Rolls-Royce, Tesla и китайската DFSK са марките с най-голям ръст на българския автомобилен пазар през 2023 година, показва традиционната справка на Automedia.bg за новите регистрации в МВР. Особено впечатляващи са 335-те процента увеличение в продажите на Tesla, напук на факта, че американската компания все още не е представена официално в България. Общите регистрации на нови Tesla у нас тази година са повече от тези на Honda, Mitsubishi, Subaru и Isuzu, взети заедно.
BMW окончателно си връща първото място в премиум сегмента в България. Донякъде изненадващо, най-търсеният модел на компанията е един от най-скъпите - Х7
С трицифрен ръст тази година могат да се похвалят още Cupra, MAN, Ssangyong, Isuzu и Piaggо, макар че при всички тях става дума за много ниска стартова база миналата година.
Dacia Duster - 208 Toyota Corolla - 137 Citroen C3 - 127 Toyota RAV4 - 115 Dacia Sandero - 112 Skoda Superb - 105 Volkswagen Golf - 97 Kia Ceed - 96 Toyota C-HR - 95 Skoda Scala - 89 |
От големите пазарни играчи най-много се увеличават регистрациите на Skoda (62%), BMW (59% и възвърнато първо място в премиум сегмента у нас), Opel (52%) и Volkswagen (47%).
На другия полюс са компании като Mitsubishi (почти 70% спад), ГАЗ (-60%), Iveco (-49%), Fiat (-43%) и Jaguar (-42%).
На фона на колебанията в Европа, българският пазар на нови автомобили продължава да процъфтява, с общо 26.4% ръст на годишна база. Само през ноември новите регистрации са 3875. Вече няма никакво съмнение, че до края на годината психологическата граница от 40,000 нови автомобила ще бъде прехвърлена - за пръв път от 2019 насам и едва за втори в последните 15 години. Справката на Automedia.bg се отнася само до леки автомобили в категории M1 и N1, като имайте предвид, че "регистрации" не е автоматично равно на "продажби" - някои от тези бройки са регистрирани от самите дилъри като тестови или служебни автомобили.
Най-продаваните марки и модели в България (ГАЛЕРИЯ):
Още миналата година от представителството на германската компания у нас предупреждаваха, че поръчките им са много повече от регистрациите заради забавеното производство. Сега това се потвърждава от почти 59% ръст на годишна база, който безусловно връща BMW на върха в премиум сегмента у нас. Куриозно, но не и неочаквано, е, че най-продаваният модел на BMW в България е започващото от 191,000 лева Х7. А от XM, най-скъпия модел на баварците, у нас са регистрирани 41 бройки за последните 11 месеца.
Най-продавани модели:
Х7 - 208
Х5 - 192
4 Series - 148
3 Series - 146
Х3 - 139
Други: 7 Series - 118 (не са включени 15 бройки i7), X1 - 113, X6 - 67, iX1 - 63, i4 - 61, 2 Series - 55, X4 - 54, XM - 41