IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кучета-роботи надзирават работниците в новата фабрика на Hyundai

Съоръжението в Сингапур ще произвежда персонализирани автомобили само за шест часа

Сега Hyundai може да произвежда и доставя автомобили само шест часа след подаване на поръчка, залагайки на фабрики с минимално количество персонал, управлявани от изкуствен интелект (ИИ) и използващи роботи за извършване на ключовата производствена работа. Включително и нашумелите кучета-роботи на Boston Dynamics, които тук са контрол по качеството. Щом определена дейност по автомобила бъде завършена и одобрена от човека в екипа, роботът прави снимка и я изпраща в контролния център.
 
 
Hyundai, робот, Boston Dynamics, фабрика
 
 
Представено за първи път в новия център за иновации на южнокорейската марка в Сингапур, това „интелигентно“ съоръжение – което в момента произвежда Hyundai Ioniq 5, а от 2024 г. и Hyundai Ioniq 6 – ще бъде използвано като тестова платформа за десетки подобни обекти, които ще се появи по целия свят.

Тези фабрики за електрически автомобили от новата ера ще обслужват местните градски пазари, с основен фокус върху персонализирането и клиентското изживяване, като част от сериозен тласък на марката към висококачествения пазар.

„Това не е просто фабрика: това е център за потребителско изживяване“, изтъква шефът на съоръжението Алпеш Пател. „Клиентите могат да взаимодействат с нас по близък начин“, добавя той.

Този процес започва в салона Ioniq, където клиентите „създават“ Hyundai по поръчка. След това те могат да видят проектираната кола чрез виртуална реалност, преди екранът да се издигне, за да разкрие действителния завод и готовата кола.
 
 
фабрика на Hyundai
 
 
Оттам те се отправят към ресторанта на обекта, за да ядат продукти, отгледани в комплекса в роботизирано поддържаната „умна ферма“ на Hyundai, преди да проследят как колата бива тествана на писта на покрива на фабриката.

Накрая завършеният автомобил се доставя във фоайето от автономни роботи.

Но откъде този внезапен тласък към персонализиране?

„Когато погледнете предложението за стойност на персонализирането, става много по-разумно да го направите“, изтъква Пател.
 
 
 фабрика на Hyundai
 
 

Той добавя, че пълната офанзива за „масова персонализация“ ще бъде въведена през следващите няколко години в по-широката гама на Hyundai, за да се възползва от засилващата се тенденция.

ИИ ще поеме водеща роля

Съоръжението има цифров близнак, за да изпълнява симулации за обработка на предстоящи задачи, като например големи пратки, за да определи къде да изпрати роботи във всеки даден момент и колко от тях да разположи. 

Целта е да се позволи на ИИ да поеме водеща роля както при ежедневните операции, така и при бъдещото планиране, в тандем с човешкия аналог, базиран в цифров команден център. 

Искаме да съчетаем наблюдението с превенцията“, споделя Пател, добавяйки: „Това, което имаме тук, е базовата линия. До 2027 г. искаме това да бъде автономно същество с човек, който да потвърждава, а не да реагира“.

Фабриката също така използва клетъчно базирано производство, гъвкав производствен метод, който позволява много различни модели да се произвеждат на една и съща линия едновременно, без да е необходимо да се преконфигурират станциите. Заедно с армия от интелигентни роботи, които вършат всичко - от преместване на инвентар до контрол на качеството и монтиране на части - това позволява на фабриката в Сингапур да работи само с 29 техници, като същевременно произвежда 70 коли на ден.
 
 
фабрика на Hyundai
 
 
Тази тежка технология е малко вероятно да бъде въведена в по-традиционни фабрики, като огромния завод на Hyundai в Улсан, Южна Корея, където 34 000 работници произвеждат 5600 автомобила дневно. Пател обаче добавя, че всичко, което подобрява ефективността, ще бъде разгледано.

Коли с работа

Hyundai иска да използва фабриките Smart като центрове за споделен модел на мобилност, с превозни средства, които използват една платформа, но разменят интериора си за по-лесно производство.

Това могат да бъдат самоуправляващи се превозни средства, създадени за специфични задачи, включително организиране на срещи в движение или транспортиране на работници до фабриката.

„Това са превозни средства, които са персонализирани за конкретен случай, а не за човек“, изтъква Пател. „Видовете транспорт могат да се използват в различни контексти. Това е мястото, където търсим да създадем специално изработени превозни средства, които биха могли да имат стандартизирано шаси и задвижване, с вътрешност, персонализирана за различните нужди“, добавя той.

Няма ограничение кой тип превозно средство може да се произвежда в тези фабрики. Марката също така потвърди, че от 2028 г. тези производствени линии ще могат да създават нейните превозни средства за градска въздушна мобилност – още едно предимство на клетъчно базирания производствен метод.
 
 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аз съм ЗА ( преди 1 месец )
    Да сложат такива да надзирават гнидите в парламента
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Фиката ( преди 4 месеца )
    То защото българският етнос е тръгнал да се множи...и какво излиза ние нито сме високоразвита нация, нито пък се множим...азиатците си имат отрицателни черти, но определено нито ще изчезнат, нито висотехтологичното им развитие ще спре и то заради тяхната същност и най-вече вкорененото им разбиране за нуждата от образование и усъвършенстване. При нас се наблюдавало същото до 45та година, сега вече простотията е на почит, а за нивото на образование да не говорим.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Фиката, технологиите са стигнали много далече, ама хората не чак толкова. Корея е пример за това. Големите корпорации в Корея, като Хюндай и Самсунг правят около 80% от БВП, но осигуряват 25% заетост на работещото население. Тия дето не работят при чеболите, изкарват малко пари, а са много образовани, там примерно 75% от хората под 45 години са с висше образование и то добро. Имат най-ниската раждаемост в целия свят, щото не виждат бъдеще. Общо взето ИИ води до това.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Фиката ( преди 4 месеца )
    Какво да е станало? Всичко което е плод на тяхната мисъл в днешно време го ползваш и даже не знеш колко много от откритията им намират приложение и днес. Но все пак се замисли теб с какво ще те запомнят и какво ще оставят българите за бъдещето. Освен почти научен анализ на тема "по бойтошево беше по-добре"
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Маи ( преди 4 месеца )
    О, те маите, ацтеките, египтяните, че и римляните са били бая напред в развитието си, но всички знаем какво е станало с тях по някое време.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Фиката ( преди 4 месеца )
    Хората докъде са стигнали като ниво в развитието си, а ние тука 30 години мислим и спорим кое по-добре- комунизъм или демокрация...много жалко превърнали сме се в народ и държава без никакъв световен принос и значение
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #1, лошото е, че съчетаха предвижданията, обрисувани в "Терминатор"-ите, с тези от Матриците. Та освен да внимаваме Сара да роди правилното отроче, трябва и един Нео да се роди, пък и червеното хапче да избере. Иначе кучето на Boston Dynamics освен да снима (както сега прави сАмо), ще започне и да ни ръфа по задните части, къде защото не сме дозавили някое болтче, къде защото се е бъг-нало... :-(
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Терминатор ( преди 4 месеца )
    Време е явно някой да почне да наглежда Сара Конър, че да не утече съвсем надеждата на човечеството за оцеляване.