IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дилъри в Европа притеснени, че може да продават крадени части

Недостигът на резервни детайли и оборудване придобива застрашителни размери

Недостигът на резервни автомобилни части продължава и изникват основателни опасения, че дилъри, сервизи и магазини могат неволно да се сдобият с крадени детайли, които след това да продадат на клиентите си.


ремонт


JLR наскоро призна, че около 10 000 от автомобилите му чакат резервни части и поради закъсненията, продължаващи с месеци, някои разочаровани клиенти се отказват от колите си. Това принуди британският производител да позволи на дилърите си да използват части втора употреба, а не нови.

„Най-важният приоритет на JLR е да разреши временните забавяния на частите, които някои от нашите търговци на дребно изпитват, и да минимизира въздействието върху нашите клиенти. Използването на части, доставени на местно ниво от нашите търговци на дребно, за подмяна и ремонт е отдавна установена практика при изключителни обстоятелства, при условие че тези части са подходящи за целта и отговарят на спецификациите на JLR. Това е ясно посочено като част от всяко гаранционно споразумение“, коментира говорител на компанията

Оказва се обаче, че търсенето на употребявани резервни части е огромно, като компаниите за рециклиране на автомобили, които предлагат такива детайли, не смогват да се справят с наплива. Особен проблем е намирането на двигатели, които се насочват към дилърите.

„Проблемът не е само във Великобритания, но и в цяла Европа. Вчера с нас се свърза дилър на Land Rover от Дания, който отчаяно търси двигател за смяна", коментира Джордан Трент, директор за обслужване на клиенти в Charles Trent - компания за рециклиране на превозни средства, базирана в Пул.

Експертите по престъпността се опасяват, че търсенето допринася за ръст на кражбите на автомобили, които миналата година са се увеличили с 24,9% в сравнение с 2021 г. Много откраднати коли се разглобяват в нелегални „сервизи“, за да бъдат препродадени частите им. Проблемът първоначално е засегнал евтините марки, чийто детайли се търсят от шофьори, опитващи се да избегнат застрахователни искове. В последно време обаче „под прицел“ са по-скъпите модели.

„На клиент наскоро бяха откраднати предната решетка и фаровете на неговия Range Rover, докато беше паркиран на хотелски паркинг. На BMW M4 Competition, което намерихме, липсваха фаровете. Повечето отмъкнати детайли са от предната част на колите, като най-много се търсят решетки и светлини, защото те се продават най-лесно", коментират експерти от застрахователна компания.

Самите крадци също подхождат много по-изобретателно, като продават частите онлайн. И така някои дилъри попадат на крадени детайли, без да са наясно с това. Производителите знаят за този проблем и вече съветват своите дилъри да проверяват произхода на частите, но това невинаги е възможно.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Работя във филма за разнос и последната година всяка седмица разнасям 3-4 двигателя и /или скоростни кутии от някоя морга за сервизи и частни лица. Другите колеги също редовно.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    И да добавим, че потребителя като си купува автомобил, никога не мисли за поддръжката и разходите. Масови си купуват "престижни" марки и след това се чудят. За мен идеята на човек да си купи Рейндж Ровер е само една - иска автомобил, който да стои в сервиза. Защо инак го купуват не разбирам. Дори този от София, дето се опитаха да му откраднат джипката от двора, в интервю каза, че тя повече стои по сервизите, отколкото да я кара... И защо си го причиняват?!
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 4 месеца )
    Това което си написал е пълна глупост защото технологиите постоянно се развиват и не стоят на едно място. Частите не стават евтини а все по скъпи. Както и колите. Вече за бюджетна кола се смята нещо около 35-40 000 лв. Инфлацията е чудовищна последните години. Отделно че производителите не могат да се споразумеят за елементарни стандарти и в крайна сметка всеки прави каквото си иска. Затова и няма съвместими части между марките. Всяка фирма си е наумила че техния дизайн е по добър.....
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Приключи ( преди 4 месеца )
    Приключи времето на мнайсе хиляди детайла от всяка марка. Вървим към 2-3 мотора, движещи от градски коли до камиони (както е при "3", "S" и Semi) и няколко платформи за всички коли с разлика само в корубите. Евтини части и навсякъде. Край с 300 тома каталози, край с 50 хил. магазина за авточаркалаци, постоянно чакане и поръчки, губене на време и пари за глупоcти