Блокировките могат да станат стандарт за всички автомобили в САЩ, като регулаторите изготвят правила за прилагане на технологията. Стремежът да има стандартни блокировки в пътническите превозни средства е част от по-широка цел за намаляване на трамватизма на пътя, предотвратявайки хиляди наранявания и смъртни случаи. Блокировката е устройство, което предотвратява работата на машината, освен ако не са изпълнени определени условия. В този случай блокировката би попречила на водач да управлява моторно превозно средство, докато е пиян.
Националната администрация за безопасност на движението по магистралите (NHTSA) публикува документ, който според нея помага „да постави основите за потенциални стандарти за технология за откриване на алкохолно увреждане във всички нови пътнически превозни средства, когато технологията е зряла“.
Въпреки предизвикателствата при изготвянето на тези набори от правила, NHTSA планира да продължи напред и да представи федерален стандарт за безопасност на моторните превозни средства, който изисква пътническите превозни средства да имат „усъвършенствана технология за предотвратяване на шофиране в нетрезво състояние“ до 2024 г.
Окончателното правило за установяване на стандарта трябва да бъде издадено от NHTSA не по-късно от 15 ноември 2024 г. NHTSA вярва, че устройствата за блокиране трябва да са пасивни, което означава, че устройството трябва да работи автоматично без подкана от водача. Например, бордовият дрегер, който изисква водачът да духне в него, е активна система, а не пасивна.
Американският регулатор все още обмисля най-добрия начин за изготвяне и прилагане на изисквания за такива устройства. Той обаче представи ключови въпроси, на които трябва да се отговори, преди наборите от правила да могат да бъдат одобрени. Документът изследва предизвикателства като вземане на подходящи контрамерки за превенция, след като се установи, че водач е под влияние на алкофол, предпазване от фалшиви положителни резултати, разграничаване между различните състояния на опиянение и как превозното средство ще реагира, ако водачът се увреди по време на шофиране.