Софтуерният бизнес на германската автомобилна група Volkswagen AG, Cariad, ще намали с 20% годишните си оперативни разходи до 2028 г., тъй като се стреми да избегне съкращаването на работни места на фона на започналото преструктуриране на звеното.
Вътрешнофирмените разногласия и разработването на твърде много проекти едновременно доведоха до забавяне на разработването на ключови модели на премиум марките Audi и Porsche, възпрепятствайки способността на Volkswagen да се конкурира по-успешно с компании като Tesla и BYD.
Главният изпълнителен директор на групата Оливер Блюм, който стартира преструктурирането на Cariad, иска да направи основен ремонт на Volkswagen на фона на тромавото му корпоративно управление. Към момента Cariad притежава дялове в около 40 компании и осигурява работа на около 6500 души, повечето от които са в Европа.
Отново се появиха слухове за съкращаване на работници в софтуерното звено, след като Блюм освободи главния изпълнителен директор на Cariad през май. Преди това Volkswagen планираше да съкрати 2000 работни места в бизнеса си като част от по-мащабното преструктуриране на групата, което трябва да започне през 2024 г.
Блюм, който ръководи едновременно Volkswagen и Porsche, заяви, че Cariad ще ускори разработката на своя дълго отлаган софтуер за премиум модели.
Новата сделка между ръководството и служителите предвижда Cariad да поеме водеща роля в управлението на софтуера и партньорствата в допълнение към своето портфолио за цифрови разработки, включително регулирането на управляваните чрез изкуствен интелект функции в автомобила, споделя говорител на подразделението.
Санджай Лал, който ръководи новия център за разработка на Cariad за софтуерно дефинирани превозни средства, ще бъде назначен като главен софтуерен директор в управителния съвет на Cariad от януари.