fallback

Пробегът на половината електромобили не отговаря на обявения

Дори в идеални условия обхватът на колите на ток е по-малък от обещания

Американското издание Consumer Reports проведе тестове на електрически превозни средства, който доказа, че пробегът на много от моделите на пазара не отговаря на обявения от производителя. При някои електромобили той дори се оказа по-голям, но при други се случва точно обратното.

Данните, предоставени от EPA (Агенцията за опазване на околната среда), комбинират симулирано градско шофиране с движение по магистрала. Както е известно, електромобилите са много по-ефективни в градски условия, тъй като там по-често използват регенеративно спиране, което трупа енергия. В случая обаче тест Consumer Reports тества новите EV-модели само на магистралата, за да види дали техният пробег съответства на данните, предоставени от EPA.

В изпитанието участват 22 от най-популярните нови електромобили на пазара, като всички те се движат по магистрала с постоянна скорост от 112 км/ч до пълно изтощаване на батерията. Всяка от използваните коли има пробег между 3000 и 25 000 км, а тестът е проведен при идеални условия. Температурите навън са били между 20 и 30 градуса, климатикът на всеки автомобил е настроен на 22 градуса, круиз-контролът е включен, а налягането в гумите е според фабричните спецификации.

Резултатите показват, че най-добре се справят електлрическите модели на Mercedes-Benz и BMW, които дори надминаха данни на EPA. Mercedes EQE 350 4Matic, например, постигна впечатляващите 534 км с едно зареждане, надминавайки пробега си според EPA с цели 116 км. По подобен начин EQE SUV 350 4Matic надхвърли очаквания си обхват с близо 50 км, постигайки 455 км в сравнение с оценката на EPA за 407 км.

На свой ред BMW i4 M50 измина 512 км, което е със 76 км повече от обявените 436 км. По същия начин iX xDrive50 надхвърли прогнозния си обхват със 74 км, изминавайки 595 км, при оценка на EPA от 521 км.

Още няколко електромобила се справиха по-добре от прогнозираното. Сред тях са Ford Mustang Mach-E Premium AWD Extended Range (+47 км), Hyundai Ioniq 5 SEL AWD (+17,8 км), Rivian R1T (+32 км) и VW ID.4 Pro S (+21 км).

Редица модели обаче не успяха- Най-зле се представя Ford F-150 Lightning Lariat Extended Range, изминаващ само 435 км - с цели 80 км по-малко от цифрата на EPA. Други лоши резултати включват Lucid Air Touring (-64 км), Tesla Model S Long Range (-63 км) и Lexus RZ 450e Premium (-29 км).

Резултатите (в първата графа е обявеният пробег, а във втората - постигнатият на тестовете):

fallback
  • #38
    140 ( преди 11 месеца )
    Измерете им пробега при 140 км/ч. Аз карам със 140-150 км/ч.
  • #37
    Алекс ( преди 11 месеца )
    Същото е и при разхода на гориво при автомобилите с ДВГ.
  • #36
    Поредният гост ( преди 11 месеца )
    Повечето професори тук още карат лади и жигули и разбират от всичко . Просто е прекалено рано за тостери ! След опит с 3 тостера ще се изкажа - карайте си нормалните коли и дори не се замисляйте какво имат или нямат тез електрички. А за "бързите" тесли- да бързи до 100км и после ??? Умират тотално . Моля потърсете в ютуба драг на тесла 3 перформанс с тесла 3 Лонг рейндж на летящ старт .... излагация !
  • #35
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Електромобилите стават само за хора които пътуват по аутобана на 100 на 200 км до работа с 200 км в час, зареждат докато работят и после се връщат. Тоест само някакъв си градски 50 000 км пробег годишно.
  • #34
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 34. Абсолютно вярно. За тези които всеки ден карат по това на с 210 по 5-6 часа, не е много разумно да си купуват електромобил. И понеже 99% от шофьорите в световен мащаб карат в този режим електромобилите нямат никакво бъдеще, нали?
  • #33
    Еми ( преди 11 месеца )
    Когато карам на аутобан в германия ги задминавам като спрели, не че ако настъпят няма да ме отвеят но да подържат с часове 190-210 км.ч. е изключено и те пестят да стигнат до зарядна, това е реалноста , за града съм съгласен но трябва да имаш контакт за през ноща !
  • #32
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Преди малко минах през един супермаркет на края на някакво френско село и на паркинга имаше зарядна до 150Квт , а бавните (22квт) предлагаха 1час безплатно и бяха заети от зареждаеми хибриди
  • #31
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Абе, смелчага, я ни покажи цифри, за да видим как "смазват" Тесла?
  • #30
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Демек всичко американско е кочиня. Уж теслА са много напред от всички, а Мерцедес и БМВ я смазват още при първите си произведени модели. Да не говорим за качество, там американските бикльоци са дъното. Единственото, с което парадират 12 годишните почитатели на теслА е смешното ускорение, което никой не го унтересува, а който го интересува отново си купува Мерцедес и БМВ, защото хората имат себе уважение и това си личи по мижавите продажби на теслА S.
  • #29
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Е нормално, ама пробвай дали с 40 км/ч можеш да минеш с един резервоар повече от 2,5 тонна тесла с 700 коня и два двигателя, която изминава 1078 км?
fallback
Последни