fallback

Dacia се изгаври с Черния петък

Румънската марка пуска реклами с успокояваща музика срещу потребителската лудост

Dacia затвори онлайн магазините си във Великобритания и на още няколко западноевропейски пазара като символичен жест срещу потребителската лудост на "Черния петък". Така бюджетната марка на Renault се опитва да покаже на потребителите, че тя е изгодна не само в един ден от годината, а във всички. На Острова Dacia пусна и поредица радиореклами с успокояващи природни звуци, в контракт с трескавия тон на останалите реклами.                  "В Dacia Черният петък е просто нормален петък", обясни директорът на марката за Великобритания Люк Броуд, цитиран от Autocar. "Черният петък може лесно да тласне хората да харчат извънредно за продукти, от които всъщност нямат нужда. Есенцията на нашата марка е в точно обратното". Dacia дори е поръчала специално социологическо проучване, според резултатите от което 70% от хората смятат Черния петък за "маркетингова шашма".

Последното не е много далече от истината - Черният петък е поредният любезен експорт на американските експерти по продажбите след Коледа и Хелоуийн. Оригиналният термин в Щатите се отнася до един петък на 1869 година, когато финансовите спекуланти Джей Гулд и Джеймс Фиск се опитват да манипулират пазара на злато в своя полза. Когато президентът Грант научава, нарежда хазната да пусне в продажба големи количества злато, което смъква цените с 18%. И довежда до натрупването на внушителни богатства от едни, и до банкрута на други, начело с със собствения зет на президента.                 Терминът е завладян от маркетолозите през 50-те години на ХХ век. Съвременният "черен петък" се отнася до първия петък след Деня на благодарността, национален празник в Америка. Прието е този ден да се смята и за начало на коледното пазаруване. В Европа Черният петък се появява едва в интернет епохата, движен от онлайн гиганти като Amazon и Apple, а на Балканите присъства от 2011.

Във Великобритания оригиналният смисъл на "Черен петък" се отнася до последния петък преди Рождество, когато полицията и спешна помощ обявяват извънредни дежурства, за да се справят с първата вълна препили по празниците.       

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Алоооо,безмозъчен,на запад нямаш си на идея колко карат Дачия различни модели,само тук бъъларници кат теб и гольовци дет нямат две стинки в джеба си ръсят тъпотии-
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    До 9,ами сега започват коледните отстъпки по шоурумовете,а при Дачия това вече отдавна го няма. Достатъчно е да видиш рекламите при тези особено дето не се продават добре,как има отстъпки за налични автомобили. При Дачия чакаш 1 година от поръчката поне.
  • #11
    Бастри ( преди 2 години )
    #10 и в крайна сметка какво караш - такси.Великолепен избор.
  • #10
    По начало ( преди 2 години )
    От кога дачия имат думата за каквото и да било? :) произвеждат по-бъгави версии на коли от зрънчо - рено. Хахаха
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Само умствено изостанал би си купил дачия за личен автомобилколко трябва да мразиш семейството сиСлужебна баничарка- разбирам.когато си поръчвам такси изрично казвам да не ми пращат дачии
  • #8
    Enzo ( преди 2 години )
    Не съм правил проверка наистина, но има ли автомобилни марки, които правят кампании "черен петък"? Че Дачия да прави "анти черен петък кампания"? Мислете, ей, хора! Това Е класическа "черен петък" кампания от маркетингова ***.т. И така, великата марка Дачия се оказва единствената с "черен петък" кампания.
  • #7
    Ней ( преди 2 години )
    Тя, Дачия си е гавра с автомобилостроенето като цяло
  • #6
    в Испания ( преди 2 години )
    След като чух сериозна реклама по радиото: "При нас черният петък е цяла година "- смятам че вече удариха дъното. Първо беше петък,после край на седмицата, седмица, месец... От години купувам само което ми е нужно и в много случаи втора употреба
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    3,не само в БГ. "Далавера" са само залежали стоки. Но за актуални такива, при всякакви промоции обилновенно има 2-30% увеличени за да ти го пуснат с 15%. ..и "бясна далавера" за шараните.
  • #4
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 2 години )
    А бре, направо кажете и напишете, че ЦрниЙ0т Петък си е чиста вуду-магия, а не някаква си там маркетинг-шашма или нещо от този род... И че Шаманите са го създали...
fallback
Последни