fallback

Франция въвежда „социален лизинг“ на електромобили

Хората с ниски доходи ще плащат само 54 евро на месец за кола без първоначална вноска

Властите във Франция стартират нов проект, който има за цел не само да увеличи броя на електрическите превозни средства, но и да подпомогнат хората с ниски доходи. Те ще могат да се възползват от „социален лизинг“, чийто срок е 3 години. Той не предвижда първоначално плащане, а вноската на месец започва от 54 евро в зависимост от модела.

За тази сума потребителят, стига той да отговаря на условията, получава нов Citroen e-C3 - един от най-евтините електрически субкомпактни модели в Европа. Хечбекът беше представен през октомври, като се задвижва от електромотор със 113 к.с. и батерия с капацитет 44 кВт/ч, осигуряваща пробег от 320 км.  Началната цена на френското супермини е 23 500 евро, но през 2025 г. Citroen ще предложи и по-евтина версия. Тя ще изминава едва 200 км с едно зареждане, но пък ще струва 19 990 евро.

Citroen e-C3 е един от осемте модела Stellantis, включени във френската програма за „социален лизинг“. Според автомобилното издание L’argus, някои от цените, специално тези за Opel Mokka Electric, Opel Corsa Electric и Citroen e-C4, включват и домашното зарядно устройство, но не и таксата за неговото инсталиране.

Останалите електромобили, които ще се предлагат, са: Fiat 500 (89 евро на месец), Opel Corsa EV (94 евро), Peugeot e-208 (99 евро), Opel Moka EV (119 евро), Citroën e-C4 (129 евро), Jeep Avenger (149 евро) и Peugeot e-2008 (149 евро).

Stellantis също така потвърди, че малък електрически модел от Fiat ще се присъедини към програмата в края на 2024 г. Това вероятно ще бъде предстоящият Fiat Panda EV, който ще бъде „брат“ на Citroen e-C3 и се очаква да се предлага на подобна цена точка. В социалния лизинг ще бъдат включени и употребявани автомобили, които съответно ще бъдат на по-ниска цена.

Единственият електромобил от марка, различна от Stellantis, включен в програмата, е предстоящото Renault Twingo E-Tech. За него се знае, че ще струва под 20 000 евро, което ще го превърне в една от най-евтините опции. Към групата вероятно ще се присъединят и бъдещите Renault 5 E-Tech и VW ID.2, чиято поява е планирана съответно за 2024 и 2025 г. Не е изненада, че китайски моделя не са включени.

Какво е социален лизинг?

Програмата за социален лизинг първоначално беше обявена през октомври 2022 г., като повече подробности излязоха наяве през октомври 2023 г. преди стартирането й през януари 2024 г. Френският президент Еманюел Макрон първоначално спомена лизингови плащания от 100 евро на месец, но изглежда, че производителите на автомобили са успели да намалят тази сума. Наред с ниските месечни такси, важна характеристика на програмата е липсата на авансово плащане, което се субсидира от френското правителство.

За да отговаряте на условията за „социален лизинг“, трябва да сте жител на Франция, да имате годишен доход до 15 400 евро, да пътувате повече от 8000 км годишно и да живеете на поне 15 км  от работното ви място. Покриването на тези критерии позволява сключване на изгоден тригодишен договор за лизинг с опция за закупуване на електромобила в края. Договорът покрива и застрахователни разходи, което дава възможност за анулиране в случай на смърт, увреждане или безработица.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 10 месеца )
    9 как се субсидира? Има ли премии за дизел?
  • #8
    До долния ( преди 10 месеца )
    Ми то и дизела се субсидира
  • #7
    РУК ( преди 10 месеца )
    Субсидии, субсидии !Либералните зелени *** са във възторг,че държавите "дава"!Не мислят от чии пари "дава"!Даже през комунизма нямаше субсидиране на жигули и лади!Имаш пари - плащаш, чакаш, след 10 години получаваш!Затъпяване, омързеляване, превръщане на многозинството в роби на държавни подаяния и субсииди.И мнозинството се кефи,без да му пука,че все по малко са създаващите блага и доходи в бюджетите,а все повече са "субсидираните". Какво ли ще стане като гръмне този социален балон
  • #6
    Турбо ( преди 10 месеца )
    До 4.Приятел,нужно ли е под всяка статия да го пишеш?Да не си фармацевт или дилър на лекарства?
  • #5
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Суперкупата е супермаркета.
  • #4
    Турбо ( преди 10 месеца )
    Към "социалния лизинг" на електромобила, добавете застраховка,данък и автокаско. Типични градски електромобили с пробег от 200 км,който в действителност се оказва наполовина.Няма лошо,този тип електромобили е идеален за пътуване до работа и суперкупата,изискването от 15 км отдалеченост го доказва.
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Поредните глупости са това за източване на държавата и някакви скрити далавери. Просто няма начин да плащаш тези пари на месец за лизинг и да няма някой, който да покрива огромната разлика в реалният лизинг. Този лизинг излиза около 2000 евро за трите години общо. Та то онезценяването на колата за тези 3 г. ще е доста по-голямо. Несерозно е просто. Не зная кой и как го е измислил, но това е пълна глупост. Освен това желаещите ще са толкова много, че не виждам как ще ги подбират.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Не бих употребил същите думи, но смисъла на това което си мисля е същият. Държавата хвърля спасителен пояс на автомобилните производители. И щеше да е смешно ако не беше трагично ако в същото това време не се бореше със "скритото субсидиране" на китайските електромобили.
  • #1
    Развит социализъм ( преди 10 месеца )
    Като човек преживял да бъде на прага на "развития социализъм" и знаещ как работят тези работи с държавните стимули и поръчки (по цял свят!!!), направо тръпки ме побиват за какво крадене и злоупотреби ще става дума. Но, французите да се оправят.
fallback
Последни