fallback

Задръстванията на станциите за зареждане убиват електрическата мечта на ЕС

Бюрокрацията спъва голяма част от проектите за изграждане на станции и отказва инвеститорите

Шофьорите на електрически превозни средства, които се надяват да заредят батериите си в една от 1600-те испански станции за зареждане на Repsol, се оказват разочаровани, тъй като почти половината от тях са неактивни, защото нямат връзка с електричеството.

Такива пропуски са очевидни в целия Европейски съюз, където миналата седмица Европейската комисия обяви планове за надграждане на енергийните мрежи на блока. Те трябва да бъдат изпълнени след 18 месеца и включват справяне с недостига на електроенергия в станциите за зареждане на електрически автомобили, пише в свой анализ агенция Reuters.

Въпреки декларациите на нейните лидери, бюрокрацията, която пречи на напредъка към по-екологичен транспорт в ЕС, се увеличава, твърдят представители на индустриални групи и енергийни компании, цитирани от Reuters.

Лесното изграждане на център за зареждане на EV варира значително в отделните държави. Източник от индустрията каза, че в Германия такъв център е бил задържан с месеци заради правилата, защитаващи едно дърво, докато друг, разположен на натоварена магистрала, е трябвало да чака 10 месеца за оценка на шума, преди да получи одобрение.

„Въпреки че работата по инсталирането на бърза и ултра-бърза точка за зареждане изисква само две до три седмици работа, поради различните административни изисквания в Испания, пълният процес може да продължи от една до две години“, твърдят от Repsol.

Индустриалната група ChargeUp Europe заяви, че въпреки че Комисията признава издаването на разрешителни за проблем, тя не е предложила никакви конкретни инструменти или действия. Конкретни насоки за държавите-членки за ускоряване на издаването на разрешителни се очакват едва в даден момент през следващите две години, показва графикът на плана.

Това забавя въвеждането на центрове за зареждане в 27-членния блок, поставяйки в опасност целите на ЕС за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите превозни средства, както и неговите по-широки климатични цели.

„Времето, необходимо за свързване на точките за зареждане на електромобили към мрежата, наистина може да се разглежда като пречка за ускоряване на навлизането на електромобили и трябва да се преодолее“, коментира говорител на Европейската комисия.

Процесът за създаване на бърза EV станция се е увеличил до средно две години от шест месеца през последните няколко години, твърдят четири компании за зареждане на електромочили. А причината е, че фирмите преминават през безброй правила от федерално до общинско ниво.

„Кафка се среща с енергийния преход. Имаме толкова много неща, които работят срещу Европа, но можем да поправим това“, категоричен Луси Матера, генерален секретар на ChargeUp Europe, цитиран от Reuters.

Матера допълва, че броят на електромобилите ще расте по-бързо от общия брой обществени станции за зареждане, който според ChargeUp Europe ще нарасне девет пъти до 2030 г., а електромобилите - с десет.

Електрификацията на транспорта е един от ключовите стълбове в основата на целта на ЕС за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г. За да постигне това, той ще забрани продажбите на превозни средства с емисии на CO2 от 2035 г. и иска да развие мрежа от станции за зареждане на EV. Тази амбиция създава доста трудности пред енергийните компании и регулаторите, неподготвени за скока на търсенето в ЕС, където досега само 5,4% от пътническите автомобили работят с алтернативни горива, включително електрически, от общо 286 милиона.

Тази година ЕС прие закон за инсталиране на бързи зарядни устройства до 2030 г. на всеки 60 километра по определени пътни мрежи за леки автомобили и на всеки 100 километра за тежкотоварни превозни средства. Заради бюрократичните пречки обаче инвеститорите не са склонни да се наемат с подобни проекти.

Тези пречки включва установяване дали една средна крайпътна спирка за почивка има единичен стълб или достатъчно кабели, които се свързват с по-широката мрежа. Хъбовете за зареждане често изискват допълнителна електрическа подстанция, която преобразува мощността с високо напрежение в по-малки единици. След това процесът включва искания към електроразпределителните компании (DSO) за инсталиране на повече капацитет. Те обаче често не бързат и няма как да се проследи кога ще се справят с това изискване.

Ръководители от автомобилната индустрия смятат, че целите на ЕС са достатъчно ниски и следователно е вероятно да бъдат изпълнени, но може да не отговорят на търсенето на нарастващия парк от електромобили и особено камиони. В момента се забелязва силен промишлен импулс за изграждане на центрове за електрически автомобили, но не и за камиони и автобуси за дълги разстояния. Те представляват повече от 25% от емисиите на парникови газове от автомобилния транспорт в ЕС, който като цяло е отговорен за една пета от емисиите на блока.

fallback
  • #23
    Гост ( преди 10 месеца )
    "....но не и за камиони и автобуси за дълги разстояния."
  • #22
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,още една твоя опорка се отече в канала.
  • #21
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 18. Ще ми припомниш ли кога не съм твърдял че затварянето на германските атомни централи е най-голямата глупост която можеха да сътворят? Няма да останат без ток както се опитвате да ги изкарате и през зимата допускам, че ще дават повече ток на Франция отколкото ще получават, каквато беше причината и да запалят затворените въглищни централи миналата година, но спокойно вместо атомните централи можеше да затворят въглищни. Най-правилно беше да си ползват АЕЦ до края на експлоатационния им срок
  • #20
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Хайде като начало да започнем с дефиницията какво точно е зима? Защото гост миналата седмица спореше с мен, че само в няколко часа през лятото фотоволтаиците произвеждали 30% от енергията в България и един от тези редки летни часове бил на 28 ноември в деня на писането, когато фотоволтаиците доставиха 27,5%, който според него били по-малко от една четвърт от производството. Наклонът на Шипка бил 30%. Почти съм сигурен че и за тебе зимата ще е един-два зимни дни без слънце и вятър.
  • #19
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "... обаче като дойде зимата в Германия и данните показват: Фосилните горива покриват 80% от енергийните нужди, а от 20те% ВЕИ 8 са биомаса и 4 ВЕЦ! Няма перки, няма панели! От 80те ГВ панели са получили 0.5% от нужната енергия! "Досега не се ли научи че когато спориш с мен се излагаш всеки път когато споменеш някакви цифри и ги наречеш данни или факти? Така беше с водородът така беше със синтетичните горива, защо мислиш че ще е нещо различно с тези цифри, та въобще започваш спор с мен?
  • #18
    до Бустера ( преди 10 месеца )
    Плановете бяха до 2030 всичко да е цветя и рози, но както ти сам спомена наскоро германците пак взеха да палят въглищарките, щото ток няма (освен през слънчевите дни). И плановете бяха до 2035 да е забранено да се продават нови ДВГ-та. На Тесла плановете бяха вече всички стоки да ги возим със Сабър-и и Семи-та, защото Пепси, Федекс, ДХЛ и кой ли не имали милиони поръчани. Е, както виждаш към днешна дата не е точно така.
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ааа, тука ли си бил ... аз се притених :)
  • #16
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Абе МитЕ... в Германия са инсталирани 70 ГВ ВяЕЦ и почти 80 ГВ ФЕЦ общо са над 60% и надминават Целите с много... обаче като дойде зимата в Германия и данните показват: Фосилните горива покриват 80% от енергийните нужди, а от 20те% ВЕИ 8 са биомаса и 4 ВЕЦ! Няма перки, няма панели! От 80те ГВ панели са получили 0.5% от нужната енергия! Кога ще престанете с тия зелени щуротии?!!! При лошо време, когато са най-нужни ВЕИ го няма!!!
  • #15
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Бързо, Митьо - демидж кнтрол батка!
  • #14
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Какви бяха плановете на политиците за електромобилите през 2012 или дори през 2014 година когато Тесла обясняваше че през 2030 ще продават 20 милиона електромобила, а останалите и се смееха, че в световен мащаб през 2030 година няма да има търсене дори за 10 милиона? Toyota поддържаше тази теза чак до 2019 година, когато плановете и за 2300 година бяха да продава 1,5 милиона електромобила, А за 2025 година имаше планове да има сумарни продажби от 500 000, и то само ако има търсене.
fallback
Последни