fallback

Кои електромобили се зареждат най-бързо?

В тази американска класация доминират корейците, а Tesla дори не е в Топ 6

Електромобилите са замислени най-вече за употреба на кратки разстояния в градовете - но това не значи, че обхватът и времето за зареждане не са най-важните въпроси за собствениците им. Американското издание Edmunds и консултантската компания Р3 решиха да тестват в реални условия колко бързо приемат заряд почти всички електрически модели на пазара.                  По време на изпитанието всички автомобили са били карани по еднакъв маршрут и с еднакви натоварвания до разреждане на батерията до 10%, и след това заредени на бърза зарядна станция до 80%. На базата на показаното е изчислено колко пробег добавя всеки модел за един час бързо зареждане. Експертите са пресметнали също какви са загубите на ток при зареждане за всеки от автомобилите.

Резултатите от проучването са много ласкави за корейската група Hyundai-Kia, чиято 800-волтова архитектура E-GMP заема шест от първите 10 места в класирането, включително всички в Топ 3. Tesla едва се класира на десета позиция, а американските производители Ford и Chevrolet са на самото дъно.

Когато 800-волтовата архитектура се съчетае с отлична аеродинамика, какъвто е случаят с Hyundai Ioniq 6 с един електромотор, един час зареждане добавя удивителните 1397 км пробег. Това е само теоретично, защото батерията на автомобила няма толкова голям капацитет. Но експертите на Edmunds са успели да заредят 100 мили (160 км) само за седем минути, като върховата мощност на зареждане е била 242 киловата, а средната - 210 киловата. Това е съпътствано обаче и със сравнително високи загуби на енергия при зареждането - 9.9%.

Високи загуби при приемане на заряд имат също Lucid и Mercedes - над 10%, но абсолютният "рекордьор" тук е Polestar. Моделът на дъщерната марка на Geely е загубил цели 17.1% от енергията по време на зареждане.

За съжаление тестът обхваща само модели, представени на американския пазар, така че липсват доста от познаните у нас електромобили. Освен това подреждането на Edmunds разглежда всяка модификация поотделно. За повече яснота ние сме събрали различните версии на един и същ модел на едно място.            Колко пробег биха зареждили за 1 час (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #7
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 5. В реални условия на дълго пътуване по магистрала само можеш да мечтаеш за 500 км пробег. Виж при градско шофиране без ползване на отопление може да минеш и повече от 500 км, но тогава времето за зареждане ти е най-малкият проблем, както и пробега с едно зареждане.
  • #6
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Отчетено е хиляди пъти вече:Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #5
    До 3 ( преди 11 месеца )
    Пайнер, отчети все пак, че никоя от тези коли не може да кара десет часа. За един час би заредила 1200 км, ама капацитетът на батерията е само за 500
  • #4
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пръцльо, каква е практическата стойност на това което си записал например за Гост? Сега той зарежда 52 пъти в годината по 5 минути за 150км/седмица. Какво ще се промени, ако зарежда всяка седмица в гаража си с 12 км в час. На него зареждането на 7800 км ще му отнеме по малко от 5 минути на година. Ти на практика зареждаш с 1000 пъти или 10 000% по-голяма скорост. Колко време ще ти отнемат зарежданията. Можеш ли да кажеш? Няма разбира се! НЕ ОТГОВАРЯТЕ.
  • #3
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ето че мъкненето на големи батерии ежедневно става все по-ненужно. При пътуване на дълги маршрути пробегът с едно зареждане не е толкова важен, колкото скоростта на зареждане. От статията виждаме, че дори да не си познаваш автомобила, на всеки 10 часа шофиране ще трябва да спираш за около час за зареждане. За повечето хора това няма да е проблем защото и да не зареждат спират за повече време. Ако се направи тест от 10% до 50-60%, класацията доста ще се поразмести, а скоростите над 1200км/ч
  • #2
    Хвалипръц ( преди 11 месеца )
    Каква лъжа бе Бустерчо, след като обикновен хибрид зарежда с 12000 км/ч, на порядък по-бързо от прехвалените ти тесли?
  • #1
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Електромобилите са замислени най-вече за употреба на кратки разстояния в градовете "статията започва с очевидна лъжа. Внушенията започват да се правят още от първото изречение.
fallback
Последни