fallback

Европа изостава с доставките за батерии за електромобили

Mercedes-Benz и BMW са сред компаниите, които не успяват се справят с намирането на нужните ценни метали

Автомобилната индустрия в Европейския съюз (ЕС) и Великобритания се сблъсква със сериозни препятствия при осигуряването на суровини, необходими за производството на батерии за електрически превозни средства, показва нов доклад на неправителствената екологична организация Transport & Environment (T&E).         Новото проучване разкрива, че европейският автомобилен сектор си е осигурил договори само за 16% от лития, кобалта и никела, които ще са му необходими за постигане на целите относно дела на електромобилите от общите продажби до 2030 г. Това подчертава силната конкуренция между компаниите, които се стремят да привлекат колкото се може повече ресурси, за да осъществят електрификацията на продуктовата гама.

Докладът показва още, че двете най-големи компании за електрически автомобили в света, Tesla и китайската BYD, са значително по-напред от своите европейски конкуренти в осигуряването на достъп до тези основни суровини.

Анализът установява, че производителите на автомобили в ЕС са обявили споразумения, които ще покриват само 14% от лития, 17% от никела и 10% от кобалта, които ще са необходими, за да постигнат целите за 2030 г. Въпреки че Великобритания отлага забраната за продажба на нови бензинови и дизелови коли до 2035 г., страната също изостава в осигуряването на тези минерали.

„Има съществено разминаване между целите на производителите на автомобили за електрически превозни средства и техните стратегии относно минералите“, споделя Юлия Полисканова, старши директор на отдела за превозни средства и мобилност в T&E.

Mercedes-Benz, BMW и Hyundai/Kia са основните изоставащи при доставките на батерийни метали в Европа, докато Ford, Volkswagen и Stellantis успяват значително по-успешно да се конкурират с Tesla и BYD.

Мащабът на евентуалния дефицит, идентифициран от T&E, е тревожен – данните от Benchmark Mineral Intelligence показват недостиг от 400 000 тона само в производството на литий през 2030 г. – и наистина изглежда, че много водещи европейски производители ще се сблъскат със сериозни проблеми, свързани с целите за електрификация.

Изоставането на компаниите в своите планове за осигуряване на минерали може да забави значително или дори да прекъсне прехода към електрическа мобилност в Европа, предупреждава още T&E.    

fallback
  • #25
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенин днес пишеш ли? ВЕЦ 4,51%268.07Малки ВЕЦ 3,93%233.53ВяЕЦ 5,03%299.38ФЕЦ 4,53%269.54
  • #24
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Те и от toshiba преди два дни обявиха нова батерия, която се зарежда до по-високо напрежение и издържа 6000 цикъла дори когато работи при 60 градуса и може да се зарежда до 80% за пет минути. Но поне си признаха че до 2028 няма да могат да я произвеждат масово. Изисквала по-малко никел и някакъв кобалт, така че могат да варират с производство на батерии за каквито има материали. Не е като нефта. Въпросът е да имат желание, а да не се чудят как да отложат производството, с мантри за водород
  • #23
    VAYK ( преди 11 месеца )
    Как така изостават, оня ден някъв от БМВ се беше изцепил че направил пробив при батериите и почвали от 2025г. да ги произвеждат! Той пропуснал, че и за батерииите трябват фабрики, а те нямат нито една Мерцедес са в същата позиция:)))))
  • #22
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    И понеже много обичате да събирате проценти, бонус въпрос, средно Колко процента от оборота се пада за този ден от кафето, щом преди обяд са 50% а следобед 20%? Допускам че по вашата математика ще са 70%? Така ли господа антиматематици?
  • #21
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "MythBuster ( преди 11 часа )Ако в едно кафене преди обяд кафето е представлявало 50% от оборота, а след обяд 20% от оборота, колко лева оборот ще са направени от кафе, ако оборота за деня е 2000 лв?"виждам че като стане въпрос за проценти, блокирате и не можете да сметнете нищо. Затова ще опростя задачата. Новият въпрос е преди обед или следобед са продадени повече кафета? Като заговорихме за проценти 100% съм сигурен, че не можете да отговорите правилно и ще сгрешите! Затова ви лъжат лесно!
  • #20
    Пак фейкове ( преди 11 месеца )
    Доклад на нивото на разните изследвания въз основа на резултати от TUV. Пише че европейските изостават и да подразбираме че споменатите две имат договори в излишък, пък хич никакви проценти.
  • #19
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Още ли не си ги сметнал? Даже не са за 24 променливи, а само две - преди обед и следобед. Лесно е, смятай? Не си сметнал и за ноември месец но пък упорито искаш да смятам от 18 до 7ч и за мрачни дни? Колко пъти да повтарям че слънцето е непостоянен но сигурен източник на енергия? Няма как да не пекне цял месец, че дори и седмица. През август фотоволтаиците са произвели най-много енергия - 428GWh, а ноември 180 - 2,38 пъти по-малко, но произвеждат. Може да бъде компенсирано с 2,5 пъти повече PV
  • #18
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ако в едно кафене преди обяд кафето е представлявало 50% от оборота, а след обяд 20% от оборота, колко лева оборот ще са направени от кафе, ако оборота за деня е 2000 лв?
  • #17
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,дал съм ти данните,смятай ти.Днес си направих труда да запиша данните от ЕСО за всеки кръгъл час.
  • #16
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 14. Давай де, събирай, дели умножавай, синус, косинус и отговори "Колко процента са? Произведени за ОБЩО ЗА Ноември 3094GWh, от ФЕЦ 180GWh, а от вятър 162GWh. Тези проценти много те морят и съм сигурен че не можеш да ги сметнеш!"
fallback
Последни