fallback

Dacia се изгаври с Черния петък

Румънската марка пуска реклами с успокояваща музика срещу потребителската лудост

Dacia затвори онлайн магазините си във Великобритания и на още няколко западноевропейски пазара като символичен жест срещу потребителската лудост на "Черния петък". Така бюджетната марка на Renault се опитва да покаже на потребителите, че тя е изгодна не само в един ден от годината, а във всички. На Острова Dacia пусна и поредица радиореклами с успокояващи природни звуци, в контракт с трескавия тон на останалите реклами.                  "В Dacia Черният петък е просто нормален петък", обясни директорът на марката за Великобритания Люк Броуд, цитиран от Autocar. "Черният петък може лесно да тласне хората да харчат извънредно за продукти, от които всъщност нямат нужда. Есенцията на нашата марка е в точно обратното". Dacia дори е поръчала специално социологическо проучване, според резултатите от което 70% от хората смятат Черния петък за "маркетингова шашма".

Последното не е много далече от истината - Черният петък е поредният любезен експорт на американските експерти по продажбите след Коледа и Хелоуийн. Оригиналният термин в Щатите се отнася до един петък на 1869 година, когато финансовите спекуланти Джей Гулд и Джеймс Фиск се опитват да манипулират пазара на злато в своя полза. Когато президентът Грант научава, нарежда хазната да пусне в продажба големи количества злато, което смъква цените с 18%. И довежда до натрупването на внушителни богатства от едни, и до банкрута на други, начело с със собствения зет на президента.                 Терминът е завладян от маркетолозите през 50-те години на ХХ век. Съвременният "черен петък" се отнася до първия петък след Деня на благодарността, национален празник в Америка. Прието е този ден да се смята и за начало на коледното пазаруване. В Европа Черният петък се появява едва в интернет епохата, движен от онлайн гиганти като Amazon и Apple, а на Балканите присъства от 2011.

Във Великобритания оригиналният смисъл на "Черен петък" се отнася до последния петък преди Рождество, когато полицията и спешна помощ обявяват извънредни дежурства, за да се справят с първата вълна препили по празниците.       

fallback
  • #4
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 11 месеца )
    А бре, направо кажете и напишете, че ЦрниЙ0т Петък си е чиста вуду-магия, а не някаква си там маркетинг-шашма или нещо от този род... И че Шаманите са го създали...
  • #3
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Това за "Черния петък" е така, поне тук, в България. Преди време исках да си закупя един скъп електроуред. И някой ми разказва - абе след две седмици е "Черния петък", тогава го купи. И чакам... и те вдигнаха цените седмица преди това и след това направиха остъпка, дори с която уреда бе по-скъп с 20-ина лева от предипната си цена.
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ами "черния петък" е гавра с потребителите като цяло. Както и всички други коледни, великдениски и прочиее "намаления". Но овцете са си овце... и се връзват. А мъдрите са го казали - докато има балъци, ще има и тарикати.
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Повече ми прилича на гавра със себе си и пропусната възможност за продажби!
fallback
Последни