През 2023 г. се навършват 100 години от рождението на легендарния художник Рой Лихтенщайн, който превърна състезателен автомобил BMW 320i Turbo в арт-автомобил през 1977 г. През същия сезон автомобилът спечели маратона „24 часа на Льо Ман“ в своя клас, вписвайки се с този успех в историята на марката и брандираните арт автомобили на баварския производител.
В чест на това постижение спортното подразделение BMW M Motorsport, заедно с производителя на спортна екипировка Puma, решиха да почетат паметта на художника със специална колекция BMW Art Car.
Източникът на вдъхновение в случая е традиционната техника за нанасяне на изображения с помощта на специални точки, която американецът за първи път прилага върху купето на автомобил. А сега дизайнерите са пренесли рисунката от страните на арт-автомобила върху лимитирана серия от якета, спортни панталони, тениски, шапки и маратонки Puma.
Арт-автомобилът е украсен с пейзаж, който така нанесен, че да имитира движение върху тялото и в същото време да илюстрира смяната на времето от деня поради различни шарки на слънцето и облаците. Индивидуални дизайнерски елементи от BMW 320i Turbo са пренесени върху облеклото, така че цялата колекция формира разпознаваемия външен вид на арт-автомобил.
Тиражът на дрехите и обувките BMW Art Car Collection by Roy Lichtenstein не е обявен, но цените са известни. Най-евтина е бейзболна шапка за 50 евро, тениска може да се купи за 70 евро, панталон и маратонки са на цена от 120 евро, а най-скъпо - 200 евро, е якето. Колекцията ще бъде налична в онлайн магазините на BMW и Puma, както и в избрани бутици на Puma.