Китайският производител BYD най-после разкри спецификациите на хиперколата си YangWang U9, която е готова за серийно производство. Оказва се, че автомобилът е по-мощен от очаквано, като се задвижва от 4 електромотора, собствена разработка на BYD.
Размерите на YangWang U9 са дължина от 4966 мм, широчина - 2029 мм и височина - 1295 мм. Разстоянието между двете оси е 2900 мм, като там е разположена голяма батерия с капацитет 100 кВт/ч, която е разработка и производство на FinDreams, дъщерно дружество на BYD.
Хиперколата се задвижва от 4 електрически мотора, всеки от които разполага с почти 322 к.с. Съвкупната мощност е 1287 к.с., което е доста повече от обявените първоначално 1100 к.с. В същото време обаче U9 тежи цели 2475 кг, което е доста повече от суперкола с ДВГ и с около 175 кг повече от хърватската Rimac Nevera.
Производителят твърди, че ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2 секунди, а максималната скорост е 300 км/ч. Според предоставената информация от BYD, пробегът с едно зареждане на батерията е 700 км, измерено по китайския цикъл на тестване.
Най-впечатляваща характеристики на U9 е неговата специална система на окачване. BYD я нарича „Disus-X“ и твърди, че тя осигурява сложен контрол на вертикално, странично и надлъжно движение чрез системата за контрол на амортисьорите, интелигентната хидравлична система за контрол на каросерията и интелигентната система за управление на въздушния поток. Системата позволява на колата да се движи на три колела и дори може да подскача нагоре и надолу.
Въпреки цялата технология, която е натъпкана в YangWang U9, той ще следва стъпките на други модели на BYD и ще остане сравнително „достъпен“ за стандартите на суперавтомобилите. Цената на автомобила в Китай е около 1 млн юана, което прави 140 000 долара.
Още снимки на китайската хиперкола - вижте в галерията: