fallback

Още два нови модела получиха нула на краш-тестове

Вижте защо MG 5 и Mahindra Scorpio бяха обявени за „опасни“ (ВИДЕО)

Доскоро единственият модел, която някога беше получавал нула на тестовете на безопасност на ANCAP (австралийската програма за оценяване на сигурността на нови автомобили), беше Mitsubishi Express през 2021 г. Сега към него се присъединяват още две превозни средства - MG 5 и Mahindra Scorpio, които също се провалиха на изпитанията.

Двата модела получиха нула звезди, тоест те са опасни за возещите се в тях. Базовото ниво на седана MG 5 не разполага дори с обтегачи на предпазните колани. Дори по-скъпите версии не разполагат с наблюдение на мъртвата зона и асистент за поддържане на лентата, а намесата на системата за аварийно спиране е ограничена.

Тези недостатъци бяха отразени в оценките и седанът отбеляза само 37% в категорията за защита на възрастни пътници и 58% за защита на деца. MG 5 получи 42% за защита на пешеходците и само 13% за асистент за безопасност.

Що се отнася до Mahindra Scorpio, този SUV с каросерия на рама също не се представи по-добре. ANCAP му даде 44% за защита на възрастни и 80% за защита на деца. Защитата на пешеходците е оценена на 23%, докато асистентите за безопасност получават 0.

Интересното е, че само преди година Mahindra Scorpio получи оценка от пет звезди от Global NCAP. Причината е в различния подход на двете организации. Глобалният NCAP дава приоритет на безопасността при катастрофа, докато ANCAP залага на активната безопасност за предотвратяване на злополука.

Главният изпълнителен директор на ANCAP - Карла Хорвег, коментира, че както MG, така и Mahindra са „преценили погрешно очакванията за безопасност на днешните потребители. Това е ярко напомняне, че не всички автомобили предлагат същото ниво на безопасност - дори когато това са чисто нови модели."

fallback
  • #16
    356 ( преди 11 месеца )
    Влезте в Euro NCAP и вижте всички показатели за много автомобили по години. Вижте и немските и японски "премиуми" колко са безопасни, стига обаче въобще да са правени подобни тестове. Не знам. Струва ми се въпрос на чест всички имащи се за авторитетни автопроизводители с квалитетни модели да имат там тестове. Аз когато си купувах няколко пъти нови автомобили, съм имал това задължително изискване за висок % безопасност и то е било решаващо за покупката ми. Но колко са като мен?
  • #15
    От Испания ( преди 11 месеца )
    Преди време щях да слагам дневни светлини и от администрацията ми рязпечатаха една страничка с изискванията - да са с етикет СЕ, максимална и минимална височина, ширина на поставяне, да имат режим габарити и още други неща, изводът :открих само два модела и цената около 350-400 юро
  • #14
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 13. Не е срамно да питаш, срамно е да не знаеш. Очевидно и двамата не знаем и питаме. Тук има доста завършили висше по тази специалност И дано да ни отговорят. Поне няма как да ги хванем в лъжа и този път ще трябва да им се доверим сляпо. Шегата настрана, но наистина ми е любопитно и затова питам сериозно. Досега си мислех, че това е причината, за да не може да се регистрира пикапа на Тесла, но очевидно има и други, след като не е проблем да не минеш теста за защита на пешеходци.
  • #13
    Sameman ( преди 11 месеца )
    Няма как да е евтино и хубаво.
  • #12
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Това за мигачите беше просто пример. Не се сещам за друг ей така, защото не ми е професия това. Но има изисквания. Като коментираха в този и в други сайтове за превозни средстава, ставаше дума за някои от изискванията и съм запомнил само това, че ако прозиведаш по-малко от 1000 автомобила годишно, можеше и без някакви мерки за сигурност. Или за малкото Сузуки, което се води товарен автмобил, за да може да мине нещо си за изгорелите газове... Има изисквания и то не малко, аз не ги знам. :)
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Тоест ще сменят диодите на мигачите от червени на оранжеви и ще регистрират пикапа на Тесла без проблем в Европа? А предните му калници, които са като гилотина, ако се врежат в някой автомобил, а да не говорим за сблъсък с пешеходец или велосипедист, няма да са проблем за регистрацията, а само за независими организации които слагат малко точки? Не ми се вярва да е така и няма как да няма изисквания за безопасност, пък било то и по рейтинг на външни организации.
  • #10
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    Абе изгледах видеата... не знам... на мен ми се струват ок - имат и странични възглавници, MG-то си спира сам при опасност... Каква е тежестта на електронните системи за да имат 0?!?
  • #9
    Striker ( преди 11 месеца )
    Китайско и индийско...каква изненада:)
  • #8
    Лудория ( преди 11 месеца )
    MythBuster, и ти можеш да си създадеш организация, да опишеш как си загрижен за безопасността, въвеждаш своите си критерии и ще пишат за твоите резултати. Твоите, ако искаш да кажеш колко са готини електромобилите, може да включват следното: количество изгорели газове при каране (електромобили 0, ДВГ - ясно), броня (дето се вика сигурно да е), багажник отпред (ЗАЗ +1), и т.н. И ако не се обясняват ясно критериите, всички резултати могат да бъдат ползвани за плюене из интернета...
  • #7
    Лудория ( преди 11 месеца )
    ... която прави проверка за дадени автомобили в БЪлгария (в случая тези горе са австралийци) и да си сложа свои изисквания. Примерно ако нямаш официално сервиз тук, давам -100 точки. Ако имаш модел на ток - +1 точка. Ако имаш модел на бензин +5 точки. Ако имаш модел с дизел - -100 точки. Лично мои и субективни критерии... И след това ще се обява, че моите резултати с в полза на потребителя. Кой потребител ще чете условия?! Ггледа точките и спами в интернет. ;) Те така!
fallback
Последни