IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jaguar Land Rover е обвинен в използване на части втора употреба

Твърденията идват на фона на препълнени сервизи заради недостиг на компоненти

Собственичка на Range Rover Evoque във Великобритания обвини JLR, че е ремонтирала автомобила й, използвайки части втора употреба. Това става в момент, в който компанията се бори да набави нови, резервни компоненти за хиляди коли на своите клиенти, съобщава Autocar.


Land Rover


Само преди дни стана ясно, че около 10 000 автомобила на клиенти в Обединеното кралство чакат за резервни части, като половината от тях не са в сервизи или представителства на компанията. За кризата съобщи от Андрю Уолискрофт - директор по обслужването в JLR за Великобритания, по време на среща на върха на дилърите през октомври.

Топ-мениджърът призна, че представителствата на производителя във Великобритания са затрупани с коли, които чакат части, а недостигът им пречи на сервизите да работят нормално. JLR е изчерпал заместващите автомобили, давани на клиенти и предрече, че кризата ще продължи до края на ноември

В същото време служител в представителство на JLR заяви пред Autocar, че за да преодолее списъка с чакащи за нови части и да ускори ремонтите, производителят е инструктирал дилърите да използват части втора употреба. Това не е потвърдено от компанията-производител, откъдето засега няма официален коментар.

Твърденията обаче са подкрепени от собственичката на четиригодишен дизелов Range Rover Evoque, който след като се повреди, е бил ремонтиран от официален дилър на Land Rover, използвайки части втора употреба. Лара Бренък от Касъл Дъглас разказва, че колата се е повредила за първи път през април. През юни в дилърство на марката на жената е било съобщено, че новите резервни части, които са нужни, ще бъдат налични едва през декември.

През август Бренък, която разчита на своя Evoque за да води сина си на редовни болнични прегледи, се свързва с Reject My Car - услуга за защита на потребителите във Великобритания, за да получи съдействие. След нейната намеса само за няколко дни автомобилът е поправен, като са му монтирани нужните части. Жена обаче закарва кола в сервиз на Reject My Car, за да бъде проверен ремонта.

Експерт от сервиза прави проверка и установява, че проблемният Evoque е бил оборудван с обновен двигател и турбокомпресори, има много малко масло и показва 23 кода за грешка. Според Йън Фергюсън - основател и управляващ директор на RMC, именно подобни действия вредят на имиджа на марката и са причина за отлив на клиенти. Той е посъветвал Бренък да не кара колата, докато фирмата разследва нейния случай.

Говорител на JLR коментира пред Autocar, че само оригинални части на Land Rover са били използвани за ремонта на проблемния Evoque, който вече е извън гаранция. От компанията уточниха, че използването на части, доставени на местно ниво от търговци на дребно, за подмяна и ремонт е отдавна установена практика при изключителни обстоятелства, при условие че тези части са подходящи за целта и отговарят на спецификациите на JLR.


0 от 500