fallback

Eлектромобилите се оказват със 79% по-чупливи от обикновените коли

Уж те трябваше да са по-надеждни и с по-малко обслужване. Но резултатите в Consumer Reports показват друго

Потребителите купуват все повече електрически превозни средства, но ниската надеждност остава проблем, според последните данни от Годишното проучване на надеждността на автомобилите от Consumer Reports (CR), неправителствената организация за изследване, тестване и защита на потребителите. Средно новите електромобили имат 79 процента повече проблеми спрямо автомобилите с ДВГ. Plug-in хибридните автомобили (PHEV) се справят още по-зле със средно 146 процента повече проблеми. Стандартните самозарядни хибриди, от друга страна, продължават да бъдат приятно изключение, те показват средно 26 процента по-малко проблеми от моделите с ДВГ според проучването на CR.

„Електромобилите все още са в относителна детска възраст като масово средство за мобилност, така че наистина не е изненадващо, че производителите, като цяло, все още работят по изглаждане на различни аспекти от тях“, каза Джейк Фишър, старши директор на автомобилното тестване в Consumer Reports. „Въпреки това виждаме признаци на движение в правилната посока. И както нашите данни постоянно показват, потребителите, които са настроени към надеждността, ще бъдат най-добре обслужени, ако се откажат от чисто автомобили през първата им моделна година.

Резултатите от проучването на CR бяха обявени днес на онлайн пресконференция в сътрудничество с базираната в Детройт Automotive Press Association. Най-надеждните автомобилни марки са със седалище в Азия. Lexus и Toyota заемат първите две места в класацията на марката на CR за 2023 г. Пет други японски или корейски марки са в тазгодишната челна десетка - Acura, Honda, Mazda, Subaru и Kia, към които се присъединява германското трио Mini, Porsche и BMW.

Други акценти от влиятелния годишен отчет на CR включват:

Проблемите със зареждането и батерията измъчват електромобилите, но Tesla се противопоставя на тази тенденция със сравнително по-малко проблеми в тези категории. Два от четирите им модела, популярният Model Y и Model 3, са препоръчани от CR. Надеждността на Model 3 е средна през последните години. Model Y показва подобрение дои средата на тази година. Пълноразмерните пикапи остават близо до дъното на класацията на марката CR, но не са най-малко надеждната категория. Средните и електрическите пикапи са по-лоши от гледна точка на надеждност. Тази година беше предизвикателна за американските производители. Buick се класира най-високо, на 12-то общо място. Всички останали са в долната половина на класацията на марката; Chrysler е дори последен.

Всяка година CR пита членовете си за потенциални проблеми, които са имали с автомобилите си през предходните 12 месеца. Тазгодишното проучване обхваща 20 проблемни области, включително двигател, електрически двигатели, трансмисия, електроника в автомобила и др. CR използва тази обратна връзка от потребителите, за да прогнозира оценки за надеждност за нови автомобили от всеки основен масов модел. Тази година CR събра данни за повече от 330 000 автомобила от моделните години от 2000 до 2023 г., включително няколко напълно нови модела.

fallback
  • #24
    Милен ( преди 1 година )
    За Теследжиите просто няма какво да се коментира. Кой нормален ще даде 100к за кола, която няма официален сервиз в страната? И телефон за 500лв не бих си купул без гаранционно обслужване... Показват се статистики за продажбите им от страни, където Тесла има дори мобилен сервиз... ама ... пуста гъзария.
  • #23
    Милен ( преди 1 година )
    Ехее говори се тук за масла от картери, тресене от дюзи.... Абе хора вие само 20-30г глокници ли сте карали. За 10г на моя (закупен чисто нов) автомобил съм сменял само масла и веднъж предни накладки. Сега си чакам новата кола БЕНЗИН за 50к надолу от еквивалентата електричка, а вие си карайте електричките. След още 3-4г технологиите при тях ще са толкова напреднали, че пробега ще е двоен, цената 50% надолу, а сегашните модели ще са толкова морално остарели, че ще ще се продават на цени под ДВГ.
  • #22
    Пропов ( преди 1 година )
    И нека не забравяме, че ел. колите тежат почти двойно, а теглото смила и окачването и гумите. А гумите им също са двойно по скъпи. Абе нека да има разнообразие на пазара. Но трябва да ни оставят да избиране според нуждите и знанията си. Не да ме принуждават да се набутвам с ел. кола, щото била без емиси. Има си вреда и то сериозна.
  • #21
    Пропов ( преди 1 година )
    Един приятел ме убеждава, че Тесла е кола без разходи. Не сменяш масла, филтри, накладки...няма ДВГ да се чупи, зареждаш безплатно, паркираш безплатно... Теоретично е прав, ама няма ел. кола за да е сигурен. Аз пък съм сигурен, че греши, както грешат милиони като него. Ето, и статистиките вече го доказват. Ел. колите все още са в експериментален стадии. На бета тестерите, който вярват в перпетум мобиле - честито!
  • #20
    PLAID ( преди 1 година )
    Друго си е да текат гарнитури и да подлагаш картон отдолу. Натискаш бутона - не върти (бендикс заминал), въртиш - не пали (бобина дyмнала), припали - затрака верига, чукат повдигачи, прекъсва, тресe се: дюзи, вакуум, свещи, кабели, дистрибутор, дебитомер, ламбда, ЕГР, датчици.. таблото на коледна елха. Тръгваш - съединител потъне (помпа изпуснала), рейка тече като лейка, *** ремък като Прасчо в Родопа. Даваш газ - пуши на нерез. Отваряш мотор: късат се болтове и шпилки, вакуум маркучи на кокал
  • #19
    младен ( преди 1 година )
    Ама от статията нещо не разбрах какви са им проблемите!
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Чупливи кен ефи ще ме принудят да карам ли .Ве нема да стане тва тея политици съвсем са изплискали легена.
  • #17
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Миналата седмица се запознах отблизо с Тесла У. По-евтин салон съм виждал само в Дачия! Нова кола за 140 000 лева, а материалите и сглобката са потресаващи! Не знам Мъск с какви фантасмагории успява да промива мозъци....
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Антиелектриците по навик плюят по Тесла, а дори не са прочели статията. Там си пише, че тя е изключение. Всъщност любимите им смръдливви марчици като Тойотка, на които им падат колелата и не се зареждат през зимата, или Мазда, която не може да стигне до 150 км пробег и се зарежда с 50 кВт, колкото еГолф от 2012 г., дърпат статистиката надолу. А на Тесла "дефектите" са драскотина по боята и нестандартна фуга на багажника. Но няма значение, ДВГ е на доизживяване, с него и непоисканите ви мнения.
  • #15
    ИзплискАл легена ( преди 1 година )
    Митю си измисля някакви негови си факти и не чете какво са написали хората. Ще му се да са само тапицерийки и дръжки. Иначе не си измисля и не преиначава фактите.
fallback
Последни