fallback

Кои електромобили се зареждат най-бързо?

В тази американска класация доминират корейците, а Tesla дори не е в Топ 6

Електромобилите са замислени най-вече за употреба на кратки разстояния в градовете - но това не значи, че обхватът и времето за зареждане не са най-важните въпроси за собствениците им. Американското издание Edmunds и консултантската компания Р3 решиха да тестват в реални условия колко бързо приемат заряд почти всички електрически модели на пазара.                  По време на изпитанието всички автомобили са били карани по еднакъв маршрут и с еднакви натоварвания до разреждане на батерията до 10%, и след това заредени на бърза зарядна станция до 80%. На базата на показаното е изчислено колко пробег добавя всеки модел за един час бързо зареждане. Експертите са пресметнали също какви са загубите на ток при зареждане за всеки от автомобилите.

Резултатите от проучването са много ласкави за корейската група Hyundai-Kia, чиято 800-волтова архитектура E-GMP заема шест от първите 10 места в класирането, включително всички в Топ 3. Tesla едва се класира на десета позиция, а американските производители Ford и Chevrolet са на самото дъно.

Когато 800-волтовата архитектура се съчетае с отлична аеродинамика, какъвто е случаят с Hyundai Ioniq 6 с един електромотор, един час зареждане добавя удивителните 1397 км пробег. Това е само теоретично, защото батерията на автомобила няма толкова голям капацитет. Но експертите на Edmunds са успели да заредят 100 мили (160 км) само за седем минути, като върховата мощност на зареждане е била 242 киловата, а средната - 210 киловата. Това е съпътствано обаче и със сравнително високи загуби на енергия при зареждането - 9.9%.

Високи загуби при приемане на заряд имат също Lucid и Mercedes - над 10%, но абсолютният "рекордьор" тук е Polestar. Моделът на дъщерната марка на Geely е загубил цели 17.1% от енергията по време на зареждане.

За съжаление тестът обхваща само модели, представени на американския пазар, така че липсват доста от познаните у нас електромобили. Освен това подреждането на Edmunds разглежда всяка модификация поотделно. За повече яснота ние сме събрали различните версии на един и същ модел на едно място.            Колко пробег биха зареждили за 1 час (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #27
    Xaxa ( преди 9 месеца )
    Значи електромобилите ще почакат.На тази си цена, с това си ниско качество и нулева безопасност, а и трябва да се молиш да има електростанция, пък и тя да работиа като работи трябва да висиш като *** и да чакаш електрокара да се зареди на някои зарядни станции цените са все едно да караш дизелт.е. нищо не печелиш от електриката
  • #26
    kire ( преди 1 година )
    Бързо-бавно, няма значение. Или ще търпим някои неудобства или изчезваме. Изборът е наш:)
  • #25
    До 24 ( преди 1 година )
    Дизел, автоматик 190 коня, умишелено няма да споменавам марки и модели, да не размивам темата. Резервоар 70л, среден смесен разход 7/100 без да търся икономия, среден разход извънградско с магистрала - 6/100, с каране малко над ограниченията. Ако тръгна да карам прилежно, внимателно и икономично пада под 5,5/100. Всичко това засичано пълно-пълно, многократно!Смятай колко км мога да мина с един резервоар.Тесла има постижение от 1000км с адски мъки и теглене с камили последните 200км!
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук упорито се разпространяват и поддържат меко казано неверни неща. Като например как със 70 литров резервоар ще се минат 1200 км. Не е невъзможно, НО това може да стане само при много икономично каране, различно от средното. И с Тесли има постижения от 1000 км, но никой не твърди, че пробегът е толкова. Когато резервоарът е 70 литра, колата не харчи около 6 или по-малко, за да се направят 1200 км. Големината на резервоара се определя според разхода.
  • #23
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 1 година )
    EТО я и най-важната и съществена НОВИНА в случая: Премиум марката на корейците GENESiS още не е представена официално в България, но и това предстои да се случи
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Зареждат се бързо във вакуум при идеални условия, зимата на обикновенна зарядна минимум час.
  • #21
    Анонимен ( преди 1 година )
    Най бързо се зареждат автомобилите с ДВГ и пет минути са достатъчни.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    колкото и бързо да се зареждат, все още не могат да се сравняват с едно ДВГ. И по този показател, няма вариянт засега да се изравнят. Както и с проблега, освен ако не слагат по-големи батерии. Но разход под 14квч/100 е непостижим, освен ако не говорим за сапунерки като Смарт.
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    Така е! Със 140 литров 2400 а с 280 литров 4 800 км. Само дето гостенина може да сипе 40 л в неговия след като му светне лампата, ама сипва всяка седмица за 5 минути по 12 л. за да не му тежи и изминава с тях 150 км. Но ако е батерия задължително трябва да е за минимум 1 000 км пробег който да се зареждат само за 5 минути защото няма време! Сега има цялото свободно време за да си позволи 52 зареждания - 500мин/год, но няма 10сек на 2 седмици за зареждане в гаража! Антиелектрик и антиматематик!
  • #18
    Анонимен ( преди 1 година )
    МитЕ,със 70 литров резервоар даже 1200 км с едно зареждане.
fallback
Последни