаят, ама той вече им го казал!Но защо ли отбягва този си постулат!?Да не би да се отказа и от него както намали хвалебствията за Тесла? Митичен, осъзнаването е процес, не действие :-) :-) :-)
  • #16
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Между другото, президентът на Нио е казал, че новата батерия ще струва колкото целия автомобил със стандартна батерия.
  • #15
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Относно фотоволтаиците - говоря за тях от десетина години, че това е бъдещето и ще произвеждат най-евтината енергия, точно както говоря и за електромобилите. Но си ги инсталирах когато им дойде времето - преди около 3 години. Ще си купя електромобил и ще продавам ток, отново когато им дойде времето. Толкова ли не разбрахте, че това е процес, а не действие? Процес за който ще са нужни десетилетия, но е необратим. Ето че стъпка по стъпка всичко се сбъдва, включително тази батерия.
  • #14
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 13. Разбира се че не е мой проблем Дали някой ще спре да пикае. Проблем е като започне да ми прави на мен сметка през колко време пикае и като се опитва да ме убеди, че колата му харчи 3 на 100, обикновено кара с 200 км в час, редовностеност да е да изминава 2000 километра без спиране и минава по-малко от 10 000 км на година и всичко това заедно. Нали се сещаш че такива неща могат да твърдят Само хора които никога не са се качвали на автомобил? Ти ако обичаш да те лъжат и манипулират, аз не.
  • #13
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Митичен, като си толкова отворен - слез от дизлеовия СУВ и си купи една електрика. Сложи си ФЕЦ за 3к и като И продаваш ток - ще си изпиеш парите за Теслата. А това кой как кара, колко изминава, спира, пикае и яде си е въпрос на личен избор, който тебе ни най малко не те засяга, още по малко някой ти иска коментарите или да даваш акъл по темата
fallback
Последни