Годините преди Втората световна война са уникално време за автомобилното производство. Светът се тресе от въздействието на Голямата депресия, но нова вълна от богати хора иска да се изяви с най-модерното технологично постижение - автомобила.
Функционалните тенденции в дизайна от 20-те години на миналия век вече не са достатъчни и началото на следващото десетилетие дава пространство за по-грандиозни, по-авангардни дизайни, вдъхновени от всичко - от изкуството до архитектурата. Това обхваща не само най-добрите луксозни автомобили на Англия и Америка, но и екзотични, необичайни превозни средства, произвеждани от френски автомобилни компании, и автомобилите с висока производителност, които индустриална Германия бълва.
Този период на стилистични иновации внезапно прекъсва с избухването на Втората световна война, която принуждава много марки да прекратят изцяло производството на леки автомобили и сериозно затруднява производството на други. Ще отнеме много години на автомобилната индустрия да си стъпи на краката, след като мирът е възстановен, но колите от 30-те години остават особено привлекателни за най-богатите и влиятелни колекционери в света. Ето 15 от най-добрите дизайни от тази златна ера.
Най-красивите автомобили, създадени преди Втората световна война (ГАЛЕРИЯ):
Кръстен на своя основател Емил Делайе, френският производител на автомобили Delahaye е в бизнеса от началото на века, но вижда как профилът му нараства експоненциално в средата на 30-те години след пускането на Type 135.
Автомобилът се утвърждава и като първокласна състезателна машина и като много желан луксозен автомобил. След многото си триумфи, Delahaye разработва наследник, Type 145.
Луксозният вариант на Type 145 е кръстен Type 165, който в най-известната си форма е с каросерия на Figoni et Falaschi. Създадени са само няколко екземпляра, най-желаният от които включва V12 двигател.
Type 165 е показан на Световния панаир в Ню Йорк през 1939 г., като част от "Светът на утрешния ден". Въпреки това, с назряващата война в Европа, този утрешен ден се оказва свят далеч от това, което Емил Делайе си представя. Компанията му успява да оцелее във войната, но подобно на много други производители на луксозни автомобили, се затруднява да намери достатъчно желаещи купувачи през годините след това.
В крайна сметка тя е закупена през 1954 г. след няколко неуспешни опита за възраждане и спира производството на леки автомобили година по-късно. Това оставя Type 165 като един от последните продукти от нейния разцвет - представяне на бъдеще, което никога не се случва.