fallback

Toyota спря временно прием на поръчки за някои модели

Проблеми с доставката на компоненти все още гормозят най-големия производител в света

Японският производител Toyota спря приема на поръчки за някои модели за вътрешния пазар. Според Nikkei Asia автомобилният гигант е прибегнал до тази мярка по редица причини, включително проблеми с доставката на компоненти, с които производството се сблъсква по време на пандемията от коронавирус.

През есента дилърите на Toyota трябваше да спрат продажбите на хечбеци Aqua, миниванове Alphard (на снимката)  и SUV Land Cruiser 300, тъй като японският производител се опасява, че няма да има време да изпълни всички поръчки.

Сред посочените причини за новото спиране е изоставането на производството от търсенето, възникнало в ковид-периода. Когато започна пандемията, Toyota, която купуваше компоненти предварително, продължи да приема поръчки за свои модели. В своя пик обаче изоставането достигна милион превозни средства.

Втората причина е промяна в модела на продажбите. Преди това представителствата на Toyota бяха разделени на четири категории, продаващи конкретни модели. От 2020 г. всяка кола може да бъде поръчана във всеки център, което доведе до наплив от поръчки за популярни модели и поредица от анулирания.

Toyota прави всичко възможно да навакса търсенето. Компанията повиши прогнозата за производство на марките Toyota и Lexus за финансовата 2023 година с 90 000 автомобила до 3,34 милиона. Продажбите също растат, но по-бавно, отколкото се очакваше. Времето за доставка също се намалява - в края на 2022 г. чакането за автомобил е било средно шест месеца, а сега е по-малко от пет месеца. Очаква се до пролетта на 2023 г. срокът да намалее до четири месеца.  

fallback
  • #3
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Доста уважително звучи това : Toyota спря временно прием на поръчки за някои модели...че няма да има време да изпълни всички поръчки....продължи да приема поръчки за свои модели. В своя пик обаче изоставането достигна милион превозни средства....отколкото се очакваше. Времето за доставка също се намалява - в края на 2022 г. чакането за автомобил е било средно шест месеца, а сега е по-малко от пет месеца.
  • #2
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Точно така, Тесльо - Тойота, за разлика от Тесла, уважават клиентите си. Затова и ще продължат да бъдат най-ефективната и най-голяма компания и за напред.
  • #1
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Това уж беше най-иновативната и най голямата автомобилна компания в света която имаше най-голямата производителност и най-добра ефективност. От 2020 година не може да се справи с някакви си натрупани 1 милион поръчки в повече от производствения капацитет. По това време Тесла също беше натрупала 1 милион поръчки и се чакаше по година, но бързо съкратиха този срок. 10 пъти вдигаха цените за година за да намалят поръчките, но най-вече вдигнаха производствения капацитет от 500 000 на 2 милиона/ год
fallback
Последни