Широко разпространено е мнението, че след 40-годишна възраст настъпва някаква криза на средната възраст, която тласка хората към отчаяни неща. Например, има мнение, че именно на тази възраст мъжете предпочитат да купуват премиум автомобили и сега, изглежда, учените са разбрали защо това се случва, пише Daily Mail.
Докато доскоро се смяташе, че покупката на скъпа кола не помага на хората на средна възраст да се чувстват по-жизнени, то сега, ново проучване предполага, че закупуването на скъп премиум автомобил всъщност може да повиши самочувствието на мъжа.
Новото изследване е проведено от учени от Федералния университет на Рио Гранде в Бразилия. Резултатите от проучването показват, че мъжете, които притежават автомобили като Corvette и Porsche, се възприемат като притежаващи по-високо ниво на семейни ценности и социално господство.
Освен това резултатите от проучването показват, че те като цяло се считат за по-компетентни. Авторите на изследването смятат, че резултатите са свързани и с факта, че жените вярват, че да бъдеш партньор на собственик на скъп автомобил всъщност може да бъде печелившо.
Имайте предвид, че изследването на учените се състои от две части. В първата те се фокусират върху влиянието на това какво ще каже противоположния пол за избора на скъпи коли, а във втората част на изследването учените наблягат на това как самият собственик на суперавтомобил възприема себе си.
В първата част на проучването 171 души са участвали в анкетата, разглеждайки хора от противоположния пол, които притежават скъпи коли. Учените отбелязват, че в този етап от изследването са участвали 93 жени, останалите са мъже. Резултатите показват, че независимо от пола, повечето хора имат желание да се възползват от връзки с партньори, които притежават скъпи коли.
Във втората част на изследването са участвали 409 души: 206 жени и 203 мъже, които са притежавали луксозни и скъпи автомобили. Изследователите ги карат да опишат своите възприятия за социален статус, социално господство и партньори. Резултатите показват, че собствениците на премиум автомобили демонстрират по-високо ниво на субективен социален статус от участниците с или без скъп автомобил.