IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа изостава с доставките за батерии за електромобили

Mercedes-Benz и BMW са сред компаниите, които не успяват се справят с намирането на нужните ценни метали

Автомобилната индустрия в Европейския съюз (ЕС) и Великобритания се сблъсква със сериозни препятствия при осигуряването на суровини, необходими за производството на батерии за електрически превозни средства, показва нов доклад на неправителствената екологична организация Transport & Environment (T&E).
 
 
Суровини за батерии
 
 
Новото проучване разкрива, че европейският автомобилен сектор си е осигурил договори само за 16% от лития, кобалта и никела, които ще са му необходими за постигане на целите относно дела на електромобилите от общите продажби до 2030 г. Това подчертава силната конкуренция между компаниите, които се стремят да привлекат колкото се може повече ресурси, за да осъществят електрификацията на продуктовата гама.

Докладът показва още, че двете най-големи компании за електрически автомобили в света, Tesla и китайската BYD, са значително по-напред от своите европейски конкуренти в осигуряването на достъп до тези основни суровини.

Анализът установява, че производителите на автомобили в ЕС са обявили споразумения, които ще покриват само 14% от лития, 17% от никела и 10% от кобалта, които ще са необходими, за да постигнат целите за 2030 г. Въпреки че Великобритания отлага забраната за продажба на нови бензинови и дизелови коли до 2035 г., страната също изостава в осигуряването на тези минерали.

„Има съществено разминаване между целите на производителите на автомобили за електрически превозни средства и техните стратегии относно минералите“, споделя Юлия Полисканова, старши директор на отдела за превозни средства и мобилност в T&E.

Mercedes-Benz, BMW и Hyundai/Kia са основните изоставащи при доставките на батерийни метали в Европа, докато Ford, Volkswagen и Stellantis успяват значително по-успешно да се конкурират с Tesla и BYD.

Мащабът на евентуалния дефицит, идентифициран от T&E, е тревожен – данните от Benchmark Mineral Intelligence показват недостиг от 400 000 тона само в производството на литий през 2030 г. – и наистина изглежда, че много водещи европейски производители ще се сблъскат със сериозни проблеми, свързани с целите за електрификация.

Изоставането на компаниите в своите планове за осигуряване на минерали може да забави значително или дори да прекъсне прехода към електрическа мобилност в Европа, предупреждава още T&E.
 
 

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    До 13. Аз от кога ви говоря "Докладът показва още, че двете най-големи компании за електрически автомобили в света, Tesla и китайската BYD, са ЗНАЧИТЕЛНО ПО-НАПРЕД от своите европейски конглокенти в осигуряването на ДОСТЪП ДО ТЕЗИ ОСНОВНИ СУРОВИНИ." Да припомним - осигурена верига за доставки на материали за батерии за 3TWh батерии за 2030г. 3 милиарда kWh, достатъчно за няколко милиарда хибрида годишно или 37,5 милиона електримобила с 80kWh батерии. Мисли се ПРЕДВАРИТЕЛНО!
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    МитЕ, голяма философия е средно аритметично.Събираш числата и делиш на броя числа.Общо 27,25%/12 е 1,15% от ФЕЦ.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 4 месеца )
    Акио Тойода откога им говори че няма достатъчно ресурси за електромобили и е по-добре първо всички да минат на хибриди, защото те много по-ефективно намаляват въглеродните емисии за киловатчас използвана батерия? А те се юрнали да хабят батериите в електромобили, че хибридите им били трудна технология. Сега да си сърбат попарата, заедно с регулаторите с безумните преференции за електромобили.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Не можеш да сметнеш за 2022 макар и на грубо затова нека да ти дам точни данни за миналия месец - типично летен ноември месец според тебе, за да видим можеш ли да сметнеш Колко процента са? Произведени за ноември 3094GWh, от ФЕЦ 180GWh, а от вятър 162GWh. Тези проценти много те морят и съм сигурен че не можеш да ги сметнеш!
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    "До 4.Позна приятел.Малко над 1% е производство на ФЕЦ за 24 часа на 6 декември 2023 г." Това кристалната топка ли ти го каза или хвърля на боб? Я кажи Колко беше за 7 и 8 декември 2023 година? А за четвърти януари 2024 колко беше делът на ФЕЦ? И тъкмо си почнал, за втория тираж на Тото 2 през 2024 година кои числа излязоха за първо теглене, че забравих да си проверя фиша?
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    И последно с тези 3% от произведената енергия в България ли ще създадете свръх излишък от който да се произвежда водород и синтетично гориво за удължаване на живота на ДВГ?
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    След като не можеш да сметнеш среднометично, какво си ми ги напляскал тези проценти като нищо не значат? Пръцльо ти е дал някакви ориентировъчни данни за потреблението и консумацията на България през 2022 година. Можеш ли да сметнеш колко процента са произвели ФЕЦ за 2022 година? ТРИ ПРОЦЕНТА?
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    До 4.Позна приятел.Малко над 1% е производство на ФЕЦ за 24 часа на 6 декември 2023 г.
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Мити4ен,средно аритметично не можеш да сметнеш? Сигурен съм че можеш,но резултатът няма да ти хареса.
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    За да не се тормозите сметнато е вече. Само проверете сметките : Хвалипръц ( преди 2 часа )Бустерчо, потреблението е функция на производството. Не можеш да произведеш 51 ТВтч, 3 от които от фотоволтаици и да потребиш 38 ТВтч, от които пак 3 от фотоволтаици, а в експортираните 13 ТВтч да няма нито един от фотоволтаици. Затова, 3% е дела на фотоволтаиците както в производството, така и в потреблението за 2022. За 2023 - ще видим когато приключи. Спирам да си губя времето с тебе за днес.