Кой получава акта за движение в превозно средство без шофьор, ако нарушава закона? Никой, ако оставите компютъра да поеме волана в Калифорния. Според нов доклад служителите на правоприлагащите органи в щата могат да издават цитати само за превозни средства с действителни водачи
NBC Bay Area получи вътрешна бележка от началника на полицията в Сан Франциско Бил Скот, в която се казва, че служителите не могат да издават актове за превозни средства в режим без водач - за каквито и да било нарушения при движение. Въпреки това, те не са напълно имунизирани от правилата за движение по пътищата, тъй като самоуправляващите се превозни средства все още са податливи на получаване на глоби за паркиране.
Настоящият закон в Калифорния не взема предвид тези нови технологии, създавайки странна правна празнина между самоуправляващите се автомобили и истинските шофьори, но не е безсилен. Щатът спря круизното роботикси на General Motors от работа в края на миналия месец, позовавайки се на опасения за безопасността, а други щати предприеха проактивни стъпки с технологията.
Тексас актуализира законите си през 2017 г., класифицирайки собственика на кола без шофьор като неин оператор, когото служителите на реда могат да санкционират за нарушаване на законите за движение, дори ако не е в превозното средство. Тази промяна може да послужи като нова правна рамка за други държави.
Автомобилите без водач и технологиите за подпомагане на водача повдигат нови правни въпроси за това кой е отговорен за превозното средство, когато то се контролира от компютър. Тази година Tesla спечели две съдебни дела относно техни автомобили, които са катастрофирали, докато са използвали автопилот, цитирайки човешка грешка в последния иск. Въпреки това решение във Флорида установи, че Tesla са знаели за проблемите с тяхната усъвършенствана система за подпомагане на водача Autopilot, което пък отвори възможност за нови искове с различен краен изход от делото.
Производителите на автомобили, компаниите и потребителите вероятно ще трябва да се ориентират в смесица от съдебни решения и нови закони, докато обществото се опитва да интегрира тези нови технологии в ежедневието. Законодателният процес в повечето държави обаче е бавен, оставяйки законови вратички, достатъчно големи, за да могат безпилотните автомобили да преминават без последствия - поне засега.