fallback

Нова технология на Hyundai намалява размера на електромоторите

Системата Uni Wheel залага на интегриране на задвижващи компоненти в колелата (ВИДЕО)

Автомобилните производители обичат да се хвалят колко повече място ще освободят електрическите превозни средства за пътниците. Въпреки това електрическите задвижващи агрегати все още са доста големи. Hyundai обаче твърди, че е разработил нова технология, която ще му позволи да намали значително размера на своите двигатели, отваряйки повече място за хората и техните вещи.?

Системата е наречена „Uni Wheel“ и представлява най-новата технологична иновация на автомобилния производител. Подобно на двигателя в главината, универсалната система за задвижване на колелата премества определени задвижващи компоненти, необходими на електрическа кола, вътре в самото колело. Силовият агрегат обаче остава разположен отвън.

Вместо това Uni Wheel премества редуктора в главината на колелото, като ефективно намалява размера на двигателя. Тази иновация позволява на Hyundai да използва по един малък двигател на колело, вместо да разчита на голям задвижващ блок за цялата ос.

Чрез използване на серия от зъбни колела, разположени вътре в колелото, мощността дори от малък двигател се предава към колелото с достатъчен въртящ момент, за да задвижи превозно средство. Захранването на всяко колело поотделно има предимства за ефективно шофиране и за безопасност, като позволява на всеки ъгъл на превозното средство да реагира независимо на обстоятелствата.

Чудесата на Uni Wheel обаче не спират дотук. Поради начина, по който са разположени зъбните колела, те могат да се движат в главината, докато все още предават мощност. В резултат на това връзката между колелото и двигателя може да се плъзга нагоре и надолу свободно, така че колелото не изисква шарнир. Това означава, че загубите на ефективност, свързани с работата на такава връзка под ъгъл, се елиминират, подобрявайки подаването на мощност и обхвата на движение.

Свободата, предоставена от тази технология, позволява на инженерите по-голям контрол върху височината на превозното средство. Uni Wheel се побира в колела с диаметър от едва 10 см, което го прави идеален за лични устройства за мобилност. Може също така да се мащабира, за да управлява колела до 63 см за по-големи превозни средства като автомобили и SUV.

От Hyundai все още не посочват кога системата Uni Wheel ще бъде готова за серийно производство, но компанията е подала патенти на ключови пазари като Корея, Европа и САЩ.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не като да няма още поне 4-5 подобни разработки
  • #2
    ytt ( преди 1 година )
    Не било двигател в колелото а най ми било определени зъбни колела да предават задвижването вътре в него, а силовия агрегат да бъдел отвън.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредната тъпотия......аман от такива "иновации". Вместо да произвеждат евтини и качествени автомобили те ги правят все по сложни и скъпи.
fallback
Последни