fallback

Пробегът на половината електромобили не отговаря на обявения

Дори в идеални условия обхватът на колите на ток е по-малък от обещания

Американското издание Consumer Reports проведе тестове на електрически превозни средства, който доказа, че пробегът на много от моделите на пазара не отговаря на обявения от производителя. При някои електромобили той дори се оказа по-голям, но при други се случва точно обратното.

Данните, предоставени от EPA (Агенцията за опазване на околната среда), комбинират симулирано градско шофиране с движение по магистрала. Както е известно, електромобилите са много по-ефективни в градски условия, тъй като там по-често използват регенеративно спиране, което трупа енергия. В случая обаче тест Consumer Reports тества новите EV-модели само на магистралата, за да види дали техният пробег съответства на данните, предоставени от EPA.

В изпитанието участват 22 от най-популярните нови електромобили на пазара, като всички те се движат по магистрала с постоянна скорост от 112 км/ч до пълно изтощаване на батерията. Всяка от използваните коли има пробег между 3000 и 25 000 км, а тестът е проведен при идеални условия. Температурите навън са били между 20 и 30 градуса, климатикът на всеки автомобил е настроен на 22 градуса, круиз-контролът е включен, а налягането в гумите е според фабричните спецификации.

Резултатите показват, че най-добре се справят електлрическите модели на Mercedes-Benz и BMW, които дори надминаха данни на EPA. Mercedes EQE 350 4Matic, например, постигна впечатляващите 534 км с едно зареждане, надминавайки пробега си според EPA с цели 116 км. По подобен начин EQE SUV 350 4Matic надхвърли очаквания си обхват с близо 50 км, постигайки 455 км в сравнение с оценката на EPA за 407 км.

На свой ред BMW i4 M50 измина 512 км, което е със 76 км повече от обявените 436 км. По същия начин iX xDrive50 надхвърли прогнозния си обхват със 74 км, изминавайки 595 км, при оценка на EPA от 521 км.

Още няколко електромобила се справиха по-добре от прогнозираното. Сред тях са Ford Mustang Mach-E Premium AWD Extended Range (+47 км), Hyundai Ioniq 5 SEL AWD (+17,8 км), Rivian R1T (+32 км) и VW ID.4 Pro S (+21 км).

Редица модели обаче не успяха- Най-зле се представя Ford F-150 Lightning Lariat Extended Range, изминаващ само 435 км - с цели 80 км по-малко от цифрата на EPA. Други лоши резултати включват Lucid Air Touring (-64 км), Tesla Model S Long Range (-63 км) и Lexus RZ 450e Premium (-29 км).

Резултатите (в първата графа е обявеният пробег, а във втората - постигнатият на тестовете):

fallback
  • #8
    Гост ( преди 11 месеца )
    До 4.След 20 години ще си сменил 13 електромотора и 3 пъти батериите.
  • #7
    Гост ( преди 11 месеца )
    Излиза че Тесла лъжат най много.
  • #6
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 4." По интересно е какво става след 20 години! " Ако наистина ти беше интересно още преди 100 повторения на отговора на този въпрос щеше да си го запомнил вместо да питаш 100 пъти едно и също. Животът на една батерия Не се измерва в години, А в брой цикли. Според новина от тази седмица за 10 години един собственик е сменил 4 батерии, като на последната пробега е паднал от 400 на 260км , което означава от 85 на 55kWh - чудесна за съхранение на енергия още десетина години преди рециклиране.
  • #5
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Пробега е ок, важното е зареждането да се случва бързо!
  • #4
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това е за нови автомобили. По интересно е какво става след 20 години! Ами след 15? След 20?......нещата стават трагични. За каква екология говорим ако една кола не може да изкара 20 години? Старите колите изкарват по 30-40 години без да им намаля пробега. Ето това е екология. А не производствата да бълват ширпотреба натъпкана с редки метали.
  • #3
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Зимно време 10 мин. повече. Колко по-бързо да стигнеш с ДВГ?Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Я каква изненада? И като допълнение зареждане само до 80% + спада при студ.. то я стигнеш до Пловдов я не без принудителен стоп и то ако я караш около 1-120. И къде са тръгали да се мерят с ДВГ...
  • #1
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Предвид че EPA включва в тестовете си както градско шофиране така и магистрално, показва всеизвестният факт, че ако не тестваш точно с техните съотношения градско и магистрално шофиране, никога няма да постигнеш техните резултати. Ако същите автомобили бъдат тествани само на градско шофиране ще се случи точно обратното - тези които В теста на магистралата са дали най-добрите резултати с най-голяма разлика, ще дадат най-лошите резултати на градско и обратно. Най-лошите тук ще са най-добри градск
fallback
Последни