Сега Hyundai може да произвежда и доставя автомобили само шест часа след подаване на поръчка, залагайки на фабрики с минимално количество персонал, управлявани от изкуствен интелект (ИИ) и използващи роботи за извършване на ключовата производствена работа. Включително и нашумелите кучета-роботи на Boston Dynamics, които тук са контрол по качеството. Щом определена дейност по автомобила бъде завършена и одобрена от човека в екипа, роботът прави снимка и я изпраща в контролния център.
Представено за първи път в новия център за иновации на южнокорейската марка в Сингапур, това „интелигентно“ съоръжение – което в момента произвежда Hyundai Ioniq 5, а от 2024 г. и Hyundai Ioniq 6 – ще бъде използвано като тестова платформа за десетки подобни обекти, които ще се появи по целия свят.
Тези фабрики за електрически автомобили от новата ера ще обслужват местните градски пазари, с основен фокус върху персонализирането и клиентското изживяване, като част от сериозен тласък на марката към висококачествения пазар.
„Това не е просто фабрика: това е център за потребителско изживяване“, изтъква шефът на съоръжението Алпеш Пател. „Клиентите могат да взаимодействат с нас по близък начин“, добавя той.
Този процес започва в салона Ioniq, където клиентите „създават“ Hyundai по поръчка. След това те могат да видят проектираната кола чрез виртуална реалност, преди екранът да се издигне, за да разкрие действителния завод и готовата кола.
Оттам те се отправят към ресторанта на обекта, за да ядат продукти, отгледани в комплекса в роботизирано поддържаната „умна ферма“ на Hyundai, преди да проследят как колата бива тествана на писта на покрива на фабриката.
Накрая завършеният автомобил се доставя във фоайето от автономни роботи.
Но откъде този внезапен тласък към персонализиране?
„Когато погледнете предложението за стойност на персонализирането, става много по-разумно да го направите“, изтъква Пател.
Той добавя, че пълната офанзива за „масова персонализация“ ще бъде въведена през следващите няколко години в по-широката гама на Hyundai, за да се възползва от засилващата се тенденция.
ИИ ще поеме водеща роля
Съоръжението има цифров близнак, за да изпълнява симулации за обработка на предстоящи задачи, като например големи пратки, за да определи къде да изпрати роботи във всеки даден момент и колко от тях да разположи.
Целта е да се позволи на ИИ да поеме водеща роля както при ежедневните операции, така и при бъдещото планиране, в тандем с човешкия аналог, базиран в цифров команден център.
„Искаме да съчетаем наблюдението с превенцията“, споделя Пател, добавяйки: „Това, което имаме тук, е базовата линия. До 2027 г. искаме това да бъде автономно същество с човек, който да потвърждава, а не да реагира“.
Фабриката също така използва клетъчно базирано производство, гъвкав производствен метод, който позволява много различни модели да се произвеждат на една и съща линия едновременно, без да е необходимо да се преконфигурират станциите. Заедно с армия от интелигентни роботи, които вършат всичко - от преместване на инвентар до контрол на качеството и монтиране на части - това позволява на фабриката в Сингапур да работи само с 29 техници, като същевременно произвежда 70 коли на ден.
Тази тежка технология е малко вероятно да бъде въведена в по-традиционни фабрики, като огромния завод на Hyundai в Улсан, Южна Корея, където 34 000 работници произвеждат 5600 автомобила дневно. Пател обаче добавя, че всичко, което подобрява ефективността, ще бъде разгледано.
Коли с работа
Hyundai иска да използва фабриките Smart като центрове за споделен модел на мобилност, с превозни средства, които използват една платформа, но разменят интериора си за по-лесно производство.
Това могат да бъдат самоуправляващи се превозни средства, създадени за специфични задачи, включително организиране на срещи в движение или транспортиране на работници до фабриката.
„Това са превозни средства, които са персонализирани за конкретен случай, а не за човек“, изтъква Пател. „Видовете транспорт могат да се използват в различни контексти. Това е мястото, където търсим да създадем специално изработени превозни средства, които биха могли да имат стандартизирано шаси и задвижване, с вътрешност, персонализирана за различните нужди“, добавя той.
Няма ограничение кой тип превозно средство може да се произвежда в тези фабрики. Марката също така потвърди, че от 2028 г. тези производствени линии ще могат да създават нейните превозни средства за градска въздушна мобилност – още едно предимство на клетъчно базирания производствен метод.