Dacia затвори онлайн магазините си във Великобритания и на още няколко западноевропейски пазара като символичен жест срещу потребителската лудост на "Черния петък". Така бюджетната марка на Renault се опитва да покаже на потребителите, че тя е изгодна не само в един ден от годината, а във всички. На Острова Dacia пусна и поредица радиореклами с успокояващи природни звуци, в контракт с трескавия тон на останалите реклами.
Последното не е много далече от истината - Черният петък е поредният любезен експорт на американските експерти по продажбите след Коледа и Хелоуийн. Оригиналният термин в Щатите се отнася до един петък на 1869 година, когато финансовите спекуланти Джей Гулд и Джеймс Фиск се опитват да манипулират пазара на злато в своя полза. Когато президентът Грант научава, нарежда хазната да пусне в продажба големи количества злато, което смъква цените с 18%. И довежда до натрупването на внушителни богатства от едни, и до банкрута на други, начело с със собствения зет на президента.
Във Великобритания оригиналният смисъл на "Черен петък" се отнася до последния петък преди Рождество, когато полицията и спешна помощ обявяват извънредни дежурства, за да се справят с първата вълна препили по празниците.