fallback

Софтуерният бизнес на VW понесе нов удар

Подразделението Cariad свива разходите с 20%, за да избегне съкращения на служителите

Софтуерният бизнес на германската автомобилна група Volkswagen AG, Cariad, ще намали с 20% годишните си оперативни разходи до 2028 г., тъй като се стреми да избегне съкращаването на работни места на фона на започналото преструктуриране на звеното.         Подразделението на най-големия автомобилен производител в Европа по пазарен дял може да предложи доброволно освобождаване на служители, което по закон е придружено от компенсационен пакет, ако целта за свиване на разходите не бъде изпълнена. Това се споразумяха ръководителите на Cariad и представителите на работниците.

Вътрешнофирмените разногласия и разработването на твърде много проекти едновременно доведоха до забавяне на разработването на ключови модели на премиум марките Audi и Porsche, възпрепятствайки способността на Volkswagen да се конкурира по-успешно с компании като Tesla и BYD.

Главният изпълнителен директор на групата Оливер Блюм, който стартира преструктурирането на Cariad, иска да направи основен ремонт на Volkswagen на фона на тромавото му корпоративно управление. Към момента Cariad притежава дялове в около 40 компании и осигурява работа на около 6500 души, повечето от които са в Европа.

Отново се появиха слухове за съкращаване на работници в софтуерното звено, след като Блюм освободи главния изпълнителен директор на Cariad през май. Преди това Volkswagen планираше да съкрати 2000 работни места в бизнеса си като част от по-мащабното преструктуриране на групата, което трябва да започне през 2024 г.

Блюм, който ръководи едновременно Volkswagen и Porsche, заяви, че Cariad ще ускори разработката на своя дълго отлаган софтуер за премиум модели.

Новата сделка между ръководството и служителите предвижда Cariad да поеме водеща роля в управлението на софтуера и партньорствата в допълнение към своето портфолио за цифрови разработки, включително регулирането на управляваните чрез изкуствен интелект функции в автомобила, споделя говорител на подразделението.

Санджай Лал, който ръководи новия център за разработка на Cariad за софтуерно дефинирани превозни средства, ще бъде назначен като главен софтуерен директор в управителния съвет на Cariad от януари.

fallback
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    Системата включва базирани на възли електронни предпазители за натоварвания и защита от късо съединение, потенциално PWM и DC преобразуватели за задвижване на малки двигатели или светодиоди и т.н. Тя също така ще се захранва с пръстен и ще използва подобна на CAN шина, където всеки възел на кабелната пръстеновидна шина , е свързан във всяка посока по протежение на пръстена. Това означава, че дори ако отрежете кабела на пръстена на едно място на пръстена, възлите ще продължат да функционират и щ
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    И за домашно, да научите какво е "сингъл пойнт ъф фейлиър", а за по-следващия път същото, но за "редънданси".
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    Те още не могат да се оправят със старите технологии, които комуникират по CAN шина и са с физически копчета, а Тесла вече е в следващия етап, на който са премахнати 75% кабелите и всичко, включително захранването минава по интернет кабел. Едно такова кабелче ходи до всяка врата и освен, че захранва моторчета за стъкла, ключалки и регулиране на огледалата, но и че те и праща данни от всички сензори и копчета, че и звука за говорителите минава през същия кабел.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 5. Предполагам че това беше опит за сарказъм? Точно това обясняваха всички шефове на 100 годишните автомобилни производители, когато ги питаха кога ще произвеждат електромобили и как ще настигнат Тесла. Като му дойдело времето, щели да правят електромобили защото това било фасулска работа и всяко дете можело да направи електромобил. Хората щели да купуват техните електромобили и никой нямало да обърне внимание на аматьори като Тесла, аз ще ли да се доверят на опита и традициите!
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Какво му е трудното да свържеш батерия и един електромотор и да сложиш регулатор на оборотите? Дори ученик в 8 клас с елементарни познания по електротехника може да конструира работеща кола на ток. Според мен колите сега излишно ги усложняват. Нещата могат да бъдат много по опростени и да работят. Хората са правили електрически коли още 19 век.
  • #4
    Вин ( преди 1 година )
    Новият старт на автомобилостроенето - електрификацията, изтри натрупаните над 100 години предимства в технологиите и включи нови играчи, които вече са напред в по-важните направления - софтуер и батерии! Трудното за старите компании предстои!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Хардуера е важен, но по-важен е софтуера, и най-важно е ... да има електричество, за сега.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    С изчезването на дизеляка и тази компания потъва.
  • #1
    Отлагаме Коледа ( преди 1 година )
    Айдеее, и тука оттече коледното тържество, както стана в Мерцедес и Амбишън.
fallback
Последни