fallback

Още 300 електрически таксита тръгват по улиците на София

Една от най-големите компании разширява автопарка си с нови Kia e-Niro

Броят на електрическите таксита в София се увеличава сериозно, след като една от най-големите компании за предлагане на такава услуга се сдоби с още 300 коли, задвижвани изцяло на ток. Първата част от новите Kia е-Niro - 30 на брой, вече са доставени, а останалите автомобили от същия модел поетапно ще навлязат в автопарка на превозвача.

Kia e-Niro е оборудвано с батерия с капацитет 64.8 кВт/ч, която гарантира пробег от 460 км с едно зареждане. Освен че напълно препокрива възможностите на автомобил с ДВГ, e-Niro предлага най-голямото вътрешно пространство за клиентите на транспортни услуги с електромобил, като обемът на багажника е 475 литра.

Корейският модел е оборудван с най-съвременни технологии за сигурност, включително камера за движение на заден ход, FCA, ABS, ESC, HAC, MCB (Multi Collision Brake), LKA (Lane Keeping Assist), „Battery saver" - система предпазваща акумулатора, круиз-контрол, ограничител на скоростта и др.

Освен, че увеличава екологичния си автопарк, таксиметровата компания инсталира и нови 3 зарядни станции, което обособи паркинга на компанията в локацията с най-много подобни станции в града. Зарядните станции Hypercharger 50 kW DC имат по 2 CCS конектора, което дава възможност за зареждане на 6 електромобила едновременно. Станциите са включени в иновативна платформа за зареждане на електрически превозни средства – Kia Hypercharge.

fallback
  • #26
    Antonv70 ( преди 10 месеца )
    Не :) Автомобилите се вземат на Лизинг и при проблем се оправяш сам. Може да се качиш да караш при някой колега ако работи сам но само на принципа на познаване с колегите или по обява.Но няма гаранция че ще намериш.Не знам колко ще е гаранцията.На текущите коли е 1 година.Което за такси е нищо.
  • #25
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Antonv70, а компаниите не дават ли някакъв заместващ автомобил докато тече ремонт, за да може да работиш? Или е много скъпо да имат такава резерва, дори с ДВГ? Не съм запознат и питам само от любопитство.
  • #24
    анонимен ( преди 11 месеца )
    След нова година ще има шоково поскъпване на тока и ще е извинението за протести и настояване за +50% на тарифите на този вид услуги
  • #23
    Antonv70 ( преди 11 месеца )
    До 4 В Yellow има няколко коли. Не знам точния брой но ги засичам по улиците.В ОК има няколко но са малко под 10бр.И предполагам във всички други фирми има по няколко коли.Не мисля че към днешна дата са повече от 50 но има. Огромен негатив при тях е че каското е много скъпо и стане ли проблем дори с леко ПТП оставаш без прехрана за няколко седмици докато се доставят частите и се ремонтира от Оторизиран сервиз.Обаче лизинга си върви и не пита работиш ли или не.
  • #22
    Antonv70 ( преди 11 месеца )
    До 1 :) Ти колко мислиш че изкарва кола в голяма компания в София. По 15-20лв на час за 11 часа смяна са 200лв минимум. 30 дни в месеца ако искаш са 6000лв на месец без бакшиши.2 човека на кола са 10 000лв на месец.Какъв е проблема със скъпата кола.Проблема не е в това че е скъпа а няма къде да се зарежа на нормални цени.
  • #21
    жълтия ( преди 11 месеца )
    компанията е yellow, няма нужда да се крие името.
  • #20
    Лудория до carpe_die ( преди 11 месеца )
    Четох в сайта на таксиметровата компания и там са си написали, че са имали едно електрическо такси до момента (според статията, но може да не е написано коректно, Pisa все пак влияе на всички ни), но вече стават повече. Не съм имал предвид цяла София, предвид факта, че не живея там.
  • #19
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 18. Изтървал си най важното предимство. Когато (А не ако) на всяка таксиметрова Стоянка има зарядна станция на голяма част от паркоместата, таксиджиите ще си включват климатика на отопление или охлаждане директно в "контакта" за да не ползват циклите на батерията. Така вместо горивото в резервоара да намалява заради отоплението или охлаждането, батерията ще се пълни въпреки отоплението или охлаждането. По всяко време включително през зимата, ще могат да тръгнат на дълъг кyрс без да мислят
  • #18
    carpe_diem ( преди 11 месеца )
    #16, Георги, питай норвежците дали не стават за тежки условия... и колко да са тежки уславията в София? нощно време до минус 5, много рядко до минус 10, през деня около 0 градуса, 2-3 снеговалежа на сезон, че напоследък и не се задържа сняг за повече от 2-3 дена, а булевардите ги разчистват още докато вали... Малките улички са Кербала, това ясно, ама какъв проблем би имал електромобил с тая голяма батерия над 300 км зимен пробег?
  • #17
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Единия слиза,другия се качва.Кога ще я зареждаме тая електричка?" Денонощно ли я карате тази кола? Колко километра навъртате на месец/година?
fallback
Последни