fallback

Пробегът на половината електромобили не отговаря на обявения

Дори в идеални условия обхватът на колите на ток е по-малък от обещания

Американското издание Consumer Reports проведе тестове на електрически превозни средства, който доказа, че пробегът на много от моделите на пазара не отговаря на обявения от производителя. При някои електромобили той дори се оказа по-голям, но при други се случва точно обратното.

Данните, предоставени от EPA (Агенцията за опазване на околната среда), комбинират симулирано градско шофиране с движение по магистрала. Както е известно, електромобилите са много по-ефективни в градски условия, тъй като там по-често използват регенеративно спиране, което трупа енергия. В случая обаче тест Consumer Reports тества новите EV-модели само на магистралата, за да види дали техният пробег съответства на данните, предоставени от EPA.

В изпитанието участват 22 от най-популярните нови електромобили на пазара, като всички те се движат по магистрала с постоянна скорост от 112 км/ч до пълно изтощаване на батерията. Всяка от използваните коли има пробег между 3000 и 25 000 км, а тестът е проведен при идеални условия. Температурите навън са били между 20 и 30 градуса, климатикът на всеки автомобил е настроен на 22 градуса, круиз-контролът е включен, а налягането в гумите е според фабричните спецификации.

Резултатите показват, че най-добре се справят електлрическите модели на Mercedes-Benz и BMW, които дори надминаха данни на EPA. Mercedes EQE 350 4Matic, например, постигна впечатляващите 534 км с едно зареждане, надминавайки пробега си според EPA с цели 116 км. По подобен начин EQE SUV 350 4Matic надхвърли очаквания си обхват с близо 50 км, постигайки 455 км в сравнение с оценката на EPA за 407 км.

На свой ред BMW i4 M50 измина 512 км, което е със 76 км повече от обявените 436 км. По същия начин iX xDrive50 надхвърли прогнозния си обхват със 74 км, изминавайки 595 км, при оценка на EPA от 521 км.

Още няколко електромобила се справиха по-добре от прогнозираното. Сред тях са Ford Mustang Mach-E Premium AWD Extended Range (+47 км), Hyundai Ioniq 5 SEL AWD (+17,8 км), Rivian R1T (+32 км) и VW ID.4 Pro S (+21 км).

Редица модели обаче не успяха- Най-зле се представя Ford F-150 Lightning Lariat Extended Range, изминаващ само 435 км - с цели 80 км по-малко от цифрата на EPA. Други лоши резултати включват Lucid Air Touring (-64 км), Tesla Model S Long Range (-63 км) и Lexus RZ 450e Premium (-29 км).

Резултатите (в първата графа е обявеният пробег, а във втората - постигнатият на тестовете):

fallback
  • #18
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 17. Това лошо ли е според тебе или акъл не ти трябва? Мен повече ме дразнят онези, които нямат акъл, но имат още повече свободно време, което уплътняват с цвъкане на глупости, заяждания, лъжи и манипулации демонстрирайки липсата си на образование и възпитание.
  • #17
    анонимен ( преди 11 месеца )
    В този сай тот години се появяват някои психически нестабилени, с много свободно време и цвъкат навсякъде акъл.
  • #16
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Както и примера с тесла - щом при някакво да съотношение градско и извънградско шофиране пробегът е 652км по ЕРА, а по магистрала пада на 589км, то на градско ще измине повече от 652км. Имаше тестове, че при 45 км в час изминава 1078 км с едно зареждане.
  • #15
    Реално ( преди 11 месеца )
    То поне останалите харчат по книжка и бенза не е 1.70 еврака. Пестин км магистрални и мрънкат. А пеша не могат да минат 5 и колло не са виждали от трети клас.
  • #14
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Друг Гост ( преди 15 минути )До 1 - според мен си прав да твърдиш, че при точо повторение на EPA ще постигнат обявените резултати, но не разбирам защо реши, че...." Има си разумно обяснение. Винаги съм повтарял че няма перфектен автомобил и всеки има някакъв компромис. Едните са по-добри на магистрала, а други на градско. Ако mercedes изминава "534 км с едно зареждане, надминавайки пробега си според EPA(420км) с цели 116 км." Означава че градско ще мине по-малко от 420км.
  • #13
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино антиматематик "До 4.След 20 години ще си сменил 13 електромотора и 3 пъти батериите." След като от 2014 година до 2023 година собственика на една Тесла е сменил 13 електромотора и три батерии, Колко ли ще станат до 2034 година, когато ще се навършат 20 години? Не я научи тази математика за четвърти клас толкова години! Вече си топ инженерът във фирмата и все още си на събиране и изваждане и то не е много успешно.
  • #12
    До Гостинтирушанкору ( преди 11 месеца )
    Това, че от години повтаряте едни и също глупости, не значи, че ще станат истина. Не само, че няма да станат, ами и технологиите се подобряват всяка година и още преди да съберете парички да си купите 25-годишна "неубиваема" Тойотка с изгоряла боя от Италия, на никой на пазара няма да му пука колко изминава колата с едно зареждане и дали се зарежда за 15 или 10 мин.
  • #11
    анонимен ( преди 11 месеца )
    'Начи Model S, който се справял зле, изминава с 50 км повече от EQE, който се справял добре според тях, при все че Теслата им по-малка батерия.
  • #10
    Гост ( преди 11 месеца )
    При минус 20 градуса пробега спада с 50%.
  • #9
    Друг Гост ( преди 11 месеца )
    До 1 - според мен си прав да твърдиш, че при точо повторение на EPA ще постигнат обявените резултати, но не разбирам защо реши, че "Ако същите автомобили бъдат тествани само на градско шофиране ще се случи точно обратното - тези които В теста на магистралата са дали най-добрите резултати с най-голяма разлика, ще дадат най-лошите резултати на градско и обратно"
fallback
Последни