IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автопилотът на Tesla вкарва 2 млн коли в сервизите

Компанията ще актуализира системата за подпомагане на водача на всичките си модели

Tesla се ангажира с нова сервизна акция в САЩ, която засята над 2 млн. превозни средства на американската марка, за да актуализира софтуера на Autopilot, което ще предотврати злоупотреби с програмата от страна на водача.
 
 
Tesla
 
 
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) оценява дали превозните средства на Tesla гарантират, че водачите обръщат внимание на движението и управлението на автомобила, когато използват Autopilot.

Компанията посочва, че контролите на системата „може да не са достатъчни, за да предотвратят злоупотреба от страна на водача“.

В тази връзка Tesla ще направи безжична софтуерна актуализация, която ще „включи допълнителни контроли и сигнали за тези, които вече съществуват в засегнатите превозни средства", за да насърчи допълнително водача да остане ангажиран с управлението на превозното средство, когато Autopilot е включен.

Агенцията започна разследване през август 2021 г., след като идентифицира повече от дузина катастрофи, при които превозни средства на Tesla удрят спрели коли със специален режим на движение. В резултат на това разследване Tesla стартира сервизната акция, цитирайки становището на NHTSA, в което се посочва, че "уникалният дизайн на системата Autopilot на Tesla може да доведе до недостатъчно ангажиране на водача относно управлението, което създава риск от злоупотреба със системата".

Autopilot позволява на електромобилите на компанията да се движат, ускоряват и спират автоматично в рамките на своята лента, докато подобрената версия на програмата дава възможност за смяна на лентата по магистралите, което обаче не прави автономни въпросните коли.

NHTSA споделя, че може да има повишен риск от катастрофа в ситуации, когато системата е включена, но водачът не носи отговорност за работата на превозното средство и не е подготвен да се намеси или не успява да разпознае кога системата е деактивирана.

Компанията ще актуализира софтуера при 2,03 милиона автомобила Model S, X, 3 и Y, посочва агенцията.


0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Не съм гост ( преди 11 месеца )
    166,67% повече са произвели. Не знам дали човекът може да ги сметне, но това не означава, че ти си по-прав от него. Реалността е, че в България да си купиш електомобил следващите 5г. е глупост заради липсата на инфраструктура. Карал съм електромобили и ме кефят, докато не дойде време за зареждане. Затова сега си карам хибрид и съм супер. За следващата кола ще си помисля.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Кой ги продава? На каква цена? Защото само за тази година са инсталирани инсталирани фотоволтаични централи за 2 милиарда лева само в България. Виж с колко се е вдигнало производството? Инсталацията им започна и свърши в рамките на тази календарна година. Производството на ток и финансовите приходи също. Разходите свършиха същата тази година и следващите 20-30 г. няма да имат разходи за гориво, а само за заплати за поддръжка и охрана, ако въобще е необходимо. Още 10г Х 5% и ще станат 50%!
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Аз само да кажа, фотоволтаиците са произвели нещо едва след като са си избили инвестицията, преди това генерират нещо което нито може да го използваш пълноценно нито да го продадеш на някой нито да го складираш, та след колко години се избива една такава инвестиция и защо всеки втори ги продава ако са толкова ценни?
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До Гост MythBuster ( преди 8 часа )Междувременно още не си ми отговорил, ако фотоволтаиците са произвели 3% от енергията миналата година и 8% тази година, с колко процента повече енергия са произвели тази година. 100% съм сигурен, че не можеш да отговориш на този въпрос. Точно както съм и 150% сигурен ,че няма да отговориш въобще дори и да е грешно, защото така прави всеки себе уважаващ се психопат. Лъже, манипулира, не си стои зад думите и не отговаря на въпроси за неща, които е казал!
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Пак ли детски болести?
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Прогрес,а? ( преди 11 месеца )
    Тези тежки сандъци бавно и сигурно се превръщат в недвижима собственост. Явно на заблудените това им харесва щом "мислят" да ги използват като акумулатори, че да икономисат от свещи!
  • #1
    7 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Автопилотът на Tesla вкарва 2 млн коли в сервизите" поредното доказателство, че не са необходими чак толкова много сервизи и на практика собствения гараж е 3в1 - гараж, сервиз и "бензиностанция". Скоро ще стане 5 в 1 - ще се добавят и функция за съхранение на евтина енергия, както и функция за виртуална електроцентрала, която ще може да замества цели атомни централи.