fallback

Франция въвежда „социален лизинг“ на електромобили

Хората с ниски доходи ще плащат само 54 евро на месец за кола без първоначална вноска

Властите във Франция стартират нов проект, който има за цел не само да увеличи броя на електрическите превозни средства, но и да подпомогнат хората с ниски доходи. Те ще могат да се възползват от „социален лизинг“, чийто срок е 3 години. Той не предвижда първоначално плащане, а вноската на месец започва от 54 евро в зависимост от модела.

За тази сума потребителят, стига той да отговаря на условията, получава нов Citroen e-C3 - един от най-евтините електрически субкомпактни модели в Европа. Хечбекът беше представен през октомври, като се задвижва от електромотор със 113 к.с. и батерия с капацитет 44 кВт/ч, осигуряваща пробег от 320 км.  Началната цена на френското супермини е 23 500 евро, но през 2025 г. Citroen ще предложи и по-евтина версия. Тя ще изминава едва 200 км с едно зареждане, но пък ще струва 19 990 евро.

Citroen e-C3 е един от осемте модела Stellantis, включени във френската програма за „социален лизинг“. Според автомобилното издание L’argus, някои от цените, специално тези за Opel Mokka Electric, Opel Corsa Electric и Citroen e-C4, включват и домашното зарядно устройство, но не и таксата за неговото инсталиране.

Останалите електромобили, които ще се предлагат, са: Fiat 500 (89 евро на месец), Opel Corsa EV (94 евро), Peugeot e-208 (99 евро), Opel Moka EV (119 евро), Citroën e-C4 (129 евро), Jeep Avenger (149 евро) и Peugeot e-2008 (149 евро).

Stellantis също така потвърди, че малък електрически модел от Fiat ще се присъедини към програмата в края на 2024 г. Това вероятно ще бъде предстоящият Fiat Panda EV, който ще бъде „брат“ на Citroen e-C3 и се очаква да се предлага на подобна цена точка. В социалния лизинг ще бъдат включени и употребявани автомобили, които съответно ще бъдат на по-ниска цена.

Единственият електромобил от марка, различна от Stellantis, включен в програмата, е предстоящото Renault Twingo E-Tech. За него се знае, че ще струва под 20 000 евро, което ще го превърне в една от най-евтините опции. Към групата вероятно ще се присъединят и бъдещите Renault 5 E-Tech и VW ID.2, чиято поява е планирана съответно за 2024 и 2025 г. Не е изненада, че китайски моделя не са включени.

Какво е социален лизинг?

Програмата за социален лизинг първоначално беше обявена през октомври 2022 г., като повече подробности излязоха наяве през октомври 2023 г. преди стартирането й през януари 2024 г. Френският президент Еманюел Макрон първоначално спомена лизингови плащания от 100 евро на месец, но изглежда, че производителите на автомобили са успели да намалят тази сума. Наред с ниските месечни такси, важна характеристика на програмата е липсата на авансово плащане, което се субсидира от френското правителство.

За да отговаряте на условията за „социален лизинг“, трябва да сте жител на Франция, да имате годишен доход до 15 400 евро, да пътувате повече от 8000 км годишно и да живеете на поне 15 км  от работното ви място. Покриването на тези критерии позволява сключване на изгоден тригодишен договор за лизинг с опция за закупуване на електромобила в края. Договорът покрива и застрахователни разходи, което дава възможност за анулиране в случай на смърт, увреждане или безработица.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 16 - Зависи къде е. Ако е голям град, малко зор - я ще ти крадът жицат, я ще влизат у вас, ама най-често полциията ще ти прави зор. Ако е в по-малък - ОПЪВАЙ ЖИЦАТ ОТ ВАС и това е. 20 кв на вечер, са си 20 кв.
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И ще го плащат ВСИЧКИ останли.
  • #17
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 16. Грешна ти е сметката. На третата година цената на този автомобил ще е около 10 000 евро и вероятно, ако не социално слабият Ще има кой друг да го купи на тази цена, а социално слабията кара следващия си чисто нов автомобил за 100 лв на месец. Във Франция нали се произвежда най-евтиният ток в света защото имат най-много атомни централи в света, а те произвеждат най-евтиния и екологичен ток. Значи и зареждането ще е евтино.
  • #16
    анонимен ( преди 10 месеца )
    54х36=1944 евро за автомобил на стойност 20000. Не е зле. Амортизацията му сигурно е повече. Едва ли някой ще го купи за 18000 на четвъртата година.Само интересно къде ще го зарежда социално слабият като няма гараж. Вероятно на работата.
  • #15
    В Испания ( преди 10 месеца )
    За миналогодишния данък общ доход правителството ме субсидира с 200 , за смекчаване ударното поскъпване на стоки и енергия. Така и не съм ги усетил, но като ги умножиш по милион-два са си доста пари "на вятъра"-така е с голяма част от различните помощи и субсидии
  • #14
    Кой ще ни даде пърии ( преди 10 месеца )
    Е сега като спрат да купуват петрол откъде пари за Копейкин и *** *** откъде ще намери пари за да ни асвабади заедно с Финландия Естония Литва и Латвия памисльете Митрафановна плачьет сьега Таварищи
  • #13
    raiders ( преди 10 месеца )
    Ей, тези постройха комунизма втори път! Държавата ти е длъжна за кола?!? Аре стига "еврогейсси" глупости. Да им дадат продукти от първа необходимост, да, ама ел. кола ми идва в повече. Това като румънските дачий спринг за 10к, сега е пълно с такива на 1г. и 10к км за по 20-25к лв.
  • #12
    анонимен ( преди 10 месеца )
    И после пазара искал електрички. Държавата/ЕС субсидира електричките и притиска всячески ДВГ. Не казвам че е лошо преминаването към ел мобилност - и електричките си имат добри страни, и ДВГ. Но просто като заради еко изисквания със спорен ефект почти удвояваш цената на едното и после наливаш пари в другото не естествен процес по прехвърляне.
  • #11
    До 9 ( преди 10 месеца )
    А ми субсидира се я цената на литър е 3 лева а не 7-8 каквато трябва да бъде
  • #10
    Лудория ( преди 10 месеца )
    MythBuster, накарай ги да направят същото в България (аз отговорявам на условията) и веднага си вземам такава кола, за да споделя моя опит за електрическото бъдеща - 100 лв. на месец + разходите ме устройва идеално.
fallback
Последни