IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Илон Мъск посочи главния съперник на Tesla

Милиардерът смята китайските производители за основна заплаха

Милиардерът и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск каза на конференцията The New York Times Dealbook миналата седмица, че вижда китайските марки електрически автомобили като „най-конкурентните“ на неговата марка.


Илон Мъск


„Продажбите на електрически автомобили в Китай са гигантски. Китайските автомобилни компании са изключително конкурентни. Разбира се, конкурентите на Tesla са в Китай. Там много хора смятат, че Tesla ще бъде сред първите 10 автомобилни компании, следвана от девет китайски автомобилни марки. Мисля, че вероятно не грешат“, добави изпълнителният директор на Tesla.

През 2019 г. Tesla откри фабрика в Шанхай и започна да разширява присъствието си на китайския пазар. Мъск омаловажи опасенията, че китайското правителство може да има влияние върху Tesla заради това.

„Tesla има една от четирите фабрики в Китай. Китай представлява една четвърт от нашия пазар. Същото важи, между другото, и за всички останали автомобилни компании - те също правят около една четвърт от продажбите си в Китай. Така че, ако това е проблем за Tesla, това е проблем за всяка автомобилна компания ", каза той.

Както пише Business Insider , Tesla доминира глобалния пазар на електрически автомобили от години и е продала 1.3 милиона автомобила по целия свят миналата година. Сега обаче позицията ѝ е застрашена от китайски автомобилни производители като BYD.

Тази марка, в която дъщерната компания Berkshire Hathaway Inc на американския бизнесмен Уорън Бъфет е инвестирала значителни суми, въпреки че не присъства на американския пазар, е продала само 3000 електрически коли по-малко от Tesla за деветте месеца на тази година.

Докато американският пазар показва забавяне в търсенето на електрически превозни средства, което се отразява в инвестициите в тази посока от големи автомобилни производители като Ford и General Motors, китайският пазар на електрически превозни средства остава във възход.

Според Световния икономически форум Китай представлява 59% от глобалните продажби на електрически превозни средства за миналата година. Множество китайски марки, като - Seagull, Wuling, Zeekr и други - предлагат много по-евтини коли от Tesla, чийто най-достъпен модел си остава Model 3 с цена от 36 000 долара.


0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Бмв също не са глупави, одавна се вързаха с китайците, интересното е, че бяха едни от първите след тесла, но се по забавиха, и сега напредват бързо. Иначе тесла си дърпат здраво напред обаче номерът е, която, държава разполага със най големия обем от суровините необходими за батерии тя ще диктува много в тази индустрия!
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Sdf ( преди 7 месеца )
    Всеки който поне малко се занимава с акции и пазари знае, че Буфет разпродаде всичко в BYD- това причини невиждан спад на акциите им.Кой какво представлява си показват акции - без вашите *** оценки.Акциите на Тесла ми купиха Тесла . Скоро и къща в Испания Вие си се карайте :)))Навремето ги купих за 30 долара преди да ги разделят на два пъти
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Хахаха китайският пазар бил 59%-да не забравяме че там наричат автомобил всичко с четири колела
  • #11
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Факт 2 ( преди 7 месеца )
    Китайският пазар не е фактор.Какво стана с евергранде гръмна целият им жилищен сектор гръмна така ще е и с автомобилният.
  • #10
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Факт ( преди 7 месеца )
    Митчо нали уж Бъфет си бил чродал акциите и компанията не била негова.Изчезвяй ама Веднага от сайта лъжльо Изчезвай Веднага
  • #9
    4 rate up comment 10 rate down comment
    ИзплискАл легена ( преди 7 месеца )
    Наркомъск ви къпе с черпака с ладката вОда, а вие естествено се кефите.На думи всичко е лесно.За едно обаче е прав, Китай е истината, защото и той и еврогейците са зависими от Китай Рашките и техните сателити, Бразилия, Чили и т.н.Само, че европчаните са дунали бобо доста повече, защото кравчовците имат акъл и се нагаждат, а тукашните шишковци и травчовци са кухи на градински *** и не могат да се усетят, че Чайна барабар със САЩ и Раша ги готвят много здраво и скоро ще има нова Берлинска стена
  • #8
    5 rate up comment 8 rate down comment
    ИзплискАл легена ( преди 7 месеца )
    Шемзи, я се сети кой доставя ресурсите на панасоник и корейците и какво ще стане ако им врътне кранчето. Както винаги се опитваш да мислиш, но не ти се получава. Умопомраченито ти позволява да видиш само една трета от картинката, или така ти изнася, защото знаеш, че останалите електропитеци са по-слабоумни даже и от теб. Само се сети дали кажи речи всички държави които доставят ресурсите за батериите са комунистически, освен Австралия и от там трябва да се сетиш, кой е зависимият.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Ааааз ( преди 7 месеца )
    Главният съперник на теслата е балтията!(за някои е брадва или секира)
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 7 месеца )
    "Лъжлив Илън" тва като го чуя и почвам да се смея! Брат ти в момента знаеш ли кой е шефа на Ферари или на Форд?! Не знаеш ама знаеш за Илън нали! Само да ти кажа че преди години всички са знаели кой е Енцо и Хенри Форд! Всяко време си има своето име и това няма как да се промени! Казвам го защото Ферари са се прославили с бързите си коли някога, а днес една тройка е бърза колкото половината от тях и всички познават Тесла.....
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Пръцльо, какво точно не разбра? Panasonic китайска компания ли е? Предвиждат ли се икономически мерки срещу корейските доставчици? А ако има мерки и Тесла реших все пак да си изгради завода за батерии в Германия, дали няма да е най-големият въпреки малкото производство? Останалите от къде ще си купуват батерии? Еле пък toyota, която за по миналата година се изложи и не можа да намери батерии за 10 000 електромобила от един доставчик, защото никой не искаше да и доставя, че плюе по тях