Потребителите купуват все повече електрически превозни средства, но ниската надеждност остава проблем, според последните данни от Годишното проучване на надеждността на автомобилите от Consumer Reports (CR), неправителствената организация за изследване, тестване и защита на потребителите. Средно новите електромобили имат 79 процента повече проблеми спрямо автомобилите с ДВГ. Plug-in хибридните автомобили (PHEV) се справят още по-зле със средно 146 процента повече проблеми. Стандартните самозарядни хибриди, от друга страна, продължават да бъдат приятно изключение, те показват средно 26 процента по-малко проблеми от моделите с ДВГ според проучването на CR.
„Електромобилите все още са в относителна детска възраст като масово средство за мобилност, така че наистина не е изненадващо, че производителите, като цяло, все още работят по изглаждане на различни аспекти от тях“, каза Джейк Фишър, старши директор на автомобилното тестване в Consumer Reports. „Въпреки това виждаме признаци на движение в правилната посока. И както нашите данни постоянно показват, потребителите, които са настроени към надеждността, ще бъдат най-добре обслужени, ако се откажат от чисто автомобили през първата им моделна година.
Резултатите от проучването на CR бяха обявени днес на онлайн пресконференция в сътрудничество с базираната в Детройт Automotive Press Association. Най-надеждните автомобилни марки са със седалище в Азия. Lexus и Toyota заемат първите две места в класацията на марката на CR за 2023 г. Пет други японски или корейски марки са в тазгодишната челна десетка - Acura, Honda, Mazda, Subaru и Kia, към които се присъединява германското трио Mini, Porsche и BMW.
Други акценти от влиятелния годишен отчет на CR включват:
Проблемите със зареждането и батерията измъчват електромобилите, но Tesla се противопоставя на тази тенденция със сравнително по-малко проблеми в тези категории. Два от четирите им модела, популярният Model Y и Model 3, са препоръчани от CR. Надеждността на Model 3 е средна през последните години. Model Y показва подобрение дои средата на тази година. Пълноразмерните пикапи остават близо до дъното на класацията на марката CR, но не са най-малко надеждната категория. Средните и електрическите пикапи са по-лоши от гледна точка на надеждност. Тази година беше предизвикателна за американските производители. Buick се класира най-високо, на 12-то общо място. Всички останали са в долната половина на класацията на марката; Chrysler е дори последен.
Всяка година CR пита членовете си за потенциални проблеми, които са имали с автомобилите си през предходните 12 месеца. Тазгодишното проучване обхваща 20 проблемни области, включително двигател, електрически двигатели, трансмисия, електроника в автомобила и др. CR използва тази обратна връзка от потребителите, за да прогнозира оценки за надеждност за нови автомобили от всеки основен масов модел. Тази година CR събра данни за повече от 330 000 автомобила от моделните години от 2000 до 2023 г., включително няколко напълно нови модела.