fallback

Европа изостава с доставките за батерии за електромобили

Mercedes-Benz и BMW са сред компаниите, които не успяват се справят с намирането на нужните ценни метали

Автомобилната индустрия в Европейския съюз (ЕС) и Великобритания се сблъсква със сериозни препятствия при осигуряването на суровини, необходими за производството на батерии за електрически превозни средства, показва нов доклад на неправителствената екологична организация Transport & Environment (T&E).         Новото проучване разкрива, че европейският автомобилен сектор си е осигурил договори само за 16% от лития, кобалта и никела, които ще са му необходими за постигане на целите относно дела на електромобилите от общите продажби до 2030 г. Това подчертава силната конкуренция между компаниите, които се стремят да привлекат колкото се може повече ресурси, за да осъществят електрификацията на продуктовата гама.

Докладът показва още, че двете най-големи компании за електрически автомобили в света, Tesla и китайската BYD, са значително по-напред от своите европейски конкуренти в осигуряването на достъп до тези основни суровини.

Анализът установява, че производителите на автомобили в ЕС са обявили споразумения, които ще покриват само 14% от лития, 17% от никела и 10% от кобалта, които ще са необходими, за да постигнат целите за 2030 г. Въпреки че Великобритания отлага забраната за продажба на нови бензинови и дизелови коли до 2035 г., страната също изостава в осигуряването на тези минерали.

„Има съществено разминаване между целите на производителите на автомобили за електрически превозни средства и техните стратегии относно минералите“, споделя Юлия Полисканова, старши директор на отдела за превозни средства и мобилност в T&E.

Mercedes-Benz, BMW и Hyundai/Kia са основните изоставащи при доставките на батерийни метали в Европа, докато Ford, Volkswagen и Stellantis успяват значително по-успешно да се конкурират с Tesla и BYD.

Мащабът на евентуалния дефицит, идентифициран от T&E, е тревожен – данните от Benchmark Mineral Intelligence показват недостиг от 400 000 тона само в производството на литий през 2030 г. – и наистина изглежда, че много водещи европейски производители ще се сблъскат със сериозни проблеми, свързани с целите за електрификация.

Изоставането на компаниите в своите планове за осигуряване на минерали може да забави значително или дори да прекъсне прехода към електрическа мобилност в Европа, предупреждава още T&E.    

fallback
  • #5
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, този въпрос е същият като Колко е дълъг автомобила между червения автомобил и ладата за който ти си мислиш, че е червена Лада! Отговорът най-вероятно ще е 35% от дължината на ладата, защото другият автомобил е червен. Хайде един по-*** въпрос да видим дали можеш да смяташ проценти? Ако в едно кафене преди обяд кафето е представлявало 50% от оборота, а след обяд 20% от оборота, колко лева оборот ще са направени от кафе, ако оборота за деня е 2000 лв?
  • #4
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    До Гост.Без да смятам, предполагам около 1% за този ден.За цялата година е средно около 3%.
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Европа като цяло е приключила с елктромобилите..
  • #2
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,колко % е производство на ФЕЦ за 24 часа?
  • #1
    Гост ( преди 11 месеца )
    По данни от ЕСО ,ФЕЦ произвежда в % в различни часове от денонощието за 6 декември:7ч.-0%,8-0,8%,9-2,52%,10-3,82%,11-5,23%,12-4,52%,13-4,35%,14-3,18%,15-1,9%,16-0,93%,17-0%,18-0%,19-0%,20-0%,21-0%,22-0%,23-0%,24-0%,1-0%,2-0%,3-0%,4-0%,5-0%,6-0%.
fallback
Последни