fallback

Германия поиска единен стандарт при електромобилите

Това трябва да даде повече яснота относно скоростта и времето за зареждане

Сравняването на различни електрически автомобили (дори в един и същи сегмент) все още е доста трудно, поне що се отнася до техническите данни. Всеки производител има различни начини за рекламиране на определени характеристики на автомобила, като например скоростта на зареждане. Много посочват времето от 10 до 80%, но има и други, които подчертават времето от 5 до 80% или 20 до 80%.

Всичко това обърква до голяма степен шофьорите, които не могат да се ориентират в такава сложна и все още не стандартизирана ситуация. Затова Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) призовава за „хармонизиране на измерването на удължаването на пробега, времето за зареждане, максималната мощност и ефективността на зареждане“.

Всъщност такъв стандарт вече би трябвало да съществува. Той се нарича ISO/SAE 12906, но на уебсайта на Международната организация по стандартизация все още е посочен като „в процес на разработка“. В резултат на това стандартът все още не е широко използван сред производителите на автомобили и което е по-важно - той все още не е задължителен.

Поради това VDA насърчава производителите да приемат този нов стандарт за съобщаване на автономност и други технически данни в брошури и рекламна информация още през 2024 г. Въпреки че стандартът все още е в процес на разработка в момента, VDA очаква повечето компании, особено германските производители, да се съобразят с тази директива, особено след като има търсене (за яснота и прозрачност) от потребителите.

Асоциацията смята за проблематично това, че марките в момента имат свобода при посочване на бързо зареждане. Докато много отчитат данни въз основа на такса от 10 до 80%, други посочват стойности от 5 до 80%, 20 до 80% или дори 30 до 80%. VDA има за цел да стандартизира тези спецификации на производителя с помощта на ISO/SAE 12906.

Предложените насоки включват процедура за изпитване, която определя условията на измерване, като температура на батерията. Маркус Болиг, главен изпълнителен директор на VDA, подчертава важността на стандартизирането на условията за изпитване, за да се осигури сравнимост на стойностите.

Очаква се ISO също така да опише подробно процеса на подготовка на автомобила за тестове. Предложението на асоциацията предлага например поддържане на температура от 23°C с допустимо отклонение от плюс/минус 3°C и шофиране на разстояние между 15 и 60 км в градска среда, за да се симулира ниво на зареждане от около 10%, в зависимост от размера на батерията.

Този стандарт включва също важни спецификации за клиента, като автономност спрямо времето за зареждане от 10 до 80% и данни за максималната мощност на зареждане. В допълнение, той включва тест за зареждане при -7°C, с толеранс от плюс/минус 3°C, за да позволи на производителите да оценят и сравнят работата на батериите при студени условия.

fallback
  • #21
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен, всички трябва да зареждат бензин според твоите изисквания?Няма смисъл да разнасям пълен резервоар из града.До Боровец са ми 500 км, резервоара ми стига без да светне лампата за резервата.
  • #20
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Мити4ен,отговарят ти на пост 7.Моя резервоар е 50 литра.Трима човека от трима знаят колко литра им събира резервоара.
  • #19
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Мити4ен, зависи колко ти е резервата.
  • #18
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, май не си спомняш точно за corolla verso какво писах през лятото? По каталог 55 литра резервоар, а като ми я дадоха светеше лампата, но не успях да събера повече от 40 литра в резервоара. Въпреки че я карах като чужда, което означава че съм спазвал всички ограничения. Въпреки това едва измина 600 км с едно зареждане преди да светне лампата. Пробвай някой път за разнообразие да напълниш резервоара догоре и ще видиш, че съм прав. Питал съм и други toyota джии след този случай.
  • #17
    Гост ( преди 11 месеца )
    Королата е с 55 литров резервоар.
  • #16
    Турбо ( преди 11 месеца )
    Резервоара ми събира 60 литра.
  • #15
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Разбира се че ще е повече, ако караш в България. Онзи пич е зареждал на 250 киловата станции, а в България са основно 150 киловата, вероятно около час ще зареждането, че може и повече за 1000 км, защото неговата средна беше ако не се лъжа 120-130 километра в час преди първото зареждане и му отне 40 минути общо за зареждане. Но пък както казваш, съвсем скоро като включат и тол камерите да ни следят, ще разправяме с носталгия как сме карали едно време, а младите няма да ни вярват!
  • #14
    анонимен ( преди 11 месеца )
    12, по време на пландемията можеше да се кара много мъжки, но понастоящем е тегава работа. Сипвам 60-65л и с малко по бързо от нормалното каране (където може) ми стигат за към 8-850 и много оптимистично 900км. С електрик с моето каране е абсурд да изкарам 300км. Затова и не съм против тях, но не ми върши работа, с това често зареждане. и ако трябва да зреждам до 80% е стоп през 250км, с примера ти за 1000км идва +1ч (поне, залагам дори на повече).
  • #13
    PLAID ( преди 11 месеца )
    1 стандарт за зареждане и оценка. Не повече от 2-3 платформи и 2-3 мотора за всички видове МПС (справка Модел 3, Plaid и Semi). Резултат: качество, опростени конструкции, части без пари навсякъде. Безплатен ВЕИ ток и 100% кеф за всички. Сега е 2-3 евро литъра, мнайсе хиляди сервиза и магазинчета за чаркалаци, помпички датчици и гарнитурки.
  • #12
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ето това е мъжка приказка! Защото е невъзможно да сипеш 70 литра в 70 литров резервоар, дори да ти свърши горивото, а вероятно зареждаш веднага след като ти светне лампата, така че допускам, че на практика никога не зареждаш повече от 60 литра, което си отговаря на 600 км мъжко каране. Малко са електромобилите, които ще направят дори 300 км. Но тук хората имат навика да сравняват мъжко каране на електромобил с каране с 90 км по магистралата, което за тях било нормално. По-бързо било невъзможно.
fallback
Последни